Ferrari F430 GT3 #2 |
Team: Scuderia Monza
Starting number: 2
Car: Ferrari F430 GT3
Division: Division I
Timed practice I: 1:37.750
Timed practice II: 1:35.458
Timed practice III: 1:37.872
Timed practice VI: pas de temps
Grille de départ: 11
Communiqués de presse de cette voiture n'est pas disponible.
Free Practice | |
---|---|
27.08 - 19:09 | Al 21 wagens hebben het oog van de tijdwaarneming gepasseerd. Het is nog wachten op de Ferrari van de Thiersen, de JD Lambo met startnummer 10, de First Motorsport Porsche #150, de Speedlover Porsche #164, de Accent Racing Team Aston Martin #177 en de First Motorsport Porsche #250. |
Timed Practice 1 | |
27.08 - 21:28 | Ook de Ferrari van Scuderia Monza is nu gekwalificeerd, met een voorlopige elfde plaats voor de broertjes Thiers en Van Mol. |
27.08 - 21:39 | Team managers van GPR Pino Racing, Scuderia Monza, Powercars Racing en Belgium Racing dienen zich aan te melden bij de wedstrijdleiding. Reden voorlopig onbekend... |
27.08 - 21:40 | Hans Thiers stoort zich niet aan het feit dat Stijn Oosterlinck zich bij de wedstrijdleiding moet aanmelden en snelt naar de negende tijd. |
27.08 - 21:50 | De Ferrari F430 GT3 van Scuderia Monza is de muur ingeslipt. Guy van Mol verloor de controle over het stuur bij het uitkomen van de Bianchi-bocht... |
27.08 - 22:00 | De Ferrari staat achterwaarts in de muur. Wegens de duisternis is het moeilijk om de ernst van de schade in te schatten. |
27.08 - 22:07 | De schade aan de Ferrari lijkt bijzonder goed mee te vallen. |
Timed Practice 2 | |
28.08 - 09:58 | De Ferrari van Scuderia Monza heeft bij de sortie van Guy van Mol, gisterenavond, weinig averij opgelopen. De F430 GT3 toert inmiddels terug rond. |
28.08 - 10:30 | Einde van de tweede kwalificatiesessie. 1. #01 GPR Pino Racing - Porsche 997 GT3 Cup S 2. #09 KRK Racing - Dodge Viper Competition Coupé 3. #03 Francorchamps Motors - Ferrari F430 GT3 4. #04 A+ Racing - Dodge Viper Competition Coupé 5. #24 Gravity Racing International - Mosler MT900 6. #52 ProSpeed Competition - Porsche 997 GT3 Cup S 7. #10 JD Competition by Astromega – Lamborghini Gallardo GT3 8. #72 Sport Garage - Ferrari F430 GT3 9. #02 Scuderia Monza - Ferrari F430 GT3 10. #250 First Motorsport - Porsche 997 GT3 Cup (pole D3) ... 17. #321 KS Motorsport - Ginetta G50R (pole D4) ... 21. #150 First Motorsport - Porsche 996 GT3 Cup (pole D2) |
Timed Practice 3 | |
28.08 - 13:45 | Einde van de derde kwalificatiesessie. 1. #04 A+ Racing - Dodge Viper Competition Coupé 2. #24 Gravity Racing International - Mosler MT900 3. #01 GPR Pino Racing - Porsche 997 GT3 Cup S 4. #09 KRK Racing - Dodge Viper Competition Coupé 5. #72 Sport Garage - Ferrari F430 GT3 6. #03 Francorchamps Motors - Ferrari F430 GT3 7. #52 ProSpeed Competition - Porsche 997 GT3 Cup S 8. #10 JD by Astromega - Lamborghini Gallardo GT3 9. #02 Scuderia Monza - Ferrari F430 GT3 10. #250 First Motorsport - Porsche 997 GT3 Cup (pole D3) ... 17. #123 Powercars Racing - Porsche 996 GT3 Cup (pole D2) 18. #321 KS Motorsport - Ginetta G50R (pole D4) |
Race | |
30.08 - 16:22 | De Ferrari van Scuderia Monza heeft averij opgelopen linksachteraan. |
