Reeds tijdens de vrije training lieten de tenoren zich niet onbetuigd. De GLPK Viper en de SRT Corvette bleven qua tijden netjes in elkaars buurt. 1.34.7 voor GLPK en 1.34.8 voor SRT. Voor de GLPK Viper was het trouwens de roll-out na het zware ongeval in Spa, want da wagen had sindsdien (en voor aanvang van de vrije training) nog geen meter gereden. Een geslaagde roll-out dus...
Gedurende het eerste kwartier van de sessie was het de Marcos Mantis van Eurotech die het veld aanvoerde. Aan die snelle rondjes kwam echter een einde toen de wagen van de baan schoof en de grindbak van de 'eerste linkse' ging opzoeken. Veel schuivers of incidenten vielen er echter niet te noteren. Er was nog wel de G&A Z3 die stilviel bij het inrit van de pitlane, maar vele andere problemen waren er voor de deelnemers gelukkig niet.
Na de twee Amerikaanse bolides volgde nog een 'amerikaantje': de Viper van Kuismanen Racing. Eerste niet-amerikaan was de PSI Porsche van Palttala-Van Sande-Mollekens-Radermecker, gevolgd door de Eurotech Marcos en de Porsche van RS Racing. Zoals verwacht was de BMW van Severich-Steinberg-Neyens de snelste toerismewagen. In de guestklasse was het de Porsche van Lémeret-Van den Broeck-Clout-Herman die de snelste tijd liet noteren.
Volledige uitslag van de vrije training via de Live Results.
(DDS)
(Foto: Dirk Serneels)