Live news will only be available in Dutch.
27.08 - 07:09 | Wagen #34, de AD Sport Porsche van Bruynoghe/Leest/Herman/Lémeret, staat stil langs de baan. |
27.08 - 07:04 | De GLPK Racing Corvette blijft de snelste op de baan. Per ronde is de wagen ongeveer 4 seconden sneller dan de SRT Corvette en de Eurotech Marcos. Tegen dit tempo neemt het team per 25 ronden 1 ronde terug. GLPK Racing zal dus moeten hopen op extra stops van Eurotech of SRT willen ze de race alsnog winnend afsluiten. |
27.08 - 06:59 | Teameigenaar Georg Severich neemt het stuur over op de GS Motorsport BMW E46 GTR V8. Intussen stapt op de Porsche #21 ook de teameigenaar in de auto; Rudi Penders neemt het stuur van de Porsche over en komt de baan op met een herstelde cardanas. |
27.08 - 06:55 | De Prospeed Porsche heeft problemen met de cardanas, deze wordt vervangen. |
27.08 - 06:54 | Leider in klasse 2, Josten met de GS BMW, komt aan de tankzone |
27.08 - 06:50 | Porsche #21 wordt in de box geduwd. Prospeed blijkt ook problemen te kennen. |
27.08 - 06:46 | Porsche #38 en #21 aan de tankzone. |
27.08 - 06:45 | Problemen bij wagen #29 zorgen ervoor dat CEO-rijder Jos Menten opklimt naar plaats 6. |
27.08 - 06:35 | Stand in de klassen Klasse 1: SRT Corvette 1, 467 ronden Eurotech Marcos 5, 464 ronden GLPK Corvette 7, 444 ronden Klasse 2: Prospeed Porsche 21, 441 ronden GS Racing BMW 23, 440 ronden CEO Racing Porsche 29, 440 ronden Klasse 3: NGT Racing Porsche 49, 432 ronden BonGou -Speedlover Porsche 48, 431 ronden First Motorsport Porsche 50 , 430 ronden Klasse 4: BonGou Speedlover Porsche 69, 409 ronden WS Racing Seat 52, 396 ronden GPR Porsche 55, 369 ronden |
27.08 - 06:30 | GLPK Racing heeft duidelijk de handdoek nog niet gegooid. Mollekens draait 1.30 en is dus ruim 5 seconden sneller dan de leider. |
27.08 - 06:29 | Jos Menten is aan een gestage opmars bezig. De PSI Porsche komt na een moeilijk begin steeds verder naar voor en is intussen 7° algemeen. |
27.08 - 06:27 | 23 ronden moet GLPK Racing goed maken op SRT om terug de leiding te kunnen overnemen. 21 ronden scheiden de Corvette C5-R van GLPK Racing van de Marcos LM600. Kurt Mollekens gaat alvast in de aanval en draait 1.32, ongeveer 3 seconden sneller dan Euser en Soulet. Of dit tempo zal volstaan om de achterstand in te halen valt verder af te wachten. |
27.08 - 06:24 | GLPK Racing komt weer op de baan. Na een stop van ruim 55 minuten is de Corvette weer de baan opgegaan met een nieuwe versnellingsbak en achterbumper. |
27.08 - 06:22 | Soulet gaat onmiddellijk weer de baan op na de tankbeurt. SRT wil duidelijk de afstand tussen hen en de achtervolgers zo groot mogelijk maken. |
27.08 - 06:20 | De leider in koers komt binnen voor een routinestop. |
27.08 - 06:10 | Wagen 16 heeft na een urenlange pitsstop (ruim 4 uur) de pits verlaten, lang duurt de race niet; de wagen staat intussen weer stil langs het circuit. |
27.08 - 06:06 | GLPK Racing staat nog steeds stil (nu reeds meer dan 38 minuten). Intussen wordt de afstand tussen de leider, SRT, en de beide belagers, GLPK Racing en Eurotech, steeds groter. Soulet is leider met 4 ronden voorsprong op Cor Euser, die het stuur van Goossens heeft overgenomen. Verliest GLPK hier de race?. |
27.08 - 05:56 | Marc Goossens aan de box voor een routinestop. |
27.08 - 05:50 | Marc Goossens rijd momenteel rond op 2 ronden van Maxime Soulet, naar de tweede plaats in de race. GLPK Racing zakt verder weg en staat al ruim een kwartier stil. |
27.08 - 05:45 | SRT is de nieuwe leider in de race. Maxime Soulet heeft zonet 439 ronden gereden en dat is 1 volledige ronde meer dan GLPK Racing. |