Porsche 911 GT3 Cup S #1 |
Team: GPR Pino Racing
Startnummer: 1
Wagen: Porsche 911 GT3 Cup S
Divisie: Divisie I
Timed practice I: 1:33.844
Timed practice II: 1:33.915
Timed practice III: geen tijd
Timed practice VI: 1:36.387
Startplaats: 3
Er zijn nog geen persberichten over deze wagen beschikbaar.
Free Practice | |
---|---|
27.08 - 18:31 | Groen licht voor de eerste vrije training! |
27.08 - 18:44 | Maxime Soulet klokt 1:37,261 en neemt daarmee de bovenhand van de Francorchamps Motors Ferrari. |
27.08 - 18:46 | Soulet zit in een goed ritme; 1:35,979 |
27.08 - 18:47 | Stéphane Lémeret voelt zich goed achter het stuur van de ProSpeed Porsche. In zijn eerste getimede ronde gaat hij meteen onder de tijd van zijn merkgenoot Soulet. |
27.08 - 19:19 | Top vijf na de eerste vrije training: 1. #24 Gravity Racing International - Mosler MT900 GT3 1:34,791 2. #52 ProSpeed Competition - Porsche 911 GT3 Cup S +1,130 3. #1 GPR Pino Racing - Porsche 911 GT3 Cup S +1,188 4. #9 KRK Racing - Dodge Viper Competition Coupé +1,277 5. #4 A+ Racing - Dodge Viper Competition Coupé +1,847 Leider in Divisie 2: 17. #161 Moritz Racing - Marcos Mantis Leider in Divisie 3: 6. #265 MPM Racing by Verbist - Porsche 996 RS |
Timed Practice 1 | |
27.08 - 20:53 | De toppers vrezen de donkere (regenwolken) en hebben allemaal een snelle ronde neergezet. Van Hooydonk leidt de dans, voor Radermecker en Soulet. Indien het droog blijft, mogen we elk moment een nieuwe poging verwacht van de achtervolgers. |
27.08 - 21:04 | De tussenstand is als volgt: 1. #24 Gravity Racing International - Mosler MT900 2. #3 Francorchamps Motors - Ferrari F430 GT3 3. #4 A+ Racing - Dodge Viper Competition Coupé 4. #72 Sport Garage - Ferrari F430 GT3 5. #1 GPR Pino Racing - Porsche 911 GT3 Cup S ... 7. #265 MPM Racing by Verbist - Porsche 996 GT3 RS (voorlopige pole in D3) ... 12. #321 KS Motorsport - Ginetta G50R (voorlopige pole in D4) 13. #150 First Motorsport - Porsche 996 GT3 Cup (voorlopige pole in D2) |
27.08 - 21:39 | Team managers van GPR Pino Racing, Scuderia Monza, Powercars Racing en Belgium Racing dienen zich aan te melden bij de wedstrijdleiding. Reden voorlopig onbekend... |
27.08 - 22:10 | Een nieuwe troep team managers trekt naar de koersdirectie. Het is vandaag werkelijk aanschuiven bij Danny Dubois. Ditmaal op het appel: GPR Pino Racing, JD Competition by Astromega, Accent Racing Team en KS Motorsport. |
27.08 - 23:24 | Het is wachten tot de laatste 20 minuten alvorens we opnieuw serieuze actie zien. Maxime Soulet snelt naar de voorlopige pole met een indrukwekkende 1:33,844. Daarmee is Soulet een halve seconde sneller dan Vincent Radermecker in de Gravity Mosler. |
Timed Practice 2 | |
28.08 - 10:14 | De voorlopige top vijf, even na halfweg in de tweede kwalificatiesessie: 1. #01 GPR Pino Racing - Porsche 997 GT3 Cup S 2. #09 KRK Racing - Dodge Viper Competition Coupé 3. #03 Francorchamps Motors - Ferrari F430 GT3 4. #04 A+ Racing - Dodge Viper Competition Coupé 5. #24 Gravity Racing International - Mosler MT900 |
