Mosler MT 900 #24 |
Team: Gravity Racing International
Starting number: 24
Car: Mosler MT 900
Division: Division I
Timed practice I: 1:34.374
Timed practice II: 1:33.786
Timed practice III: pas de temps
Timed practice VI: 1:33.017
Grille de départ: 1
Communiqués de presse de cette voiture n'est pas disponible.
Free Practice | |
---|---|
27.08 - 18:55 | Vincent Radermecker draait is tot de meest productieve rijder. De piloot van de #24 Mosler heeft al tien rondjes afgewerkt met als resultaat een voorlopige vierde plaats. |
27.08 - 19:16 | Einde van de vrije training. Bert Longin duikt in de laatste minuten onder de grens van 1:35". |
27.08 - 19:19 | Top vijf na de eerste vrije training: 1. #24 Gravity Racing International - Mosler MT900 GT3 1:34,791 2. #52 ProSpeed Competition - Porsche 911 GT3 Cup S +1,130 3. #1 GPR Pino Racing - Porsche 911 GT3 Cup S +1,188 4. #9 KRK Racing - Dodge Viper Competition Coupé +1,277 5. #4 A+ Racing - Dodge Viper Competition Coupé +1,847 Leider in Divisie 2: 17. #161 Moritz Racing - Marcos Mantis Leider in Divisie 3: 6. #265 MPM Racing by Verbist - Porsche 996 RS |
Timed Practice 1 | |
27.08 - 20:50 | Vincent Radermecker snelt naar de voorlopige pole met een 1:35,437 ... maar het kan nog sneller! We maken ons op voor een spannende strijd! |
27.08 - 20:53 | De toppers vrezen de donkere (regenwolken) en hebben allemaal een snelle ronde neergezet. Van Hooydonk leidt de dans, voor Radermecker en Soulet. Indien het droog blijft, mogen we elk moment een nieuwe poging verwacht van de achtervolgers. |
27.08 - 20:58 | Radermecker countert; 1:34,374. Bouvy op een achterstand van 4 tienden, Van Hooydonk 7 tienden! |
27.08 - 21:04 | De tussenstand is als volgt: 1. #24 Gravity Racing International - Mosler MT900 2. #3 Francorchamps Motors - Ferrari F430 GT3 3. #4 A+ Racing - Dodge Viper Competition Coupé 4. #72 Sport Garage - Ferrari F430 GT3 5. #1 GPR Pino Racing - Porsche 911 GT3 Cup S ... 7. #265 MPM Racing by Verbist - Porsche 996 GT3 RS (voorlopige pole in D3) ... 12. #321 KS Motorsport - Ginetta G50R (voorlopige pole in D4) 13. #150 First Motorsport - Porsche 996 GT3 Cup (voorlopige pole in D2) |
27.08 - 21:25 | Albert Vanierschot heeft de #222 Porsche 996 Biturbo naar de twaalfde plaats gestuurd. De Koning van Zolder gaat dit jaar op jacht naar zijn vijfde overwinning - net zoals Anthony Kumpen. |
27.08 - 23:24 | Het is wachten tot de laatste 20 minuten alvorens we opnieuw serieuze actie zien. Maxime Soulet snelt naar de voorlopige pole met een indrukwekkende 1:33,844. Daarmee is Soulet een halve seconde sneller dan Vincent Radermecker in de Gravity Mosler. |
Timed Practice 2 | |
28.08 - 10:14 | De voorlopige top vijf, even na halfweg in de tweede kwalificatiesessie: 1. #01 GPR Pino Racing - Porsche 997 GT3 Cup S 2. #09 KRK Racing - Dodge Viper Competition Coupé 3. #03 Francorchamps Motors - Ferrari F430 GT3 4. #04 A+ Racing - Dodge Viper Competition Coupé 5. #24 Gravity Racing International - Mosler MT900 |
28.08 - 10:24 | Gravity houdt de Mosler binnen. Radermecker-Kumpen-Longin wachten af... |
