Delahaye Racing Team ontpopte zich werkelijk tot de smaakmaker van deze 31ste editie van de 24 Hours of Zolder, maar het heeft niet mogen zijn voor de uittredend Belgian GT-kampioenen. De Renault Mégane kreeg net voor halfweg af te rekenen met een klapband. Vervolgens werd de wagen in het gras geparkeerd met een technisch defect. Een takelwagen bracht de Renault naar de pits, waar de ingenieurs met de computer het probleem probeerden te lokaliseren. Inmiddels hebben Kumpen, Goossens, Soulet en Sougnez 17 ronden verloren op de leidende Porsche 996 GT3 RSR van ProSpeed Competition. Het Luikse Porsche-team heeft een voorsprong van 7 ronden op haar dichtste belager, de Porsche 911 GT3 Cup S van First Motorsport.
Met de Ferrari F430 GT3 heeft Delahaye Francorchamps Motors Racing Team nog een tweede ijzer in het vuur... maar de Ferrari rijgt de stop & go-penalties aan elkaar. Het steigerende paard weigert af en toe dienst in de pitlane, waarna de meccano's de Ferrari in gang moeten duwen. Het in gang duwen van een racewagen wordt telkens met een stop & go-penalty bestraft. De Ferrari met startnummer 3 heeft al 18 passages aan de pitlane gemaakt, terwijl de concurrentie amper tien maal binnen stond. Het ziet er naar uit dat Delahaye schaakmat staat en dat de strijd om de overwinning gespeeld zal worden tussen de Porsches van ProSpeed en First. De Kuismanen Viper probeert ook nog aansluiting te vinden, maar of Huisman en co een gat van 23 ronden kunnen dichtrijden, blijft maar zeer de vraag.
Foto: Bert Keersmaekers