RacingWorld.be

Teaminfo (klik hier om deze pagina in een apart venster te laden)







Gravity Racing International - Mosler MT 900 (#24)





Mosler MT 900 #24

Team: Gravity Racing International
Startnummer: 24
Wagen: Mosler MT 900
Divisie: Divisie I
Timed practice I: 1:34.374
Timed practice II: 1:33.786
Timed practice III: geen tijd
Timed practice VI: 1:33.017
Startplaats: 1

Piloten

Persberichten van deze wagen

Live informatie over deze wagen RSS

Free Practice
27.08 - 18:55Vincent Radermecker draait is tot de meest productieve rijder. De piloot van de #24 Mosler heeft al tien rondjes afgewerkt met als resultaat een voorlopige vierde plaats.
27.08 - 19:16Einde van de vrije training. Bert Longin duikt in de laatste minuten onder de grens van 1:35".
27.08 - 19:19Top vijf na de eerste vrije training:
1. #24 Gravity Racing International - Mosler MT900 GT3 1:34,791
2. #52 ProSpeed Competition - Porsche 911 GT3 Cup S +1,130
3. #1 GPR Pino Racing - Porsche 911 GT3 Cup S +1,188
4. #9 KRK Racing - Dodge Viper Competition Coupé +1,277
5. #4 A+ Racing - Dodge Viper Competition Coupé +1,847

Leider in Divisie 2:
17. #161 Moritz Racing - Marcos Mantis

Leider in Divisie 3:
6. #265 MPM Racing by Verbist - Porsche 996 RS
Timed Practice 1
27.08 - 20:50Vincent Radermecker snelt naar de voorlopige pole met een 1:35,437 ... maar het kan nog sneller! We maken ons op voor een spannende strijd!
27.08 - 20:53De toppers vrezen de donkere (regenwolken) en hebben allemaal een snelle ronde neergezet. Van Hooydonk leidt de dans, voor Radermecker en Soulet. Indien het droog blijft, mogen we elk moment een nieuwe poging verwacht van de achtervolgers.
27.08 - 20:58Radermecker countert; 1:34,374. Bouvy op een achterstand van 4 tienden, Van Hooydonk 7 tienden!
27.08 - 21:04De tussenstand is als volgt:

1. #24 Gravity Racing International - Mosler MT900
2. #3 Francorchamps Motors - Ferrari F430 GT3
3. #4 A+ Racing - Dodge Viper Competition Coupé
4. #72 Sport Garage - Ferrari F430 GT3
5. #1 GPR Pino Racing - Porsche 911 GT3 Cup S
...
7. #265 MPM Racing by Verbist - Porsche 996 GT3 RS (voorlopige pole in D3)
...
12. #321 KS Motorsport - Ginetta G50R (voorlopige pole in D4)
13. #150 First Motorsport - Porsche 996 GT3 Cup (voorlopige pole in D2)
27.08 - 21:25Albert Vanierschot heeft de #222 Porsche 996 Biturbo naar de twaalfde plaats gestuurd. De Koning van Zolder gaat dit jaar op jacht naar zijn vijfde overwinning - net zoals Anthony Kumpen.
27.08 - 23:24Het is wachten tot de laatste 20 minuten alvorens we opnieuw serieuze actie zien. Maxime Soulet snelt naar de voorlopige pole met een indrukwekkende 1:33,844. Daarmee is Soulet een halve seconde sneller dan Vincent Radermecker in de Gravity Mosler.
Timed Practice 2
28.08 - 10:14De voorlopige top vijf, even na halfweg in de tweede kwalificatiesessie:

1. #01 GPR Pino Racing - Porsche 997 GT3 Cup S
2. #09 KRK Racing - Dodge Viper Competition Coupé
3. #03 Francorchamps Motors - Ferrari F430 GT3
4. #04 A+ Racing - Dodge Viper Competition Coupé
5. #24 Gravity Racing International - Mosler MT900
28.08 - 10:24Gravity houdt de Mosler binnen. Radermecker-Kumpen-Longin wachten af...
28.08 - 10:30Einde van de tweede kwalificatiesessie.

