Corvette C5-R #1 |
Team: Selleslagh Racing Team
Startnummer: 1
Wagen: Corvette C5-R
Klasse: Klasse I
Timed practice I: 1:30.696
Timed practice II: geen tijd
Timed practice III: 1:33.207
Timed practice VI: 1:29.031
Startplaats: 1
Uitslag: 1e plaats
Free Practice | |
---|---|
23.08 - 18:50 | Einde van de eerste vrije training ... GLPK leidt, voor SRT en ProSpeed Competition (#21). |
Timed Practice 1 | |
23.08 - 21:14 | Selleslagh Racing vecht terug: 1:33,859 |
23.08 - 21:18 | SRT Corvette C5-R staat stil in de Eerste Linkse na een spin |
23.08 - 21:19 | De wagen staat stil in de grindbak en wordt weggetrokken door de interventiewagen! |
23.08 - 23:37 | Maxime Soulet rijdt met de SRT Corvette de pitlane uit. |
23.08 - 23:41 | Maxime Soulet (#1) verbetert zijn tijden in alle sectoren en duikt onder de 1:31. |
Timed Practice 4 | |
24.08 - 15:23 | GLPK Corvette zet een 1:31,658 op de tabellen. Dat is nog steeds 2,5 seconden trager dan hun tijd in de eerste kwalificatiesessie. |
24.08 - 15:29 | Het verschil met de GLPK Corvette smelt als sneeuw voor de zon! Soulet klokt een 1:29,581! |
24.08 - 15:31 | Soulet pakt de voorlopige pole positie en is één duizendste van een seconde sneller dan Anthony Kumpen! |
24.08 - 15:36 | Hezemans verliest tijd in de derde sector en moet de pole laten aan SRT! |
24.08 - 15:38 | Voor het eerst dit seizoen start GLPK niet van op de pole! Maxime Soulet heeft zijn eerste pole positie in de Mediagroep van Dyck Belcar Original beet. |
Warm-up | |
26.08 - 11:42 | SRT Corvette zet voorlopig de snelste tijd neer: 1.32,908. |
26.08 - 11:50 | Geen verrassingen in deze warm-up. Snelste tijd is voor GLPK, gevolgd door SRT en Eurotech Racing. |
Race | |
26.08 - 17:01 | Een prachtige strijd tussen Duez-Kumpen-Goossens! Kumpen valt op de rechte lijn Duez aan ... en probeert hem langs de buitenzijde in te halen... maar niet gelukt! |
26.08 - 17:02 | Kumpen pakt Duez richting de Chicane! Ook Goossens gaat de SRT Corvette voorbij! |
26.08 - 17:02 | Goossens zet de achtervolging in op Kumpen! Top-autosport op Circuit Zolder! |
26.08 - 17:02 | De top drie wordt gescheiden door één seconde! |
26.08 - 17:03 | Kumpen heeft nu een halve seconde voorsprong op Goossens... Duez volgt op anderhalve seconde. |
26.08 - 17:04 | De BMW rijdt aan een slakkegang voorbij de startlijn terwijl de leiders voorbijstuiven! |
26.08 - 17:07 | Kumpen's voorsprong bredraagt op dit moment vier seconden op Marc Goossens. Duez volgt op acht seconden. Kenis heeft al een halve minuut moeten toegeven op de Sporza-Corvette! |
26.08 - 17:17 | GLPK heeft een voorsprong van 8 seconden op Eurotech. SRT volgt op 15 seconden... |
26.08 - 17:41 | Duez probeert de Eurotech Marcos aan te vallen... |
26.08 - 17:44 | Prachtig duel tussen Marc Duez en Marc Goossens! |
26.08 - 17:46 | Het gat tussen Duez en Goossens bedraagt slechts drie tienden van een seconde! |
26.08 - 17:47 | Na dertig ronden heeft Kumpen een voorsprong van 35 seconden op zijn achtervolgers. |
26.08 - 17:51 | SRT en Eurotech blijven strijden voor positie 2 en 3. Marc Duez blijft aandringen en zit onder de vleugel van Goossens. |
26.08 - 17:52 | Duez verliest tijd nadat hij bijna van de baan gaat bij het uitkomen van de Jacky Ickx. Hij werd opgehouden door de JMT Racing BMW. Het gat bedraagt nu terug twee en een halve seconde. |
