Corvette C5-R #7 |
Team: GLPK Racing
Startnummer: 7
Wagen: Corvette C5-R
Klasse: Klasse I
Timed practice I: 1:29.032
Timed practice II: geen tijd
Timed practice III: 1:31.174
Timed practice VI: 1:29.155
Startplaats: 2
Uitslag: 3e plaats
Free Practice | |
---|---|
23.08 - 18:12 | De GLPK Racing Corvette C5-R is buitengereden en realiseerde een 1:35,053. |
23.08 - 18:21 | GLPK Racing legt de lat hoger: 1:31,957! |
23.08 - 18:45 | Even was er paniek in de pitbox van GLPK. De Corvette kwam binnen met een klein vlammetje aan het linkerachterwiel. De wagen staat nu stil voor de box. Blijkbaar geen al te erg incident. De technische crew ontfermt zich over de wagen. |
23.08 - 18:50 | Einde van de eerste vrije training ... GLPK leidt, voor SRT en ProSpeed Competition (#21). |
Timed Practice 1 | |
23.08 - 21:05 | GLPK zet meteen de toon: 1:30,0 |
23.08 - 21:06 | De GLPK Corvette blijft aanvallen. Ze duiken nog een seconde onder hun eerste getimide ronde: 1:29,032. |
Timed Practice 3 | |
24.08 - 13:51 | Eerste tijd in deze sessie komt op naam van de groene Sporza-Corvette C5-R nadat Anthony Kumpen een tijd van 1:40.497 op de klokken zet. |
24.08 - 13:53 | Kumpen stelt zijn vorige rondetijd ietwat scherper en maalt een rondje af in 1:32.357. |
24.08 - 13:56 | 1:31.174 voor de GLPK-Corvette C5-R |
24.08 - 14:12 | Snelste sectortijd in de laatste sector voor de GLPK-Corvette. |
Timed Practice 4 | |
24.08 - 15:21 | De eerste getimede ronde van de Sporza-Corvette wordt afgelegd in 1:33.023; verre van een tijdsverbetering dus. |
24.08 - 15:31 | GLPK Racing reageert en roept de Corvette binnen voor nieuwe banden! |
24.08 - 15:34 | Hezemans snelste in de eerste sector! |
24.08 - 15:35 | Hezemans rijdt op de limiet en drift bijna van de baan! Persoonlijke besttijd in sector twee! |
24.08 - 15:36 | Hezemans verliest tijd in de derde sector en moet de pole laten aan SRT! |
24.08 - 15:38 | Voor het eerst dit seizoen start GLPK niet van op de pole! Maxime Soulet heeft zijn eerste pole positie in de Mediagroep van Dyck Belcar Original beet. |
Warm-up | |
26.08 - 11:47 | GLPK zet een 1:31,635 op de klokken. |
26.08 - 11:50 | Geen verrassingen in deze warm-up. Snelste tijd is voor GLPK, gevolgd door SRT en Eurotech Racing. |
Race | |
26.08 - 17:00 | Koen Leyssens staat stil op de baan! Goossens valt Kumpen aan voor de tweede plaats! |
26.08 - 17:01 | Een prachtige strijd tussen Duez-Kumpen-Goossens! Kumpen valt op de rechte lijn Duez aan ... en probeert hem langs de buitenzijde in te halen... maar niet gelukt! |
26.08 - 17:02 | Kumpen pakt Duez richting de Chicane! Ook Goossens gaat de SRT Corvette voorbij! |
26.08 - 17:02 | Goossens zet de achtervolging in op Kumpen! Top-autosport op Circuit Zolder! |
26.08 - 17:02 | De top drie wordt gescheiden door één seconde! |
26.08 - 17:03 | Kumpen heeft nu een halve seconde voorsprong op Goossens... Duez volgt op anderhalve seconde. |
26.08 - 17:04 | De BMW rijdt aan een slakkegang voorbij de startlijn terwijl de leiders voorbijstuiven! |
26.08 - 17:07 | Kumpen's voorsprong bredraagt op dit moment vier seconden op Marc Goossens. Duez volgt op acht seconden. Kenis heeft al een halve minuut moeten toegeven op de Sporza-Corvette! |