28.08 - 10:18 | Soulet en Van Hooydonk gaan opnieuw de baan op. |
28.08 - 10:27 | Ook Soulet net onderweg: 1:33,915 ... op één tiende van zijn voorlopige poletijd. |
28.08 - 10:30 | Einde van de tweede kwalificatiesessie. 1. #01 GPR Pino Racing - Porsche 997 GT3 Cup S 2. #09 KRK Racing - Dodge Viper Competition Coupé 3. #03 Francorchamps Motors - Ferrari F430 GT3 4. #04 A+ Racing - Dodge Viper Competition Coupé 5. #24 Gravity Racing International - Mosler MT900 6. #52 ProSpeed Competition - Porsche 997 GT3 Cup S 7. #10 JD Competition by Astromega – Lamborghini Gallardo GT3 8. #72 Sport Garage - Ferrari F430 GT3 9. #02 Scuderia Monza - Ferrari F430 GT3 10. #250 First Motorsport - Porsche 997 GT3 Cup (pole D3) ... 17. #321 KS Motorsport - Ginetta G50R (pole D4) ... 21. #150 First Motorsport - Porsche 996 GT3 Cup (pole D2) |
Timed Practice 3 | |
28.08 - 13:26 | Van de GT3's wachten ProSpeed en GPR Pino Racing af ... gaan Lémeret en Soulet nog jagen op de voorlopige pole? |
28.08 - 13:45 | Einde van de derde kwalificatiesessie. 1. #04 A+ Racing - Dodge Viper Competition Coupé 2. #24 Gravity Racing International - Mosler MT900 3. #01 GPR Pino Racing - Porsche 997 GT3 Cup S 4. #09 KRK Racing - Dodge Viper Competition Coupé 5. #72 Sport Garage - Ferrari F430 GT3 6. #03 Francorchamps Motors - Ferrari F430 GT3 7. #52 ProSpeed Competition - Porsche 997 GT3 Cup S 8. #10 JD by Astromega - Lamborghini Gallardo GT3 9. #02 Scuderia Monza - Ferrari F430 GT3 10. #250 First Motorsport - Porsche 997 GT3 Cup (pole D3) ... 17. #123 Powercars Racing - Porsche 996 GT3 Cup (pole D2) 18. #321 KS Motorsport - Ginetta G50R (pole D4) |
Timed Practice 4 | |
28.08 - 14:48 | Sport Garage en GPR Pino Racing gaan als eerste op jacht naar Van Hooydonk's tijd. |
28.08 - 15:17 | Voorlopig zijn enkel Leinders en Kumpen op de piste om op zoek te gaan naar de pole. |
Warm-up | |
30.08 - 09:14 | GPR Porsche staat binnen met een rokend linkervoorwiel... |
30.08 - 09:15 | Discussies tussen de meccano's van GPR Pino Racing. |
30.08 - 09:16 | Er worden nieuwe remmen en remblokken gemonteerd... maar het verloopt niet van een leien dakje. |
Race | |
30.08 - 16:05 | Snelste ronde voor Markus Palttala, inmiddels in het spoor van Maxime Soulet. |
30.08 - 16:07 | Enkele meters verder gaat Soulet voorbij Vincent Vosse. |
30.08 - 16:09 | Koen Wauters houdt stand... maar moet in de Kanaalbocht toch ruimte laten voor Soulet. |
30.08 - 16:10 | Soulet is op jacht naar de tweede plaats en valt Van Hooydonk aan. |
30.08 - 16:11 | Soulet voorbij 'Jeff'! |
30.08 - 16:14 | Maxime Soulet zet de snelste ronde met 1,36,598. |
30.08 - 16:14 | Maxime Soulet zet de jacht in op Fred Bouvy. Snelste rondetijd! |
30.08 - 16:17 | Bij de tiende passage over start-finish leidt Maxime Soulet na een knappe inhaalactie. |
30.08 - 16:46 | Soulet heeft na 28 ronden een voorsprong van 6 seconden op de Ferrari van Vosse en Bouvy. |
30.08 - 16:58 | Vosse en Bouvy verhogen de cadans en komen in de buurt van Soulet. |
