Bert Longin - First Motorsport: "Ik vind dat wij de pole hebben. De andere twee wagens rijden buiten categorie. Ik begrijp de optiek van Speedworld dat de Vipers toegelaten werden, maar niet de manier waarop. De Viper van AD Sport heeft nog een restrictor onder de motorkap en zal niet zo snel kunnen vliegen als het exemplaar van Kuismanen Competition. Sterker nog, de wagen is 150 kilogram lichter dan de configuratie waarmee wij vroeger in de Belcar uitkwamen. Ik ben ervan overtuigd dat Van de Ven en Lahaye het goed voor hebben met de Belgische autosport, maar naar mijn gevoel is dit een kleine misstap. Naar de toekomst toe kan het enkel beter worden."
Wim Lumbeeck - AD Sport: "Alles verloopt naar wens. We hebben gekozen om de sequentiële bak te houden voor de kwalificaties, zodat we toch wat spanning hadden om de pole. Ik denk dat we samen met de Kuismanen Viper voor een mooi spektakel hebben gezorgd. We hebben ons neergelegd bij de tweede plaats en met onze bemanning hebben we nog wat marge. Kenneth stapte in, draaide meteen 1:36" en hetzelfde geldt voor Menno. Dat betekent dat zij dit tempo ook in de race aankunnen, wat ons enkel het beste doet verhopen."
Frank Thuriaux - Team manager AD Sport: "Een dikke pluim aan de jongens. Twaalf mensen hebben de nacht doorgewerkt om de Viper en Porsche klaar te maken. Op de Viper waren de werken gepland. We hebben de H-bak gemonteerd in de GTS-R en alles nog even gecheckt. De Porsche is een ander verhaal. Twee verschillende materiaalfouten hebben tot een afgebroken wiel geleid. Jammer genoeg heeft dat ons veel tijd gekost, maar onze meccano's hebben de hele nacht gezwoegd om de wagen opnieuw in optima forma aan de start te brengen."
Hans Thiers - Scuderia Monza: "De Dodge Viper Competition Coupé is een ander soort wagen als de Ferrari en de Porsche. Traditioneel hebben we weer een pech gehad. Guy van Mol reed achter de Porsche van Penders, die van de baan slipte. De Porsche verloor wat onderdelen, die onze radiator doorboorde. Ook de splitter heeft schade opgelopen. We stellen ons tevreden met onze startplaats. Niet meteen wat we verhoopt hadden, maar het heeft geen om nu nog aan te vallen. De wagen moet 24 uur meegaan!"
Koen Leyssens - Team manager KS Motorsport: "De nachtkwalificatie is niet naar wens verlopen. Een samenloop van omstandigheden. We hebben geen goede afstelling gevonden, we sukkelden met de banden en ook de remmen werkten niet naar behoren. Dat zou allemaal verholpen moeten zijn. Steve gaat straks nog eens aanvallen, we zien wel wat daaruit voortvloeit, maar de negende chrono reflecteert niet ons potentieel."
Raphaël van der Straeten - VDS Racing Adventures: "We hebben al heel wat progressie geboekt met de Mustang GT3. Het blijft een logge wagen, maar inmiddels gaat het al stukken beter. Voor de start van het seizoen hadden we ons tot doel gesteld om de poletijden van vorig jaar te evenaren. De doelstelling was om dit op het einde van het seizoen te bereiken. Nu draaien we reeds deze chrono's, dus we zitten voor op schema. De jongens hebben prachtig werk geleverd, hopelijk blijven we in de wedstrijd een beetje gespaard van pech."