26.08 - 17:17 | GLPK heeft een voorsprong van 8 seconden op Eurotech. SRT volgt op 15 seconden... |
26.08 - 17:47 | Na dertig ronden heeft Kumpen een voorsprong van 35 seconden op zijn achtervolgers. |
26.08 - 18:04 | GLPK komt in de pits voor tankbeurt en pilotenwissel. Bert Longin neemt het stuur over. |
26.08 - 18:07 | GLPK verlaat de tankzone en rijdt door naar de pits voor de pilotenwissel. |
26.08 - 18:08 | GLPK terug onderweg na een snelle stop. |
26.08 - 18:23 | SRT loopt een ronde achterstand op op de GLPK Corvette. Bert Longin gaat over Marc Duez. |
26.08 - 18:30 | Bert Longin draait per ronde ruim 3" sneller dan Cor Euser en 2" snleller dan Marc Duez. Duez zelf nadert op Euser. |
26.08 - 18:45 | Door de Stop & Go penalty is SRT teruggevallen naar de derde plaats. Duez heeft anderhalve ronde achterstand op leider Bert Longin. |
26.08 - 18:59 | SRT duikt de pits in. |
26.08 - 19:04 | Ook GLPK en KS Motorsport BMW #24 duikt de pits in. Bij GLPK neemt Hezemans het stuur over. |
26.08 - 19:39 | Hezemans wilt vooruit en mengt zich in de strijd tussen Soulet en Euser, waardoor er opnieuw een gat van twee seconden ontstaan is tussen de twee kemphanen. Hezemans heeft nu een voorsprong van twee ronden op de andere wagens. |
26.08 - 20:26 | Pitstop bij GLPK Racing. |
26.08 - 21:39 | Beide Corvette C5-R's gaan de pits opzoeken! Kurt Mollekens komt binnen, waarschijnlijk snel gevolgd door Maxime Soulet... Deze laatste Corvette neemt op dit moment de leiding in de race over. |
26.08 - 21:44 | Anthony Kumpen neemt het stuur van de Sporza C5-R over, terwijl Maxime Soulet zijn C5-R de pits instuurt. |
26.08 - 23:03 | GLPK komt binnen voor een pitsstop, het team heeft tactisch de eerste punten genomen en komt nu binnen voor een geplande stop. |
26.08 - 23:07 | SRT en GLPK pitten momenteel. De teams houden de piloten in de wagen voor een dubbele stint. Zowel Kumpen als Hart blijven zitten. SRT slaagt er door een snelle stop in zich een ronde te ontdubbellen. Bij GLPK worden banden gewisseld waardoor de stop iets langer in beslag heeft genomen. |
27.08 - 00:50 | De voorsprong van de GLPK Racing Corvette op het SRT exemplaar bedraagt op dit moment vijf ronden. De Eurotech Marcos heeft al zeven ronden achterstand. |
27.08 - 02:27 | De GLPK Corvette heeft inmidels 333 ronden afgelegd. |
27.08 - 02:55 | Bert Longin heeft een stint van 2 en een half uur gereden. Na 350 ronden heeft de GLPK Corvette eenvoorsprong van 9 ronden op SRT. Eurotech Racing volgt op 11 ronden. |
27.08 - 04:56 | Hezemans komt de pits binnen. Achterbody gaat eraf bij GLPK! |
27.08 - 04:59 | Blijkbaar toch serieuze problemen bij GLPK Racing! De wagen staat nog steeds stil voor de box. |
27.08 - 05:00 | Mollekens stapt in de Corvette, terwijl het team nieuwe banden monteert. De achterbody wordt terug vastgeklikt. Het ziet er naar uit dat het team te kampen had met versnellingsbakproblemen. |
27.08 - 05:30 | GLPK komt weer aan de box! |
27.08 - 05:31 | Wagen 7, nog steeds de huidige leider in de race, wordt in de box geduwd. Blijkbaar dienen herstellingen te worden uitgevoerd die niet buiten de box gedaan kunnen worden. |
27.08 - 05:35 | Uit voorzorg wordt bij GLPK Racing een nieuwe versnellingsbak geplaatst. |
