Porsche 997 GT3 Cup #50 |
Team: First Motorsport
Starting number: 50
Car: Porsche 997 GT3 Cup
Division: Division I
Timed practice I: 1:56.271
Timed practice II: 1:54.805
Timed practice III: 1:52.572
Timed practice VI: 1:36.652
Grille de départ: 10
Result: 7
Communiqués de presse de cette voiture n'est pas disponible.
Free Practice | |
---|---|
05.09 - 18:42 | First Motorsport houdt voorlopig alle drie de wagens op stal. Ook de #21 GS Viper, de #99 G-Force Porsche, de #121 GS Porsche, de #164 BonGou Porsche hebben nog geen rondje afgewerkt. |
Timed Practice 1 | |
05.09 - 21:09 | Christian Lefort duikt de top drie binnen met de #25 Gravity Mosler. Stefan Vancampenhoudt snelt naar de vierde plaats met de #50 First Porsche, voor Jos van Roij (ProSpeed #51). |
05.09 - 22:07 | Ook First Motorsport begint een offensief. Zesde plaats voor François Verbist. |
Race | |
08.09 - 16:21 | Duez klimt naar de zevende plaats met de #55 Porsche. De #50 First maakt een knappe remonte. Zij staan reeds tiende! |
08.09 - 21:42 | Pitstop van de #52 ProSpeed, daardoor schuift de #50 van First Motorsport door naar de derde plaats. |
08.09 - 23:20 | De leider in de wedstrijd komt binnen voor een nieuwe voorraad benzine, nieuwe remblokken, nieuwe banden; Vancampenhoudt neemt het stuur over. |
09.09 - 00:31 | Stefan Vancampenhoudt heeft de leiding overgenomen met de #50 First Porsche. |
09.09 - 00:58 | Pilotenwissel bij de leiders. Het ligt vooraan nog op een zakdoek bij elkaar. De top drie wordt gescheiden door één ronde. Henk Haane neemt over van Vancampenhoudt. |
09.09 - 05:44 | Vooraan blijft het extreem spannend. De #50 First Porsche leidt met vijftig seconden voorsprong op de #56 GPR-wagen. |
09.09 - 06:58 | Net voor zeven uur doorbreekt Stefan Vancampenhoudt de barrière van de 500 ronden... met een gemiddelde snelheid van 134,2 km/u. |
09.09 - 08:01 | Vooraan houdt First een strak tempo op de #50 Porsche. GPR volgt met de # 56 Porsche op 5 ronden en AD is met de Porsche #228 als derde eveneens leider in divisie 3. |
09.09 - 08:38 | Na ruim 16.30 uur wedstrijd blijft de stand bovenaan ongewijzigd. 1. #50 First Motorsport - Porsche 997 GT3 Cup 2. #56 GPR - Porsche 997 GT3 Cup 3. #228 AD Sport - Porsche 996 Biturbo 4. #28 AD Sport - Dodge Viper Competition Coupé 5. #51 ProSpeed Competition - Porsche 997 GT3 Cup |
09.09 - 08:41 | De leider in de race, Porsche #50, staat weer aan de box voor een pilotenwissel en tankbeurt. Stielstra gaat zo dadelijk de baan op. |
09.09 - 08:56 | Enkele wagens blijken toch een kleine tempoverhoging door te voeren. de #50 First, #228 AD en de #55 GPR blijken op dit moment de snelste wagens in koers. Vooral het insturen van de 1° linkse geeft aan dat er wat agressiever rijlijn worden gen omen. in tegenstelling met de rest van het veld die er een meer conservatieve rijlijn op nahouden. |
09.09 - 09:07 | Bij GPR is Marc Goossens ingestapt op de #56. Kan hij de kloof met de leidende First Motorsport Porsche dichten? GPR volgt op 7 ronden van de leiders, mits een goede stint van Marc en uitblijven van problemen, geen onoverbrugbare kloof. |
09.09 - 10:17 | De leiders komen aan de box. First komt pitten met 4 ronden voorsprong. François Verbist neemt het stuur over. |
09.09 - 14:34 | First Motorsport maakt zich klaar voor de pitstop van de leider # 50. Deze zal normaal gezien voor de laatste maal via de pomp moeten voor een tankbeurt. |
09.09 - 14:37 | GPR heeft de aanval ingezet. Soulet draait 1.37 terwijl Haane het stuur afgeeft. |
09.09 - 14:38 | Verbist aan het stuur van de #50 weer de baan op. De Daikin Viper #10 staat stil bij het uitrijden van de pits. |
09.09 - 14:42 | De #50 heeft een probleem! De wagen verliest snel tempo en draait tragere tijden. |
09.09 - 14:42 | Het verschil tussen de leiders bedraagt nog twee minuten en twaalf seconden, oftewel anderhalve ronde. |
09.09 - 14:43 | Verbist probeert zijn voorsprong te consolideren. Afwachten of hij Soulet kan afhouden, want hij jaagt als een wilde op de gele Porsche. |
09.09 - 14:44 | Soulet pakt vier seconden in de laatste ronde... nog 2 minuten en acht seconden te gaan bedraagt het gat. 1 uur en vijftien minuten racen op de klok! |
09.09 - 14:47 | De #50 Porsche staat in de grindbak! |
09.09 - 14:47 | Verbist is eraf gegaan! Ophef in Zolder! |
09.09 - 14:47 | De takelwagen is kortbij. Krijgen ze Verbist tijdig terug op de baan om de GPR Porsche voor te blijven??? |
09.09 - 14:48 | Heeft de versnellingsbak het begeven? Of zijn er andere problemen met de #50? Want ze maken geen aanstalte om verder te gaan. |
09.09 - 14:50 | De Porsche kan op eigen kracht vertrekken. |
09.09 - 14:51 | Verbist gaat rechtdoor in de REA en neemt de vluchtroute... het ziet er niet goed uit voor Jo Jamers en de zijnen. |
09.09 - 14:51 | Geen tankstop voor Verbist ... rechtstreeks naar de pitcrew. |
09.09 - 14:52 | Het team bekijkt de schade. De motor draait nog, de wielen ook... maar de blauwe rook voorspelt niet veel goeds. |
09.09 - 14:53 | Verbist is razend... |
09.09 - 14:54 | Het lijkt op een opgave... wat gaat men doen? Er wordt niet veel gedaan aan de wagen. De auto wordt de box ingeschoven. |
09.09 - 14:55 | Een gat in de carter of de versnellingsbak ... Verbist is geslipt op zijn eigen olie. |
09.09 - 14:57 | Indien de #50 Porsche niet meer vertrekt, zullen ze terugvallen naar de zevende of achtste plaats. |
09.09 - 15:00 | Voor First Motorsport duurt de 24 Hours één uur te lang. |
09.09 - 15:28 | Nog vijf rondjes, en dan zien we de G-Force Porsche als zesde doorkomen. Het ziet er niet naar uit dat Verbist nog gaat vertrekken... |