1. #01 GPR Pino Racing - Porsche 997 GT3 Cup S
2. #09 KRK Racing - Dodge Viper Competition Coupé
3. #03 Francorchamps Motors - Ferrari F430 GT3
4. #04 A+ Racing - Dodge Viper Competition Coupé
5. #24 Gravity Racing International - Mosler MT900
6. #52 ProSpeed Competition - Porsche 997 GT3 Cup S
7. #10 JD Competition by Astromega – Lamborghini Gallardo GT3
8. #72 Sport Garage - Ferrari F430 GT3
9. #02 Scuderia Monza - Ferrari F430 GT3
10. #250 First Motorsport - Porsche 997 GT3 Cup (pole D3)
...
17. #321 KS Motorsport - Ginetta G50R (pole D4)
...
21. #150 First Motorsport - Porsche 996 GT3 Cup (pole D2)
Timed Practice 3
28.08 - 13:16Ook Vincent Radermecker houdt zich klaar om aan te vallen.
28.08 - 13:27Radermecker begint op te bouwen; 1:35,616.
28.08 - 13:35Radermecker naar de tweede plaats! Op 8 honderdsten van Van Hooydonk.
28.08 - 13:45Einde van de derde kwalificatiesessie.

1. #04 A+ Racing - Dodge Viper Competition Coupé
2. #24 Gravity Racing International - Mosler MT900
3. #01 GPR Pino Racing - Porsche 997 GT3 Cup S
4. #09 KRK Racing - Dodge Viper Competition Coupé
5. #72 Sport Garage - Ferrari F430 GT3
6. #03 Francorchamps Motors - Ferrari F430 GT3
7. #52 ProSpeed Competition - Porsche 997 GT3 Cup S
8. #10 JD by Astromega - Lamborghini Gallardo GT3
9. #02 Scuderia Monza - Ferrari F430 GT3
10. #250 First Motorsport - Porsche 997 GT3 Cup (pole D3)
...
17. #123 Powercars Racing - Porsche 996 GT3 Cup (pole D2)
18. #321 KS Motorsport - Ginetta G50R (pole D4)
Timed Practice 4
28.08 - 14:51Niet Vincent Radermecker, wel Anthony Kumpen zet de jacht op de pole in.
28.08 - 14:52Nog even meegeven dat Kumpen dit jaar 30 wordt, dit de 30ste editie van de 24 Hours of Zolder is... het 4 jaar geleden is dat hij nog won (2004)... en hij algemeen recordhouder kan worden met 5 overwinningen - als zaterdag en zondag alles naar wens verloopt.
28.08 - 14:53Kumpen begint op te bouwen: 1:35"
28.08 - 14:55Kumpen naar 1:34... the heat is on!
28.08 - 15:00De interventiewagen komt eraan te pas om de Viper uit de bandenmuur te slepen.
28.08 - 15:01Gele vlaggen aan de Villeneuve... Kumpen moet zijn tempo laten zakken...
28.08 - 15:17Voorlopig zijn enkel Leinders en Kumpen op de piste om op zoek te gaan naar de pole.
28.08 - 15:21Anthony Kumpen pakt de pole over! Een snelle 1:33"!
28.08 - 15:21De Hasselaar houdt woord. Gisteren was hij erg duidelijk: "Als we op het einde niet op pole staan, dan doe ik een ultieme poging."
28.08 - 15:25Einde van de vierde - en laatste - kwalificatiesessie.
28.08 - 15:26Kumpen-Longin-Radermecker starten overmorgen van op de pole!
Warm-up
30.08 - 09:18David Loix (ProSpeed) en Vincent Radermecker (Gravity) wippen over de beide A+ Vipers.
30.08 - 09:21Ook de Mosler staat terug binnen. De meccano's hebben de motorkap afgenomen en inspecteren de krachtbron.
Race
30.08 - 16:00Radermecker is teruggevallen naar de vijfde plaats. De ervaren rijder heeft zich bij de start laten verrassen.
30.08 - 16:04Palttala wipt over Radermecker en snelt de top-zes binnen.
30.08 - 16:50Wauters moet de rol lossen en krijgt nu af te rekenen met een opzittende Radermecker en Loix.
30.08 - 17:03Ondertussen stoot Vincent Radermecker door naar de top-drie.