28.08 - 10:30 | Einde van de tweede kwalificatiesessie. 1. #01 GPR Pino Racing - Porsche 997 GT3 Cup S 2. #09 KRK Racing - Dodge Viper Competition Coupé 3. #03 Francorchamps Motors - Ferrari F430 GT3 4. #04 A+ Racing - Dodge Viper Competition Coupé 5. #24 Gravity Racing International - Mosler MT900 6. #52 ProSpeed Competition - Porsche 997 GT3 Cup S 7. #10 JD Competition by Astromega – Lamborghini Gallardo GT3 8. #72 Sport Garage - Ferrari F430 GT3 9. #02 Scuderia Monza - Ferrari F430 GT3 10. #250 First Motorsport - Porsche 997 GT3 Cup (pole D3) ... 17. #321 KS Motorsport - Ginetta G50R (pole D4) ... 21. #150 First Motorsport - Porsche 996 GT3 Cup (pole D2) |
Timed Practice 3 | |
28.08 - 13:16 | Ook Vincent Radermecker houdt zich klaar om aan te vallen. |
28.08 - 13:27 | Radermecker begint op te bouwen; 1:35,616. |
28.08 - 13:35 | Radermecker naar de tweede plaats! Op 8 honderdsten van Van Hooydonk. |
28.08 - 13:45 | Einde van de derde kwalificatiesessie. 1. #04 A+ Racing - Dodge Viper Competition Coupé 2. #24 Gravity Racing International - Mosler MT900 3. #01 GPR Pino Racing - Porsche 997 GT3 Cup S 4. #09 KRK Racing - Dodge Viper Competition Coupé 5. #72 Sport Garage - Ferrari F430 GT3 6. #03 Francorchamps Motors - Ferrari F430 GT3 7. #52 ProSpeed Competition - Porsche 997 GT3 Cup S 8. #10 JD by Astromega - Lamborghini Gallardo GT3 9. #02 Scuderia Monza - Ferrari F430 GT3 10. #250 First Motorsport - Porsche 997 GT3 Cup (pole D3) ... 17. #123 Powercars Racing - Porsche 996 GT3 Cup (pole D2) 18. #321 KS Motorsport - Ginetta G50R (pole D4) |
Timed Practice 4 | |
28.08 - 14:51 | Niet Vincent Radermecker, wel Anthony Kumpen zet de jacht op de pole in. |
28.08 - 14:52 | Nog even meegeven dat Kumpen dit jaar 30 wordt, dit de 30ste editie van de 24 Hours of Zolder is... het 4 jaar geleden is dat hij nog won (2004)... en hij algemeen recordhouder kan worden met 5 overwinningen - als zaterdag en zondag alles naar wens verloopt. |
28.08 - 14:53 | Kumpen begint op te bouwen: 1:35" |
28.08 - 14:55 | Kumpen naar 1:34... the heat is on! |
28.08 - 15:00 | De interventiewagen komt eraan te pas om de Viper uit de bandenmuur te slepen. |
28.08 - 15:01 | Gele vlaggen aan de Villeneuve... Kumpen moet zijn tempo laten zakken... |
28.08 - 15:17 | Voorlopig zijn enkel Leinders en Kumpen op de piste om op zoek te gaan naar de pole. |
28.08 - 15:21 | Anthony Kumpen pakt de pole over! Een snelle 1:33"! |
28.08 - 15:21 | De Hasselaar houdt woord. Gisteren was hij erg duidelijk: "Als we op het einde niet op pole staan, dan doe ik een ultieme poging." |
28.08 - 15:25 | Einde van de vierde - en laatste - kwalificatiesessie. |
28.08 - 15:26 | Kumpen-Longin-Radermecker starten overmorgen van op de pole! |
Warm-up | |
30.08 - 09:18 | David Loix (ProSpeed) en Vincent Radermecker (Gravity) wippen over de beide A+ Vipers. |
30.08 - 09:21 | Ook de Mosler staat terug binnen. De meccano's hebben de motorkap afgenomen en inspecteren de krachtbron. |
Race | |
30.08 - 16:00 | Radermecker is teruggevallen naar de vijfde plaats. De ervaren rijder heeft zich bij de start laten verrassen. |