26.08 - 18:07 | Duez ook in de tankzone. |
26.08 - 18:23 | SRT loopt een ronde achterstand op op de GLPK Corvette. Bert Longin gaat over Marc Duez. |
26.08 - 18:30 | Bert Longin draait per ronde ruim 3" sneller dan Cor Euser en 2" snleller dan Marc Duez. Duez zelf nadert op Euser. |
26.08 - 18:38 | Marc Duez heeft de tweede plaats overgenomen van Cor Euser. |
26.08 - 18:38 | Stop & Go penalty van 10 seconden voor de SRT Corvette C5-R wegens inhalen onder geel... |
26.08 - 18:40 | Duez verliest bijgevolg zijn tweede plaats opnieuw aan Euser. |
26.08 - 18:41 | Marc Duez is nu binnen voor zijn Stop & Go penalty. |
26.08 - 18:42 | Duez is terug de baan opgestoven... over anderhalve minuut weten we hoeveel tijd 'Duze' verloren heeft. |
26.08 - 18:45 | Door de Stop & Go penalty is SRT teruggevallen naar de derde plaats. Duez heeft anderhalve ronde achterstand op leider Bert Longin. |
26.08 - 19:35 | Soulet nadert tot op twee seconden van Euser. Gemiddeld is Soulet drie seconden per ronde sneller dan 'Mr. Marcos'. |
26.08 - 19:36 | Soulet valt Euser aan... |
26.08 - 19:39 | Hezemans wilt vooruit en mengt zich in de strijd tussen Soulet en Euser, waardoor er opnieuw een gat van twee seconden ontstaan is tussen de twee kemphanen. Hezemans heeft nu een voorsprong van twee ronden op de andere wagens. |
26.08 - 19:40 | Soulet zit terug onder de achtervleugel van Euser en probeert opnieuw aan te vallen... |
26.08 - 19:42 | De teammanager van wagen #66 moet zich meteen naar de koersdirectie begeven! |
26.08 - 19:44 | Maxime Soulet is Cor Euser gepasseerd op de rechte lijn richting de Jacky Ickx Chicane! |
26.08 - 19:46 | Cor Euser herwint zijn tweede positie nadat Soulet vastzat in het verkeer. |
26.08 - 19:48 | Maxime Soulet vecht hard terug en gaat weer over Cor Euser. De jonge knaap is duidelijk vastberaden en neemt dus weer plaats twee over. Beide wagens jagen de achterblijvers op door lichtsignalen te geven om zo hun weg vrij te maken en hen toe te laten het gevecht verder te zetten. |
26.08 - 20:07 | Maxime Soulet is in aanraking gekomen met een andere deelnemer. De Corvette is beschadigd. |
26.08 - 20:09 | De pitcrew van Selleslagh Racing Team maakt zich klaar... |
26.08 - 20:14 | Soulet blijft op de baan en blijkt weinig hinder te ondervinden van de schade. De rondetijden van 1.32 bevestigen dit. |
26.08 - 20:26 | Ook de SRT Corvette C5-R staat nu binnen. |
26.08 - 21:39 | Beide Corvette C5-R's gaan de pits opzoeken! Kurt Mollekens komt binnen, waarschijnlijk snel gevolgd door Maxime Soulet... Deze laatste Corvette neemt op dit moment de leiding in de race over. |
26.08 - 21:44 | Anthony Kumpen neemt het stuur van de Sporza C5-R over, terwijl Maxime Soulet zijn C5-R de pits instuurt. |
26.08 - 21:47 | David Hart heeft het stuur van de SRT Corvette overgenomen. Het is nu aan hem om het mooie weer te maken tijdens de nachtelijke stints van het team uit Merchtem. |
26.08 - 23:07 | SRT en GLPK pitten momenteel. De teams houden de piloten in de wagen voor een dubbele stint. Zowel Kumpen als Hart blijven zitten. SRT slaagt er door een snelle stop in zich een ronde te ontdubbellen. Bij GLPK worden banden gewisseld waardoor de stop iets langer in beslag heeft genomen. |
27.08 - 00:50 | De voorsprong van de GLPK Racing Corvette op het SRT exemplaar bedraagt op dit moment vijf ronden. De Eurotech Marcos heeft al zeven ronden achterstand. |
