RacingWorld.be

Stemmen uit de pitlane na 12 uur wedstrijd

Franz Lamot - ProSpeed Competition: "Mechanisch verloopt alles goed. We hebben geen problemen gekend. Op dit moment spelen we haasje over met de Mégane van Delahaye. Indien we gespaard blijven van pech is een mooi resultaat, maar zoals je weet, hier is alles mogelijk. Het is alvast een boeiende strijd met de vier jongens van de Mégane. Uiteindelijk zijn wij nog steeds vier amateurs die het opnemen tegen vier professionele piloten!"

Gilles Terlinden - Team manager Delahaye Racing Team: "We hadden een klapband en dat heeft ons wat tijd gekost. Het blijft spannend voorin. We zijn nu op achtervolgen aangewezen, maar onze strategie zullen we niet veranderen. Onze vier rijders op de Mégane blijven hetzelfde tempo aanhouden. Indien nodig zullen we nog een tandje bijsteken, afhankelijk van hoe de wedstrijd zich verder ontplooit. Normalerwijze hoeven wij niet meer binnen te komen voor nieuwe remmen, bij ProSpeed misschien wel nog. Het zal nog even afwachten zijn..."

Jurgen van Hover - Speedlover: "Het lijkt wel een droomscenario. We draaien met onze standaard Porsche 997 GT3 Cup mooi in de top-vijf mee. Mechanisch is de wagen nog steeds dik in orde, maar elke pitstop checken we de wiellagers. Het is nog lang en je weet nooit wat er kan gebeuren. Met Tim en Jean-François op de auto wordt alles wat zwaarder belast. Het ritme ligt een stuk hoger en dat zie je ook aan de bandenslijtage. Bij elke pitstop monteren we nieuwe rubberrs. Wat mijn laatste stint betreft... het was nogal avontuurlijk. In het eerste half uur had ik niet eens één vrije ronde. Telkens verkeer! Vervolgens heb ik rondenlang in strijd gezeten met de Viper van de Scuderia Monza, een wagen die intrinsiek sneller is als de onze. In de Chicane is hij vlak voor mijn neus van de baan gegaan, gelukkig zonder erg voor ons. Ook was er nog een warm momentje met een andere Porsche."

François Verbist - First Motorsport: "Ik mocht aanvallen van Jo (Jamers, nvdr.). We hebben de lat eventjes wat hoger gelegd. Ondanks het feit dat ik aan het dubbelstinten was op de banden, kon ik op het einde nog steeds persoonlijke besttijden klokken. Het remprobleem heeft ons eerder in de race vier ronden gekost. Die haal je niet zomaar in. Maar... Zolder blijft Zolder. Waar we morgenvroeg staan, valt moeilijk te voorspellen. De Mégane kreeg bijvoorbeeld af te rekenen met een klapband. Zij hebben in mijn stint twee ronden moeten inboeten. De concurrentie weet wat we in huis hebben. Ze weten dat we op de loer liggen."

Bookmark and ShareVZW 24u.be - Mark Kessen op zondag 23 augustus 2009 om 04:47.
SRO BelgiumMichelinPriorwebEuro PrintingCKW Media