Begin dit jaar sloegen Rudi Penders en Franz Lamot de handen in elkaar. Voor de respectieve GTB-kampioenen van 2002 en 2003 was het een soort van come-back. Rudi keerde na een sabbatjaar naar het Mediagroep Van Dyck Belcarkampioenschap terug en Franz vond met Porsche het merk weer waarop hij zoveel successen had gekend. Desondanks bleven beide piloten bij aanvang van het seizoen zeer bescheiden.
"Vergeet niet dat het om een nagelnieuwe structuur ging. De technische voorbereiding en opbouw ligt in handen van drie van onze eigen mecaniciens terwijl de logistieke ondersteuning - banden, tanken en timing - tijdens de wedstrijden door TT Racing wordt verzorgd. Met zoveel nieuwe parameters konden we niet anders dan voorzichtig starten. Maar de betrouwbaarheid was van meet af aan van de partij en dat leverde resultaat.", opent Rudi Penders. "Een regelmatige ereplaats was onze doelstelling maar ondertussen dienen we dat bij te stellen. Met 4 overwinningen in 5 Belcar wedstrijden en onze zege in de nationale GT in Spa moeten we onze objectieven herzien. Maar we gaan geen gekke dingen doen, we rijden tijdens de etmaalrace ons ritme zonder de wagen te forceren. Bovendien zal de concurrentie er staan, uiteindelijk is de GTB-klasse de drukst bezette van alle klassen in het Belcar-kampioenschap."
Franz Lamot pikt hierop in: "Het GTB-kampioenschap primeert nu. Het zal dan ook zaak zijn om volgende weekend zo goed mogelijk te scoren. Hiervoor dienen we tactisch te rijden, er zijn niet alleen punten te verdienen na 24 uren maar eveneens na 6 en 12 uren wedstrijd. Het is dan ook belangrijk je pitstops hierop af te stellen. Gezien het tanken veel tijd vergt, moet je strategie kloppen als een bus. In dat opzicht opteren wij ook voor een minder dorstige Porsche 996 Supercup motor. Deze krachtbron heeft iets minder vermogen maar dat speelt op een tragere omloop als Zolder minder mee. Het GT-kampioenschap is minder belangrijk daar we zelf niet in staat zijn iets te forceren. Het is met onze 996 onmogelijk tegen een Corvette, Viper of Biturbo op te boksen. Maar mochten we door omstandigheden hoog scoren is dat natuurlijk fantastisch. Maar bovenal wil ik finishen, het is nu mijn vierde poging en ik wil eindelijk de zwart-wit geblokte vlag op zondag wel eens zien," knipoogt Franz.
Rudi en Franz krijgen in Zolder versterking van Bart Couwberghs en Kurt Dujardyn.
"Bart won in 2003 het GTB-kampioenschap aan de zijde van Franz Lamot en tijdens de 6 uren van Spa in juni en de 24 uren van Spa afgelopen maand maakte hij reeds deel uit van ons team. Hij weet als geen ander ervaring en snelheid te combineren. De vierde musketier van het gezelschap is de ervaren rot en tweevoudig winnaar Kurt Dujardyn. De West-Vlaming past perfect in ons team en draagt met zijn ervaring zeker veel bij", sluit Rudi Penders af.
(JC/PPC & TT Racing)