30.08 - 16:04 | Palttala wipt over Radermecker en snelt de top-zes binnen. |
30.08 - 16:50 | Wauters moet de rol lossen en krijgt nu af te rekenen met een opzittende Radermecker en Loix. |
30.08 - 17:03 | Ondertussen stoot Vincent Radermecker door naar de top-drie. |
30.08 - 17:12 | Wat scheelt er met de Mosler? Radermecker kan geen tempo maken en toert inmiddels rond op de twaalfde stek. |
30.08 - 17:27 | Vincent Vosse is bezig aan een opmars. De Ferrari-rijder gaat voorbij Ruben Maes. |
30.08 - 17:36 | Vincent Radermecker houdt vast aan 1:40" en moet Rudi Penders laten gaan. |
30.08 - 17:42 | Radermecker binnen voor een tweede pitstop. De eerste topper die al twee maal binnen staat. Ongetwijfeld een ongeplande pitstop want Raders' twee relais is amper 40 minuten bezig. |
30.08 - 17:44 | Pilotenwissel en bandenwissel bij Gravity, vreemd, want de wagen was pas 40 minuten onderweg in de tweede stint. |
30.08 - 17:44 | Bert Longin heeft het stuur overgenomen. Voorlopig staat de wagen als tiende geklasseerd. |
30.08 - 17:59 | Bert Longin, slechts elfde, rijdt een 1:36,545. Komt de Mosler op kruissnelheid? |
30.08 - 18:06 | Longin probeert verloren terrein goed te maken. Inmiddels is de Leuvenaar negende. |
30.08 - 18:08 | Ook Lumbeeck verliest een plekje aan Longin, nu achtste. |
30.08 - 18:10 | Zoals eerder aangegeven was Vincent Radermecker vroeger binnenkomen. Onderliggende reden: piloot oververmoeid na 1u40 racen onder een loden zon. |
30.08 - 18:20 | Bert Longin zet zijn opmars door; nu al zesde! |
30.08 - 18:20 | Over 20 minuten zal de Mosler wel naar de pomp moeten voor 100 liter benzine. |
30.08 - 18:23 | Longin blijft tempo maken en draait constant 1:36", goed twee seconden sneller dan de top-vijf. |
30.08 - 18:27 | Snelste rondetijd op naam van Bert Longin: 1:36,086 ... De Mosler heeft na twee en een half uur wedstrijd nog wat reserve. |
30.08 - 18:28 | Tim Verbergt komt al snel binnen voor een tweede pitstop. Vreemd, want het verbruik van de Porsche ligt normalerwijze niet zo hoog. Hierdoor komt Longin in de top-vijf postvatten. |
30.08 - 19:16 | Bert Longin spint in de Jacky Ickx maar kan zijn weg vervolgen. |
30.08 - 19:17 | Longin verliest meer dan 25 seconden met zijn spin. |
30.08 - 19:39 | Longin staat binnen voor zijn derde pitstop. De Mosler staat nu zesde in de tussenstand maar zal terugvallen naar de zevende plaats. |
30.08 - 19:39 | De Mosler staat in brand!? |
30.08 - 19:39 | De wagen staat in de tankzone en wordt geblust! |
30.08 - 19:39 | We krijgen een beeld uit de pitbox, Anthony Kumpen ziet blijkbaar niet dezelfde beelden als ons. De Hasselaar maakt zich rustig klaar. |
30.08 - 19:40 | Het lijkt mee te vallen met de Mosler, Longin is vertrokken richting stands. De wagen zit onder het bluspoeder. |
30.08 - 19:40 | De auto wordt door Bert Longin de box ingereden. |
30.08 - 19:53 | Kumpen terug de baan op met de Mosler, met een achterstand van 10 ronden op de leiders. |
30.08 - 21:20 | Kumpen stuurt de GRI Mosler de tankzone in en vervolgens de pitlane uit. Dubbele stint voor de Hasselaar, zonder bandenwissel. |