27.08 - 01:38 | Tom Cloet is met de SRT Corvette C5-R gespind in de Eerste Linkse! |
27.08 - 01:38 | De Corvette wordt door de interventiewagen uit de zandbak getrokken. |
27.08 - 01:40 | Cloet komt nu binnen met de SRT. De wagen staat in de tankzone. |
27.08 - 01:43 | De Corvette staat stil voor de pitbox van SRT. |
27.08 - 02:30 | Reguliere pitstop voor de SRT... |
27.08 - 02:55 | Bert Longin heeft een stint van 2 en een half uur gereden. Na 350 ronden heeft de GLPK Corvette eenvoorsprong van 9 ronden op SRT. Eurotech Racing volgt op 11 ronden. |
27.08 - 05:37 | Intussen neemt Maxime Soulet in de SRT Corvette de gelegenheid een deel van de achterstand goed te maken. Ook Marc Goossens schuift door de problemen bij GLPK Racing enkele ronden dichterbij, maar blijft op de 3° plaats. |
27.08 - 05:43 | 13 minuten...dat is de tijd die GLPK intussen heeft verloren door de problemen aan de versnellingsbak. Soulet zit op 1 ronde en kan dus nieuwe leider in koers worden . |
27.08 - 05:45 | SRT is de nieuwe leider in de race. Maxime Soulet heeft zonet 439 ronden gereden en dat is 1 volledige ronde meer dan GLPK Racing. |
27.08 - 05:50 | Marc Goossens rijd momenteel rond op 2 ronden van Maxime Soulet, naar de tweede plaats in de race. GLPK Racing zakt verder weg en staat al ruim een kwartier stil. |
27.08 - 06:06 | GLPK Racing staat nog steeds stil (nu reeds meer dan 38 minuten). Intussen wordt de afstand tussen de leider, SRT, en de beide belagers, GLPK Racing en Eurotech, steeds groter. Soulet is leider met 4 ronden voorsprong op Cor Euser, die het stuur van Goossens heeft overgenomen. Verliest GLPK hier de race?. |
27.08 - 06:20 | De leider in koers komt binnen voor een routinestop. |
27.08 - 06:22 | Soulet gaat onmiddellijk weer de baan op na de tankbeurt. SRT wil duidelijk de afstand tussen hen en de achtervolgers zo groot mogelijk maken. |
27.08 - 06:27 | 23 ronden moet GLPK Racing goed maken op SRT om terug de leiding te kunnen overnemen. 21 ronden scheiden de Corvette C5-R van GLPK Racing van de Marcos LM600. Kurt Mollekens gaat alvast in de aanval en draait 1.32, ongeveer 3 seconden sneller dan Euser en Soulet. Of dit tempo zal volstaan om de achterstand in te halen valt verder af te wachten. |
27.08 - 06:30 | GLPK Racing heeft duidelijk de handdoek nog niet gegooid. Mollekens draait 1.30 en is dus ruim 5 seconden sneller dan de leider. |
27.08 - 06:35 | Stand in de klassen Klasse 1: SRT Corvette 1, 467 ronden Eurotech Marcos 5, 464 ronden GLPK Corvette 7, 444 ronden Klasse 2: Prospeed Porsche 21, 441 ronden GS Racing BMW 23, 440 ronden CEO Racing Porsche 29, 440 ronden Klasse 3: NGT Racing Porsche 49, 432 ronden BonGou -Speedlover Porsche 48, 431 ronden First Motorsport Porsche 50 , 430 ronden Klasse 4: BonGou Speedlover Porsche 69, 409 ronden WS Racing Seat 52, 396 ronden GPR Porsche 55, 369 ronden |
27.08 - 07:04 | De GLPK Racing Corvette blijft de snelste op de baan. Per ronde is de wagen ongeveer 4 seconden sneller dan de SRT Corvette en de Eurotech Marcos. Tegen dit tempo neemt het team per 25 ronden 1 ronde terug. GLPK Racing zal dus moeten hopen op extra stops van Eurotech of SRT willen ze de race alsnog winnend afsluiten. |
27.08 - 07:41 | SRT komt binnen, GLPK Racing blijft op de baan, terwijl de SRT-crew regenbanden monteert op haar Amerikaanse strijdros. |
