Het was een druk weekend voor de beide piloten van Intermobiel Racing. Vooral op zaterdag met twee races voor de Renault Sport Clio Cup en de start van de 24 Hours of Zolder.
Tijdens de eerste kwalificatie van de Renault Sport Clio Cup bleek dat het team rond Christophe en Menno was vergeten om de transponders te monteren. Beide piloten startten op nieuwe banden en reden een uitstekende chrono. Tot het bericht kwam dat ze zonder transponder reden. Na een vijftal ronden moesten beiden dus noodgedwongen een pitstop inlassen terwijl ondertussen het beste van de banden op de piste achterbleef. Een 9de chrono voor Kuus en een 15de tijd voor Legrand was het resultaat. Tijdens de tweede chronosessie voor de startopstelling van de tweede race konden ze hun tijd merkelijk verbeteren en kwam Kuus met een 6de chrono uit op de derde startrij op amper 48/100 sec. van de pole.
Tijdens de start van de eerste heat was de Nederlandse Belg goed bij de les tot hij vroeg in de wedstrijd door zijn remmen trapte en veel tijd verloor door een uitstap in de eerste linkse bocht. Kuus out terwijl Legrand na een slechte start het contact verloor met het peloton en als 14 aantikte. Hij reed wel in wedstrijd twee seconden sneller dan tijdens de kwalificatie. De start van de tweede heat was een kort verhaal voor Intermobiel Racing. Door een motorbreuk raakte Menno niet weg op de startgrid terwijl Christophe deze keer wel goed in het spoor zat. Maar in de Rea-bocht werd hij zwaar van de baan geknikkerd en mocht te voet richting pitlane.
Tijdens de 24 Hours of Zolder vond Kuus onderdak in de AD Sport-Viper GTS-R terwijl Legrand aan de slag ging in de Renault Clio van Gabriël Racing. Voor deze laatste was het een gesmaakte eerste deelname aan de Zolderse etmaalrace. De Clio moest wel het onderspit delven tegen het snellere en superlichte exemplaar van het Nederlandse Rudolph Racing en verloor nog eens extra tijd in de pitlane met een lekkende oliecarter. Maar het kwartet Legrand/ Vermeeren/Byloos/Van Kelst reed een mooie wedstrijd en dook uiteindelijk als 16de algemeen onder de geblokte vlag.
"Na de schitterende 12 Hours of Spa (2de in de Klasse T2) en nu de 24 Hours of Zolder, telkens met een Clio heb ik genoeg ervaring opgedaan om naar volgend seizoen het budget bijeen te harken om met een snellere wagen naar deze Endurance-wedstrijden te komen. Dit smaakt naar meer", aldus een tevreden Christophe Legrand.
Menno Kuus vormde ploeg met Heyer, Marchal en Lumbeeck op de AD Sport Viper GTS-R. Na de tweede chrono tijdens de kwalificaties mocht het Amerikaanse addergebroed plaatsnemen op de eerste startrij. Menno nam na Heyer de tweede stint op zich en gaf de wagen in leidende positie door. Door allerlei tegenslagen en problemen zakte de Viper GTS-R in de loop van de wedstrijd terug naar de zesde plaats op enkele uren van de geblokte vlag. Een top 5 kwam in zicht tot de koppeling het begaf en de mooie Amerikaanse bolide wegzakte naar de 11de plaats aan de finishvlag.
"ik ben sterk ontgoocheld", aldus Menno Kuus. "Ik was ervan overtuigd dat we konden gaan voor winst of op zijn minst een algemene podiumplaats. Maar het is anders uitgedraaid. Ik ben persoonlijk alle afspraken perfect nagekomen en telkens een goede stint gereden. Het ongeval van Heyer, de defecte koppeling en de haperingen in de motor hebben ons genekt. Een goed resultaat was nochtans in de maak. En het podium in de Klasse na de wedstrijd was maar een pleister op de wonde", besluit een duidelijk geïrriteerde Menno Kuus.
PDS/Legrand-Kuus press