30.08 - 22:47 | Mosler #24 met Anthony Kumpen aan het stuur komt binnen voor een wissel. Vincent Radermecker neemt het stuur over. |
30.08 - 23:58 | Tussenstand net voor middernacht, na 8 uur wedstrijd: P1 # 52 Porsche ProSpeed Competition P2 # 72 Ferrari Sport Garage ( -3 laps) P3 # 9 Viper AD Sport ( -5 laps) P4 #265 MPM Porsche (-6 laps), leider divisie 3 P5 #11 NGT Porsche (-6 laps) P6 # 250 First Motorsport Porsche (-10 laps), 2° plaats divisie 3 P7 #24 Gravity Mosler ( -10 laps) Verder vinden we op P 13 wagen #161 als leider in divisie 2 op korte afstand gevolgd door # 150 op P 14. |
31.08 - 01:21 | Radermecker, ondertussen opgeklommen naar de zesde plaats, komt binnen voor een pitstop. |
31.08 - 01:25 | Bert Longin neem het stuur van Radermecker over op de Gravity Mosler. |
31.08 - 02:49 | De Mosler van Gravity Racing komt binnen met een probleem. Vermoedelijk gaat het om een elektrisch probleem met de lampen. |
31.08 - 02:50 | Dit wordt niet het weekend van Kumpen-Longin-Radermecker. Ditmaal een probleem met de verlichting van de Amerikaans-Britse wagen. |
31.08 - 02:54 | Bert Longin zet zijn weg voort, maar valt terug naar de zevende plaats. |
31.08 - 04:12 | Ook de Gravity Mosler is aan nieuwe remschijven toe. De wagen wordt de box ingeduwd om deze te monteren. |
31.08 - 04:15 | Anthony Kumpen neemt het stuur over van Bert Longin. |
31.08 - 04:24 | Anthony Kumpen heeft de auto in de box geparkeerd. Er lijken problemen te zijn op de aandrijving linksachter. |
31.08 - 04:42 | Radermecker neemt het stuur van Anthony Kumpen over en rijdt uit de box. Kumpen heeft maar enkele ronden gereden. |
31.08 - 05:03 | De Gravity Mosler wederom de box in! |
31.08 - 05:13 | Vincent Radermecker is opnieuw vertrokken. |
31.08 - 07:47 | 1:35.040 voor Kumpen in de Mosler! Blijkbaar is men bij Gravity nog goed wakker. Kan Fanchi hier op counteren met de Porsche # 1 van Pino? |
31.08 - 08:51 | # 24 Mosler in de pit voor een reguliere stop. Kumpen wordt vervangen door Longin. |
31.08 - 09:51 | Nog 21 wagens in koers, inclusief de # 123 Porsche die eigenlijk als opgever kan worden gezien. |
31.08 - 10:16 | Rookontwikkeling bij uitkomen Jacky Ickx. De Gravity Mosler heeft de geest gegeven. Bert Longin is uit de wagen en is OK. |
31.08 - 10:18 | De wagen van Longin wordt weggesleept uit de gevarenzone bij het uitkomen van de Jacky Ickx. Opgave voor Gravity Racing. Nog 20 wagens in koers. |
31.08 - 10:24 | De # 24 van Gravity is naar de pits getakeld. Vraag is of men bij Gravity nog een poging zal doen om de wagen rijklaar te maken. De wagen wordt alvast in de box gezet. |
31.08 - 10:48 | Het brandje op de # 24 blijkt een gevolg van een slecht afgesloten tankdop. Nadat Bert Longin langs de pomp was gepasseerd en er na het tanken volgens onze fotograaf reeds moeilijkheden bleken bij het afsluiten van de tankdop is inderdaad in de volgende ronde de brand ontstaan. Pech voor Gravity Racing. |
31.08 - 10:53 | Officiële opgave van Gravity Racing vanuit de box. |