30.08 - 17:11 | De Porsche Cup S teams benutten de zuinigheid van de Duitse motor. Soulet leidt voor Loix. Palttala volgt met de RS op 20 seconden. |
30.08 - 17:18 | We maken ons stilaan op voor de pitstops van de twee leiders. |
30.08 - 17:22 | Palttala houdt voeling met de leidende Porsche Cup S-wagens van GPR Pino Racing en ProSpeed Competition. Palttala jaagt trouwens op zijn werkgever in het FIA GT-kampioenschap. |
30.08 - 17:22 | Maxime Soulet is de eerste van de Porsche Cup S-rijders die binnenkomt voor een pitstop. |
30.08 - 17:23 | De volgende ronde mogen we Maes (NGT Racing) en David Loix (ProSpeed) aan de box verwachten. Palttala ligt op de loer, op de tweede plaats. |
30.08 - 17:24 | Ex-F1-testrijder Bas Leinders gaat het stuur overnemen van Soulet. Afwachten of Leinders de GPR Porsche terug aan de leiding kan brengen. |
30.08 - 17:26 | Leinders vertrekt redelijk agressief uit de pitlane. De rijder uit Bree doet de koppeling daar zeker en vast geen plezier mee. |
30.08 - 17:46 | Vincent Vosse houdt er werkelijk een verschroeiend tempo op na. Of de Ferrari dit zal kunnen aanhouden, valt de betwijfelen. Vosse heeft al een ronde voorsprong op Schreurs, die tweede hangt. Daarachter vinden we Dierick (A+ Racing), Penders (ProSpeed), Leinders (GPR Pino Racing) en Menten (MPM Racing) |
30.08 - 17:48 | Penders en Leinders zijn in een hevige strijd verwikkeld. |
30.08 - 17:52 | Leinders gaat voorbij aan Penders. |
30.08 - 17:56 | Leinders rijdt nu het gat met Dierick dicht. De ex-F1-testrijder viseert de derde plek. |
30.08 - 18:17 | Bas Leinders (GPR) ligt na 78 ronden op kop, voor Rudi Penders (ProSpeed) en Jos Menten (MPM by Verbist) |
30.08 - 18:31 | Voor de tweede maal in de race komt de #265 Porsche als tweede door, op goed 30 seconden van leider Bas Leinders. |
30.08 - 18:55 | Leinders komt als eerste van de Porschisten binnen voor een tweede pitstop. |
30.08 - 18:59 | Bij GPR stapt Christian Kelders in de #1 Porsche, terwijl de meccano's de bolide van een vers setje rubber voorzien. |
30.08 - 19:28 | Steve Zacchia staat stil aan pomp. Derde pitstop voor de Ferrari. Heylen neemt de leiding over, met in zijn spoor Christian Kelders op goed 50 seconden. |
30.08 - 19:36 | Christian Kelders voert op dit moment de wedstrijd aan, na 3u30 racen, voor zijn merkgenoot Stéphane Lemeret. |
30.08 - 20:26 | De GPR Pino Racing Porsche staat binnen met een kapotte aandrijfas. Het ziet er naar uit dat Soulet, Leinders en Kelders het materiaal niet ontzien hebben in de eerste vier uur. Hiermee verliest de leidende Porsche héél wat tijd in de pitlane. |
30.08 - 20:29 | GPR heeft dubbele pech. Niet alleen staat de wagen binnen met een probleem aan de cardanas. Daarnaast zal de wagen bij het hervatten van zijn race ook nog 3 min 40 in de strafzone mogen doorbrengen als gevolg van een snelheidsovertreding in de pitlane. |
30.08 - 20:33 | Bij GPR kunnen ze snel werken! De wagen is hersteld en zal de baan terug op gaan. |
