RacingWorld.be

KS Motorsport met ambitie naar Belgische klassieker

Op 22 en 23 augustus vindt op de omloop van Zolder de 31ste editie van de 24 Hours of Zolder plaats. Nadat de wedstrijd enkele jaren enkel aan GT-wagens was voorbehouden, keren de organisatoren dit jaar naar de bron van de race terug, met name een 'Open' wedstrijd voor GT's, Silhouettes en Toerwagens. Vanzelfsprekend ontbreekt KS Motorsport dan ook niet op het appel. Het Leuvense team van Steve Vanbellingen en Koen Leyssens scoorde in de laatste twee edities van de 24 Hours of Zolder waar het team aan deelnam, met name 2005 en 2006, een derde en vijfde plaats. KS Motorsport vertrekt dan ook niet zonder ambities naar het belangrijkste nationale autosportevenement van het seizoen.

De wapens

Het team komt met de twee BMW Silhouette uit de BTCS naar Zolder. Waarom deze wagens? "Wel de BMW is een betrouwbare en snelle uithoudingsmachine", legt Steve Vanbellingen uit. "Los van onze prachtige resultaten in Zolder in 2005 en 2006, werden we dit seizoen toch ook al derde in de 12 Uur van Spa, een andere uithoudingsrace. Het team kent de wagens, wat een eventuele interventie tijdens de race ook makkelijker maakt." De BMW Silhouette is uiteraard de wagen waarmee KS Motorsport in 2007 de Belgian Touring Car Series won.

Naast de beide BMW zet KS Motorsport ook de Lamborghini Gallardo van het Antwerpse JD Competition in. De Lamborghini komt dit seizoen in het Belgian GT Championship uit, waarvoor de 24 Hours of Zolder de belangrijkste wedstrijd vormt. De prachtige Italiaanse bolide behaalde vorig jaar een elfde plek en was daarmee de eerste Lamborghini Gallardo aan de finish van een 24-uursrace waar ook ter wereld.

De rijders

De beide kwartetten voor de BMW Silhouette zijn:
Steve Vanbellingen - Marnix Vandermaesen - Stephan Schrauwen - Eddy Renard
Werner Moonens - Bert Redant - Harry Stoeltie (NL) - Ian Gepts.
Op de Lamborghini Gallardo vinden we:
Danny De Laet - Joost Vollebergh - Rob van der Zwaan (NL) - Arjan van der Zwaan (NL).

De ambities

"Ambities?", vraagt KS Motorsport teammanager Koen Leyssens. "Wel die zijn duidelijk, in 2005 en 2006 reden we met de beide BMW enkel en alleen onze eigen race, we keken naar niemand, lieten ons niet tot risico's verleiden, respecteerden de techniek en hielden ons perfect aan een ritme. Resultaat, we kwamen steeds vooraan uit. In 2006 finishten we vijfde en achtste zonder veel problemen. Bovendien doen een aantal echte GT1-kannonen uit die periode niet meer mee, denk maar aan de Marcos LM600 en de Corvette C5-R en dan is het duidelijk dat wij hoog willen eindigen."

"Wat de Lamborghini betreft geldt eigenlijk hetzelfde verhaal. De wagen finishte vorig jaar al elfde en verloor veel tijd met de remmen, iets wat dit jaar zou moeten verholpen zijn. Dus daar geldt ook, minimum een top-10, met een gezonde ambitie voor de top-5."

JC/KS press

Bookmark and ShareVZW 24u.be - De redactie op dinsdag 11 augustus 2009 om 17:38.
SRO BelgiumMichelinPriorwebEuro PrintingMultidesk.be - Dé gratis PC- en multimedia helpdesk!