Porsche 911 GT3 Cup S #11 |
Team: NGT Racing
Startnummer: 11
Wagen: Porsche 911 GT3 Cup S
Divisie: Divisie I
Timed practice I: 1:36.502
Timed practice II: geen tijd
Timed practice III: 1:36.761
Timed practice VI: 1:34.171
Startplaats: 7
Timed Practice 1 | |
---|---|
27.08 - 20:52 | Ook bij NGT een transponderprobleem. |
27.08 - 21:25 | De NGT Porsche en de KRK Viper zijn inmiddels de top-tien ingeslopen. Maar niemand neemt risico's en iedereen spaart het materiaal. |
Race | |
30.08 - 17:31 | Het lage tempo van Ruben Maes houdt hem nog een ronde langer op de baan. Inmiddels toert de West-Vlaming rond op de tweede plaats, maar hij kan elk moment binnenkomen. |
30.08 - 17:34 | GT3-wagens kunnen wel degelijk een gunstig brandstofverbruik hebben. Dat bewijst Ruben Maes. Na 104 minuten toert de Cup S nog steeds rond! Maes moet wel de leiding laten aan Vosse, die al een pitstop achter de rug heeft. |
30.08 - 17:36 | Ruben Maes duikt na 105 minuten de pits in. |
30.08 - 17:50 | Spin van "Heinz" Bonnaerens in de NGT Porsche, bij het uitsturen van de REA. |
30.08 - 18:33 | Bonnaerens komt met de #11 NGT Porsche aankloppen bij de top vijf. Wanneer de dorstige GT3's hun derde pitstop afwerken, zal de NGT Porsche de derde plaats overnemen. |
30.08 - 19:21 | Ook de superzuinige NGT Porsche Cup S komt nu de tankzone binnen voor een tweede pitstop. Indrukwekkend! |
30.08 - 21:07 | Pilotenwissel op de Porsche 911 GT3 Cup S #11; Ward Sluys neemt het stuur over. |
30.08 - 22:15 | De NGT Porsche, met aan het stuur Ward Sluys, staat stil in de grindbak van de Kanaalbocht. |
30.08 - 22:15 | Sluys verliest kostbare tijd! Palttala wipt over de #11 Porsche. |
30.08 - 22:17 | De #11 Porsche is terug de baan op, maar heeft anderhalve ronde verloren. |
30.08 - 22:19 | Sluys komt binnen na zijn excursie door de grindbak. |
30.08 - 22:20 | Trage Porsche in de pits? NGT Racing? |
30.08 - 22:21 | Het is inderdaad Ward Sluys die met moeite tot bij zijn pitcrew geraakt, na de tankbeurt. De NGT tankjongens duwen de Cup S richting box. |
30.08 - 22:22 | Door de problemen bij NGT Racing is Alexandra Van de Velde (Francorchamps Motors) opgeklommen naar de vijfde plaats. |
30.08 - 22:25 | Ruben Maes heeft het stuur overgenomen van Ward Sluys, en staat nu zevende in de tussenstand, op acht ronden van de leiders. |
30.08 - 23:58 | Tussenstand net voor middernacht, na 8 uur wedstrijd: P1 # 52 Porsche ProSpeed Competition P2 # 72 Ferrari Sport Garage ( -3 laps) P3 # 9 Viper AD Sport ( -5 laps) P4 #265 MPM Porsche (-6 laps), leider divisie 3 P5 #11 NGT Porsche (-6 laps) P6 # 250 First Motorsport Porsche (-10 laps), 2° plaats divisie 3 P7 #24 Gravity Mosler ( -10 laps) Verder vinden we op P 13 wagen #161 als leider in divisie 2 op korte afstand gevolgd door # 150 op P 14. |
31.08 - 02:56 | Geen rechtstreeks duel tussen Sluys en Menten want de NGT-rijder duikt de pits binnen voor pas slechts de zesde tankstop. Jos Menten stoot door naar de tweede plaats, op goed zes ronden van Lémeret. |
31.08 - 02:59 | Bij NGT Racing worden na 11 uur wedstrijd de remmen vervangen. |