30.08 - 17:12Wat scheelt er met de Mosler? Radermecker kan geen tempo maken en toert inmiddels rond op de twaalfde stek.
30.08 - 17:27Vincent Vosse is bezig aan een opmars. De Ferrari-rijder gaat voorbij Ruben Maes.
30.08 - 17:36Vincent Radermecker houdt vast aan 1:40" en moet Rudi Penders laten gaan.
30.08 - 17:42Radermecker binnen voor een tweede pitstop. De eerste topper die al twee maal binnen staat. Ongetwijfeld een ongeplande pitstop want Raders' twee relais is amper 40 minuten bezig.
30.08 - 17:44Pilotenwissel en bandenwissel bij Gravity, vreemd, want de wagen was pas 40 minuten onderweg in de tweede stint.
30.08 - 17:44Bert Longin heeft het stuur overgenomen. Voorlopig staat de wagen als tiende geklasseerd.
30.08 - 17:59Bert Longin, slechts elfde, rijdt een 1:36,545. Komt de Mosler op kruissnelheid?
30.08 - 18:06Longin probeert verloren terrein goed te maken. Inmiddels is de Leuvenaar negende.
30.08 - 18:08Ook Lumbeeck verliest een plekje aan Longin, nu achtste.
30.08 - 18:10Zoals eerder aangegeven was Vincent Radermecker vroeger binnenkomen. Onderliggende reden: piloot oververmoeid na 1u40 racen onder een loden zon.
30.08 - 18:20Bert Longin zet zijn opmars door; nu al zesde!
30.08 - 18:20Over 20 minuten zal de Mosler wel naar de pomp moeten voor 100 liter benzine.
30.08 - 18:23Longin blijft tempo maken en draait constant 1:36", goed twee seconden sneller dan de top-vijf.
30.08 - 18:27Snelste rondetijd op naam van Bert Longin: 1:36,086 ... De Mosler heeft na twee en een half uur wedstrijd nog wat reserve.
30.08 - 18:28Tim Verbergt komt al snel binnen voor een tweede pitstop. Vreemd, want het verbruik van de Porsche ligt normalerwijze niet zo hoog. Hierdoor komt Longin in de top-vijf postvatten.
30.08 - 19:16Bert Longin spint in de Jacky Ickx maar kan zijn weg vervolgen.
30.08 - 19:17Longin verliest meer dan 25 seconden met zijn spin.
30.08 - 19:39Longin staat binnen voor zijn derde pitstop. De Mosler staat nu zesde in de tussenstand maar zal terugvallen naar de zevende plaats.
30.08 - 19:39De Mosler staat in brand!?
30.08 - 19:39De wagen staat in de tankzone en wordt geblust!
30.08 - 19:39We krijgen een beeld uit de pitbox, Anthony Kumpen ziet blijkbaar niet dezelfde beelden als ons. De Hasselaar maakt zich rustig klaar.
30.08 - 19:40Het lijkt mee te vallen met de Mosler, Longin is vertrokken richting stands. De wagen zit onder het bluspoeder.
30.08 - 19:40De auto wordt door Bert Longin de box ingereden.
30.08 - 19:53Kumpen terug de baan op met de Mosler, met een achterstand van 10 ronden op de leiders.
30.08 - 21:20Kumpen stuurt de GRI Mosler de tankzone in en vervolgens de pitlane uit. Dubbele stint voor de Hasselaar, zonder bandenwissel.
30.08 - 22:47Mosler #24 met Anthony Kumpen aan het stuur komt binnen voor een wissel. Vincent Radermecker neemt het stuur over.
30.08 - 23:58Tussenstand net voor middernacht, na 8 uur wedstrijd:
P1 # 52 Porsche ProSpeed Competition
P2 # 72 Ferrari Sport Garage ( -3 laps)
P3 # 9 Viper AD Sport ( -5 laps)
P4 #265 MPM Porsche (-6 laps), leider divisie 3
P5 #11 NGT Porsche (-6 laps)
P6 # 250 First Motorsport Porsche (-10 laps), 2° plaats divisie 3
P7 #24 Gravity Mosler ( -10 laps)