30.08 - 20:34 | De "stop and go" voor de #1 van GPR blijkt niet een gevolg van overspeeding in de pitlane maar wel een gevolg van een overspeeding tijdens de "code 60". De 3min40 blijven wel nog uit te zitten. |
30.08 - 22:39 | Bij Pino wordt op de Porsche #1 Franchi vervangen door Maxime Soulet. |
30.08 - 23:23 | Problemen op de #1 bij GPR. De wagen staat aan de box met opnieuw cardanasproblemen. |
30.08 - 23:26 | Bij GPR blijkt ditmaal de cardanas niet zo snel te kunnen worden hersteld. Nadat enkele uren geleden het team erin slaagde op zeer korte tijd de cardan te herstellen dient men nu een langere stop te voorzien om de gehele steekas te vervangen. |
30.08 - 23:32 | Bij Pino Racing blijven ze in de pits, ondanks de problemen op de baan , sterk presteren. De wagen kon weer vertrekken na herstelling aan de steekas. |
31.08 - 00:35 | De GPR Porsche met het nummer 1 blijft niet gespaard van pech. Hij staat nogmaals stil in de pit met een gebroken cardanas linksachter. |
31.08 - 00:49 | Ook de GPR Porsche blijft in de box. De meccano's blijven met man en macht aan de auto werken. |
31.08 - 00:50 | Niet enkel de cardanas lijkt kapot bij de #1, maar de vesnellingsbak moet ook vervangen worden. |
31.08 - 01:49 | De GPR-Porsche lijkt dan toch terug in orde. Hij kan de pit verlaten met Bas Leinders achter het stuur. GPR heeft al een achterstand van 63 ronden. |
31.08 - 03:32 | De GPR Pino Porsche duikt opnieuw de pitbox in... |
31.08 - 03:33 | Bij GPR Pino Racing wordt voor de vierde maal een steekas vervangen... |
31.08 - 03:34 | 4 nieuwe cardans na amper 12 uur wedstrijd... hebben de troepen van Pino Sperlinga voldoende reservestukken om de wedstrijd uit te rijden? De #1 Porsche staat op kop in de tussenstand van het kampioenschap en zal belangrijke punten moeten pakken. |
31.08 - 04:45 | Bas Leinders is intussen ook terug onderweg met de GPR Porsche. |
31.08 - 05:17 | De GPR Pino Porsche staat stil in de zandbak aan post 11. |
31.08 - 05:18 | Het is Christian Kelders die vastzit in de zandbak. |
31.08 - 05:19 | Kelders heeft de weg naar het circuit gevonden. |
31.08 - 06:41 | GPR met Franchi aan het stuur mist de chicane, maar kan gelukkig doorrijden. |
31.08 - 06:50 | Greg Franchi zet in de # 1 Porsche van Pino de snelste ronde neer: 1:35.306. En dit na 15 uur wedstrijd. |
31.08 - 06:52 | Franchi blijft doorduwen en gaat naar 1:35.247. Kan (en wil ) men bij Pino nog sneller ? |
31.08 - 07:34 | Bij Pino blijft Franchi snelle tijden draaien. De piloot zit constant in de 1:36 en haalt er regelmatig een 1:35 uit. |
31.08 - 07:47 | 1:35.040 voor Kumpen in de Mosler! Blijkbaar is men bij Gravity nog goed wakker. Kan Fanchi hier op counteren met de Porsche # 1 van Pino? |
31.08 - 08:25 | Bij GPR staat de wagen aan de kant. Piloot is uit de wagen en voorlopig is er geen activiteit merkbaar. Houdt Pino het voor bekeken? |
31.08 - 08:50 | Bij Pino nog steeds geen beweging merkbaar aan de wagen # 1. De wagen staat al een uur stil zonder enige actie vanuit de box. |
31.08 - 09:13 | Opgave uit de box van Pino op de #1. |