27.08 - 07:50 | SRT blijkt de snelste in de regen. David Hart is op dit moment 2 to 3" sneller dan Marc Goossens en Anthony Kumpen. Hart draait 1.48, Goossens 1.51 en Kumpen 1.50. |
27.08 - 08:05 | Marc Goossens wordt sneller en draait 1.46. Beide Corvettes draaien 1.49. |
27.08 - 08:46 | SRT leidt de race met 4 ronden voorsprong op Eurotech Racing en 22 ronden op GLPK Racing. In tijd uitgedrukt heeft SRT 6 minuten vorosprong op Eurotech en 33 minuten op GLPK Racing. Intussen is het opgehouden met regenen en dalen de rondetijden. |
27.08 - 08:56 | Tankbeurt voor David Hart en de Corvette. Ook hier een dubbele stint, Hart rijdt door de pits. |
27.08 - 09:39 | Ondanks eerdere berichten rijdt SRT wel degelijk op regenbanden en is GLPK Racing onderweg met intermediates. Mogelijk is de verkeerde bandenkeuze de reden van de problemen bij GLPK Racing. |
27.08 - 10:19 | David Hart staat in de tankzone. |
27.08 - 10:21 | Slicks voor Marc Duez op de SRT Corvette. Hij heeft het stuur overgenomen van David Hart. |
27.08 - 10:23 | Marc Duez kwam moeilijk weg... wat voor een gevaarlijke situatie in de pitlane zorgde, aangezien de GS Motorsport BMW net de pits indook voor een bandenwissel. |
27.08 - 11:32 | Bij SRT wordt blijkbaar een defensieve race gereden. De Marcos zet 1.35 op de tabellen terwijl Duez 1.40 laat optekenen. GLPK is weliswaar sneller met 1.31 maar blijft op ruime afstand derde. |
27.08 - 11:37 | SRT komt weer aan de boxen. |
27.08 - 11:38 | De wagen wordt vooraan hersteld. De opgelopen schade wordt afgekleefd om verdere hinder tot een minimum te beperken. Na een snelle stop kan Duez weer vertrekken. |
27.08 - 12:35 | Bijna was er een aanrijding met de SRT Corvette! Duez pakte de Eerste Chicane op volle snelheid, op het moment dat Werckx het veld vervoegde. |
27.08 - 12:37 | SRT en Eurotech komen pitten. |
27.08 - 14:00 | Met nog drie uur race op de klokken, is het nog steeds de SRT Corvette C5-R die respectievelijk de Eurotech Racing Marcos LM600 en de GLPK Racing Corvette C5-R vooraf gaat. De GS Motorsport BMW volgt nog steeds in vierde positie en de BMW Silhouet van Steve Vanbellingen (die tijdens de afgelopen editie nog op het podium wist te eindigen). Opmerkelijke vaststelling: in de algemene top 5 treffen we geen enkele Porsche aan... De wolken boven Circuit Zolder blijven nog steeds regendruppels omlaag sturen, waardoor de baan natter en natter wordt. |
27.08 - 14:11 | Mollekens 1.30, Euser 1.31, Soulet 1.33,.... de top-3 heeft er in elk geval nog zin in. |
27.08 - 15:17 | Voorlaatste stop van SRT voor Maxime Soulet. Op 1.43 uur van het einde komt de jonge piloot vers rubber halen. |
27.08 - 16:31 | SRT nogmaals in de pits, David Hart krijgt de eer de (gehavende ) wagen naar de finishlijn te brengen. |
27.08 - 17:09 | David Hart geeft na de finish een flash-interview in de rechtstreekse uitzending. Joost Custers: "Welke overwinning was mooier? Deze, of die van vorig jaar?" David Hart: "Deze overwinning is mooier." Joost Custers: "Waarom?" David Hart: "Omdat ik 'hun' verslagen heb." Joost Custers: "Wie is 'hun'?" David Hart: "Omdat ik 'Koempen' verslagen heb." Joos Custers: "Wat was het moeilijkste moment in de race?" David Hart: "... er waren geen moeilijke momenten ... alleen de pitstops waren klote." Met dank aan KANAALTWEE - Joost Custers. |