Verder vinden we op P 13 wagen #161 als leider in divisie 2 op korte afstand gevolgd door # 150 op P 14.
31.08 - 01:21Radermecker, ondertussen opgeklommen naar de zesde plaats, komt binnen voor een pitstop.
31.08 - 01:25Bert Longin neem het stuur van Radermecker over op de Gravity Mosler.
31.08 - 02:49De Mosler van Gravity Racing komt binnen met een probleem. Vermoedelijk gaat het om een elektrisch probleem met de lampen.
31.08 - 02:50Dit wordt niet het weekend van Kumpen-Longin-Radermecker. Ditmaal een probleem met de verlichting van de Amerikaans-Britse wagen.
31.08 - 02:54Bert Longin zet zijn weg voort, maar valt terug naar de zevende plaats.
31.08 - 04:12Ook de Gravity Mosler is aan nieuwe remschijven toe. De wagen wordt de box ingeduwd om deze te monteren.
31.08 - 04:15Anthony Kumpen neemt het stuur over van Bert Longin.
31.08 - 04:24Anthony Kumpen heeft de auto in de box geparkeerd. Er lijken problemen te zijn op de aandrijving linksachter.
31.08 - 04:42Radermecker neemt het stuur van Anthony Kumpen over en rijdt uit de box. Kumpen heeft maar enkele ronden gereden.
31.08 - 05:03De Gravity Mosler wederom de box in!
31.08 - 05:13Vincent Radermecker is opnieuw vertrokken.
31.08 - 07:471:35.040 voor Kumpen in de Mosler! Blijkbaar is men bij Gravity nog goed wakker. Kan Fanchi hier op counteren met de Porsche # 1 van Pino?
31.08 - 08:51# 24 Mosler in de pit voor een reguliere stop. Kumpen wordt vervangen door Longin.
31.08 - 09:51Nog 21 wagens in koers, inclusief de # 123 Porsche die eigenlijk als opgever kan worden gezien.
31.08 - 10:16Rookontwikkeling bij uitkomen Jacky Ickx. De Gravity Mosler heeft de geest gegeven. Bert Longin is uit de wagen en is OK.
31.08 - 10:18De wagen van Longin wordt weggesleept uit de gevarenzone bij het uitkomen van de Jacky Ickx. Opgave voor Gravity Racing. Nog 20 wagens in koers.
31.08 - 10:24De # 24 van Gravity is naar de pits getakeld. Vraag is of men bij Gravity nog een poging zal doen om de wagen rijklaar te maken. De wagen wordt alvast in de box gezet.
31.08 - 10:48Het brandje op de # 24 blijkt een gevolg van een slecht afgesloten tankdop. Nadat Bert Longin langs de pomp was gepasseerd en er na het tanken volgens onze fotograaf reeds moeilijkheden bleken bij het afsluiten van de tankdop is inderdaad in de volgende ronde de brand ontstaan. Pech voor Gravity Racing.
31.08 - 10:53Officiële opgave van Gravity Racing vanuit de box.
SRO BelgiumMichelinPriorwebEuro PrintingMouchaers Media Services