27.08 - 05:37 | Intussen neemt Maxime Soulet in de SRT Corvette de gelegenheid een deel van de achterstand goed te maken. Ook Marc Goossens schuift door de problemen bij GLPK Racing enkele ronden dichterbij, maar blijft op de 3° plaats. |
27.08 - 05:43 | 13 minuten...dat is de tijd die GLPK intussen heeft verloren door de problemen aan de versnellingsbak. Soulet zit op 1 ronde en kan dus nieuwe leider in koers worden . |
27.08 - 05:45 | SRT is de nieuwe leider in de race. Maxime Soulet heeft zonet 439 ronden gereden en dat is 1 volledige ronde meer dan GLPK Racing. |
27.08 - 05:50 | Marc Goossens rijd momenteel rond op 2 ronden van Maxime Soulet, naar de tweede plaats in de race. GLPK Racing zakt verder weg en staat al ruim een kwartier stil. |
27.08 - 06:06 | GLPK Racing staat nog steeds stil (nu reeds meer dan 38 minuten). Intussen wordt de afstand tussen de leider, SRT, en de beide belagers, GLPK Racing en Eurotech, steeds groter. Soulet is leider met 4 ronden voorsprong op Cor Euser, die het stuur van Goossens heeft overgenomen. Verliest GLPK hier de race?. |
27.08 - 06:24 | GLPK Racing komt weer op de baan. Na een stop van ruim 55 minuten is de Corvette weer de baan opgegaan met een nieuwe versnellingsbak en achterbumper. |
27.08 - 06:27 | 23 ronden moet GLPK Racing goed maken op SRT om terug de leiding te kunnen overnemen. 21 ronden scheiden de Corvette C5-R van GLPK Racing van de Marcos LM600. Kurt Mollekens gaat alvast in de aanval en draait 1.32, ongeveer 3 seconden sneller dan Euser en Soulet. Of dit tempo zal volstaan om de achterstand in te halen valt verder af te wachten. |
27.08 - 06:30 | GLPK Racing heeft duidelijk de handdoek nog niet gegooid. Mollekens draait 1.30 en is dus ruim 5 seconden sneller dan de leider. |
27.08 - 06:35 | Stand in de klassen Klasse 1: SRT Corvette 1, 467 ronden Eurotech Marcos 5, 464 ronden GLPK Corvette 7, 444 ronden Klasse 2: Prospeed Porsche 21, 441 ronden GS Racing BMW 23, 440 ronden CEO Racing Porsche 29, 440 ronden Klasse 3: NGT Racing Porsche 49, 432 ronden BonGou -Speedlover Porsche 48, 431 ronden First Motorsport Porsche 50 , 430 ronden Klasse 4: BonGou Speedlover Porsche 69, 409 ronden WS Racing Seat 52, 396 ronden GPR Porsche 55, 369 ronden |
27.08 - 07:04 | De GLPK Racing Corvette blijft de snelste op de baan. Per ronde is de wagen ongeveer 4 seconden sneller dan de SRT Corvette en de Eurotech Marcos. Tegen dit tempo neemt het team per 25 ronden 1 ronde terug. GLPK Racing zal dus moeten hopen op extra stops van Eurotech of SRT willen ze de race alsnog winnend afsluiten. |
27.08 - 07:33 | Kurt Mollekens kreeg de Corvette in de tankzone niet meteen aan de praat. Na een tijdje lijkt dit toch te lukken en slaagt de man uit Keerbergen er in de box bereiken. |
27.08 - 07:35 | Is er weer iets mis met de Corvette van GLPK Racing? Aan de box wordt de achterzijde eraf gehaald om een check-up uit te voeren. |
27.08 - 07:36 | De achterzijde wordt terug op de GLPK Racing Corvette gezet en Anthony Kumpen neemt het stuur van de wagen over. |
27.08 - 07:41 | SRT komt binnen, GLPK Racing blijft op de baan, terwijl de SRT-crew regenbanden monteert op haar Amerikaanse strijdros. |