30.08 - 16:41 | De Scuderia Monza Ferrari toert nog altijd rond met een kapotte achterbumper. Waarschijnlijk enkel esthetische schade. Het team zal ingrijpen wanneer de wagen binnenkomt voor de eerste pitstop. |
30.08 - 17:51 | Na een rustig begin, zien we de Scuderia Monza Ferrari rondtoeren op de tiende plek. |
30.08 - 17:55 | Guy van Mol is snel onderweg met de Ferrari van Scuderia Monza. |
30.08 - 18:23 | Na 2u23 minuten racen staat de Scuderia Monza Ferrari in de tankzone. |
30.08 - 18:27 | Het is Hans Thiers die de derde relais afwerkt op de scharlaken rode Scuderia Monza Ferrari. |
30.08 - 18:40 | Remproblemen linksvooraan bij de #2 Scuderia Monza Ferrari. |
30.08 - 18:42 | Het wiel wordt er terug opgeschroefd. De #2 vertrekt opnieuw. |
30.08 - 18:42 | De meccano's hebben de remleidingen moeten ontluchten. |
30.08 - 18:44 | Hans Thiers glijdt van de baan bij het uitkomen van de REA. |
30.08 - 18:44 | Waarschijnlijk heeft de Ferrari nog steeds last van de remmen. |
30.08 - 18:50 | Wagen #45, Patrick Smets, gaat weer de baan op. Ook de Scuderia Monza Ferrari 2 kan weer verder. |
30.08 - 18:54 | De Ferrari #2 staat in de pits na zijn uitstap in de zandbak. Een probleem met de remdrukverdeler lag aan de oorzaak van de "sortie". Ook de Ginetta #321 is weer traag onderweg op de baan., de problemen met een stilvallende motor blijken nog steeds niet opgelost. |
30.08 - 19:03 | Bij Thiers, Scuderia Ferrari #2, lijken de remproblemen opgelost. De wagen kan weer vertrekken met Hans Thiers aan het stuur. |
30.08 - 21:37 | Wagen #2 nazicht van de banden, Kurt Thiers neemt over. |
31.08 - 00:33 | Guy Van Mol neemt het stuur over in de Ferrari F430 GT3 van Scuderia Monza van Kurt Thiers. |
31.08 - 02:54 | Hans Thiers kijkt nog even na wat zijn Ferrari allemaal kan, en zet een persoonlijke besttijd neer. |
31.08 - 03:13 | De wagen met het nummer 2 is gecrashed aan P2, maar heeft zijn weg verder kunnen zetten. |
31.08 - 03:19 | Hans Thiers geraakt met moeite uit de tankzone weg en parkeert de Ferrari in de box. |
31.08 - 03:26 | Frank Thiers neemt het stuur van de nummer 2 terug over en de wagen wordt terug de baan opgestuurd. Hans Thiers was gespinned over onderdelen van de crash van Sport Garage. |
31.08 - 06:43 | Scuderia Monza heeft nog steeds problemen met de achterkant van de auto. De auto staat aan de box. |
31.08 - 06:58 | Op de # 2 Ferrari van Scuderia Monza dient de lager van het achterwiel te worden vervangen. |
31.08 - 07:22 | #2, Thiers, terug op weg na de herstelling. |
31.08 - 09:51 | Nog 21 wagens in koers, inclusief de # 123 Porsche die eigenlijk als opgever kan worden gezien. |
31.08 - 11:27 | # 2 wordt aangemaand de wagen onmiddellijk binnen te brengen als gevolg van een ontbrekende driver ID. |
31.08 - 11:33 | Discussie tussen #2 van Scuderia Monza en de koersdirectie ter hoogte van de penalty zone. De wagen diende te worden binnengebracht wegens problemen aan de driver ID. Blijkbaar is de piloot niet tevreden met de gang van zaken. Na wat armengezwaai wordt de auto door de meccano's naar de box geduwd. |
31.08 - 11:34 | Stop and Go voor #2 wegens inbreuk op de tankprocedure. Hans Thiers was eerst langs de tankzone gepasseerd vooraleer het euvel te herstellen met de driver-ID. |
31.08 - 11:38 | #2 Thiers binnen voor de "Stop and Go". |