31.08 - 07:05 | Top 3 om 7 uur: P1 #52 P2 #11 (-5 laps) P3 #9 (-13 laps) In de klasse 3 is de #265 (op P4 in de algemene stand) leider; op 1 ronde gevolgd door #250. In de klasse 2 gaat #150 aan de leiding met een ruime vooorsprong op #164. |
31.08 - 07:18 | #11, Bart Cauwberghs, in de pits na een dubbele relais. |
31.08 - 09:08 | Leider Lemeret in de pits, vrijwel gelijktijdig gaat de # 11 met Ward Sluys de baan op na hun reguliere stop. Het verschil vooraan blijft ongeveer 8 ronden. |
31.08 - 09:13 | Op de #52 worden de remblokken vervangen. Lemeret staat nog steed stil. Ward Sluys nadert hierdoor tot op 5 ronden van de leider. |
31.08 - 09:16 | Koppelingsproblemen op de #52. NGT Racing komt terug tot 3 ronden. |
31.08 - 09:19 | Vooraan lijkt een leiderswissel in de maak. NGT heeft nog maar 1 ronde achterstand op ProSpeed Competition. In klasse 2 neemt Menten licht afstand van Kevin Leest. |
31.08 - 09:22 | Nieuwe leider! De problemen bij ProSpeed geven NGT de kans om de kop over te nemen. |
31.08 - 09:37 | ProSpeed heeft de koppeling gemonteerd en maakt de wagen klaar om terug de baan op te gaan. Voorlopig blijft de # 52 op plaats 2 maar wel met ruime 8 ronden achterstand op de leider met # 11 van NGT en slechts 3 ronden voorsprong op de AD Viper die ook nog steeds stil staat voor vervanging van remmen. |
31.08 - 09:51 | Nog 21 wagens in koers, inclusief de # 123 Porsche die eigenlijk als opgever kan worden gezien. |
31.08 - 09:58 | 600 ronden afgelegd door de leider met nog 6 uur wedstrijd. Ward Sluys rijdt constante rondetijden en spaart duidelijk de mechaniek. |
31.08 - 10:51 | Ward Sluys met de # 11 aan de box. |
31.08 - 10:52 | Ruben Maes in de #11 Porsche weer de baan op met 10 ronden voorsprong op #9 van Patrick Schreurs. |
31.08 - 12:22 | Raceleider in de pits. Kan NGT de zaak klaren? |
31.08 - 12:23 | Zeer snelle stop van NGT. Bart Couwberghs gaat de baan op. De Porsche lijkt in prima staat, geen enkele ongerustheid bij de crew van NGT merkbaar. |
31.08 - 13:38 | Vooraan schuiven door het wegvallen van de Porsche van Penders Kevin Leest en Vanina Ickx een plaatsje door en wordt de top 3 bezet door #11, #250 en #3. Jos Menten volgt met de #265 op 3 ronden van de Ferrari van Francorchamps Motors. Ook deze wagen is nog niet uitgeteld voor het podium. Zowel Menten als Palttala hebben bewezen snel onderweg te kunnen zijn. |
31.08 - 14:06 | Op minder dan 2 uur van het einde ligt de # 11 Porsche nog steeds op kop, gevolgd door de #250 Porsche van First Motorsport (tevens ook de leider in Divisie 3) en de #3 Ferrari van Francorchamps Racing. Deze laatste wordt opgejaagd door Jos Menten in de #265 Porsche. Menten heeft een achterstand van ongeveer 40 seconden en is per ronde ongeveer 1 ronde sneller dan Coens. |
31.08 - 14:08 | Couwberghs binnen voor zijn laatste stop met de # 11. De wagen heeft slechts 14 maal aan de box geweest. |
31.08 - 14:11 | Ward Sluys gaat weer op pad met de #11 als leider in de race. |
31.08 - 16:00 | Einde van de 30ste editie van de Menzo 24 Hours of Zolder. Een spannende eindstrijd om de derde plaats, met MPM Racing als winnaar, en een knappe overwinning voor de # 11 Porsche van NGT. |