09.09 - 09:57 | Ook bij Daikin houden de technische problemen blijkbaar aan. Op de # 10 Viper wordt het oliepeil nauwlettend in de gaten gehouden. |
09.09 - 09:54 | De # 25 wordt direct in de box geloodst, er blijken problemen met de aandrijving. |
09.09 - 09:53 | Bij Gravity Racing International dreigen wederom problemen. Ditmaal met de #25 Mosler, deze is traag onderweg naar de pits. |
09.09 - 09:50 | Vooraan in de race wordt blijkbaar een tactisch pokerspel gespeeld. First slaagt erin telkens het tempo van hun wagen aan te passen aan de tijden van de achtervolgende GPR Porsche. Hierdoor komt Goossens geen meter dichter en blijft First op ruim 6uur van het einde een voorsprong behouden van een 6-tal ronden. Op plaats 3 is, door de stop van de #228, de AD Viper #28 met Kris Wauters opgeschoven naar plaats 3 Franz Lamot is ook aan een mooie stint bezig. Hij heeft de #51 van ProSpeed Competition naar plaats 4 geloodst, op amper een ronde van Wauters. In de breedte is er dus een voordeel voor ProSpeed Competition en AD Sport t.o.v. First Motorsport. maar Jamers legt wel een voorlopig beslag op de eerste plaats. Er komen echter nog 6 belangrijke uren.... |
09.09 - 09:37 | AD Sport aan de box met de #228, na bijna 2uur30 geeft teameigenaar Albert het stuur over aan Eric Bruynoghe. |
09.09 - 09:28 | Het tempo van Goossens wordt blijkbaar gedrukt. Mogelijk dwingen teamorders hem om de wagen te sparen. Dit in tegenstelling tot AD Sport, waar Albert Vanierschot de Porsche goed de sporen blijft geven. Vanierschot zit momenteel ruim 2u15 achter het stuur maar draait vrijwel constant rond in 1.37. Een mooi strak tempo voor de divisie 3 wagen en een knappe stint van de "oude " meester. |
09.09 - 09:23 | De "Big Mac" is back.... Bij Mc Donald's is de wagen #216 weer uit de box. Luc Janssens brengt de getergde wagen weer op de baan na de zoveelste pitstop. Ondanks alle pech moeten we de crew bewonderen voor de moed om telkens weer de herstellingen door te voeren en de wagen weer op de baan te brengen. |
09.09 - 09:07 | Bij GPR is Marc Goossens ingestapt op de #56. Kan hij de kloof met de leidende First Motorsport Porsche dichten? GPR volgt op 7 ronden van de leiders, mits een goede stint van Marc en uitblijven van problemen, geen onoverbrugbare kloof. |
09.09 - 09:04 | ProSpeed Competition gooit de handdoek voor de #52 Porsche. Geen finish dus voor Duval, Bouvy, Loix en Fumal. Deze opgave is de 7° officiële opgave in de race. Er blijven nu nog 22 wagen in koers. |
09.09 - 08:56 | Enkele wagens blijken toch een kleine tempoverhoging door te voeren. de #50 First, #228 AD en de #55 GPR blijken op dit moment de snelste wagens in koers. Vooral het insturen van de 1° linkse geeft aan dat er wat agressiever rijlijn worden gen omen. in tegenstelling met de rest van het veld die er een meer conservatieve rijlijn op nahouden. |
09.09 - 08:48 | Op de #51 ontbreekt een deel van de bumper links achteraan, mogelijk het gevolg van een kleine aanrijding of 'touchette'. |
09.09 - 08:44 | Bij Pro-Speed wordt ook ijverig aan de #52 gewerkt. De wagen is in de box geplaatst. Welke de problemen zijn is nog niet duidelijk. |
09.09 - 08:42 | Bij GS staat de #21 aan de box. Ook hier volgt een pilotenwissel en bandenwissel. Kenneth Heyer heeft plaatsgenomen achter het stuur. |
09.09 - 08:41 | De leider in de race, Porsche #50, staat weer aan de box voor een pilotenwissel en tankbeurt. Stielstra gaat zo dadelijk de baan op. |
09.09 - 08:39 | Ondanks alle moeite moet men nu toch definitief de handdoek gooien bij Gravity Racing International. De #24 wordt officieel als opgave gemeld met een kapotte achterophanging. |
09.09 - 08:38 | Na ruim 16.30 uur wedstrijd blijft de stand bovenaan ongewijzigd. 1. #50 First Motorsport - Porsche 997 GT3 Cup 2. #56 GPR - Porsche 997 GT3 Cup 3. #228 AD Sport - Porsche 996 Biturbo 4. #28 AD Sport - Dodge Viper Competition Coupé 5. #51 ProSpeed Competition - Porsche 997 GT3 Cup |
09.09 - 08:35 | Uit de Gravity box komen nu toch positieve signalen over de #24 Mosler. Men is toch weer aan de ophanging aan het werk, het team geeft zich nog niet gewonnen! 24uurs-races zijn niet alleen een slijtageslag voor de wagens, ook de mecaniciens worden tot het uiterste gedreven. |
09.09 - 08:32 | De Porsche #55 van Verbergt draait 1.36,9; een snelste ronde voor de GPR Porsche. |
09.09 - 08:19 | Actie, maar ditmaal wel naast de baan. Ook de veiligheidsdiensten hebben hun zondagse broodjes en spek met eieren verdiend. Smakelijk en proficiat met een correcte en vlotte racebegeleiding. |
09.09 - 08:14 | Gravity lijkt de handdoek te gooien. We ontvangen een bericht dat de #24 niet meer uit de box zal komen. |