27.08 - 07:42 | GLPK Racing maakt ook alles klaar voor de ontvangst van haar Corvette. Net als bij SRT, liggen ook bij het Limburgse team liggen regenbanden klaar. |
27.08 - 07:45 | Anthony Kumpen aan de box voor regenbanden. |
27.08 - 07:50 | SRT blijkt de snelste in de regen. David Hart is op dit moment 2 to 3" sneller dan Marc Goossens en Anthony Kumpen. Hart draait 1.48, Goossens 1.51 en Kumpen 1.50. |
27.08 - 08:05 | Marc Goossens wordt sneller en draait 1.46. Beide Corvettes draaien 1.49. |
27.08 - 08:46 | SRT leidt de race met 4 ronden voorsprong op Eurotech Racing en 22 ronden op GLPK Racing. In tijd uitgedrukt heeft SRT 6 minuten vorosprong op Eurotech en 33 minuten op GLPK Racing. Intussen is het opgehouden met regenen en dalen de rondetijden. |
27.08 - 08:52 | Kumpen blijft in de wagen na zijn tankbeurt en rijdt direct door depits. Dubbele stint dus voor Anthony en GLPK Racing. |
27.08 - 09:20 | Anthony Kumpen staat aan de pomp. De tankploeg van GLPK Racing stond blijkbaar niet klaar waardoor Kumpen weer enkele seconden verliest. |
27.08 - 09:37 | Longin maakt foutjes in de GLPK Racing Corvette. De wagen maakt in enkele minuten 2 pirouettes. |
27.08 - 09:39 | Ondanks eerdere berichten rijdt SRT wel degelijk op regenbanden en is GLPK Racing onderweg met intermediates. Mogelijk is de verkeerde bandenkeuze de reden van de problemen bij GLPK Racing. |
27.08 - 10:50 | Bert Longin staat in de tankzone. Hezemans staat klaar om over te nemen. |
27.08 - 11:17 | Hezemans zet een 1:30 op de klokken. Alles of niets voor GLPK? |
27.08 - 11:32 | Bij SRT wordt blijkbaar een defensieve race gereden. De Marcos zet 1.35 op de tabellen terwijl Duez 1.40 laat optekenen. GLPK is weliswaar sneller met 1.31 maar blijft op ruime afstand derde. |
27.08 - 12:05 | Hezemans staat met de GLPK Corvette in de tankzone. |
27.08 - 12:08 | Hezemans draait een dubbele stint en blijft zitten na een bandenwissel. |
27.08 - 14:00 | Met nog drie uur race op de klokken, is het nog steeds de SRT Corvette C5-R die respectievelijk de Eurotech Racing Marcos LM600 en de GLPK Racing Corvette C5-R vooraf gaat. De GS Motorsport BMW volgt nog steeds in vierde positie en de BMW Silhouet van Steve Vanbellingen (die tijdens de afgelopen editie nog op het podium wist te eindigen). Opmerkelijke vaststelling: in de algemene top 5 treffen we geen enkele Porsche aan... De wolken boven Circuit Zolder blijven nog steeds regendruppels omlaag sturen, waardoor de baan natter en natter wordt. |
27.08 - 14:11 | Mollekens 1.30, Euser 1.31, Soulet 1.33,.... de top-3 heeft er in elk geval nog zin in. |
27.08 - 14:52 | De teammanager van GLPK wordt bij de koersdirectie gevraagd. Intussen ljkt op het circuit iedereen tevreden met de bestaande positie en wordt er erg behoudend gereden. Gevolg hiervan is een wat uitdovende race op dit moment. |
27.08 - 15:50 | Kurt Mollekens komt binnen voor een reguliere pitstop. Heeft GLPK Racing genoeg aan 1 pitstop om de race vol te maken? |
27.08 - 15:55 | Anthony Kumpen heeft het stuur van de Sporza-C5-R overgenomen, terwijl Danny Van Dongen zich in de Marcos LM600 heeft genesteld. |
27.08 - 16:52 | Splash and dash voor de GLPK Corvette C5-R. |