Een aantal teams kreeg al af te rekenen met de pechduivel. Onder andere de GTB polesitter van Markant Racing moest naar de pits voor de nodige herstellingswerkzaamheden. Vollebergh bracht de wagen binnen na een kleine aanrijding. Nu wordt er door de monteurs naarstig gesleuteld aan de versnellingsbak. Blijkbaar zijn er problemen met de koeling.
De mecano's van AD Sport hadden het ook niet onder de markt. De #29 kwam binnen met een probleem aan de ophanging linksvoor en de #39 (ingeschreven door Coast Racing) kreeg op hetzelfde moment te kampen met koelingsproblemen. De Ham Car Porsche #23 kende eveneens koelingsproblemen, terwijl ze op de BMW Z3 van G&A een nieuwe cardan monteerden. De Van Herck Mazda staat op dit moment nog steeds binnen voor de vervanging van een steekas.
Ook Kuismanen Racing kreeg al vroeg in de wedstrijd te kampen met diverse ongemakken; nukkige elektronica, en een aanrijding. De Viper kwam binnen voor de vervanging van de ophanging rechtsvoor.
De Audi TT staat ondertussen al een tijdje in de box en de hele voorkant is opengedraaid. Opnieuw motorproblemen voor de zwart-gele bolide met het startnummer tien. Het team probeert in allerijl een nieuwe krachtbron in de wagen te monteren. Voor de start van de race zag het Speedlover zich gedwongen om een nieuwe motor inbouwen in de Porsche #57. Hierdoor kende het team enkele problemen en moesten de piloten regelmatig binnenkomen voor check-ups.
Het zorgenkind van deze Euphony 24 Uren van Zolder blijft echter nog steeds de Saker ... nadat tijdens de race een nieuw dashboard werd geïnstalleerd, kregen ze nadien onder andere af te rekenen met een brandje in de tankzone. Daarnaast stak er een motorprobleem de kop op. Onze noorderburen gooien echter niet zomaar de handdoek in de ring. Ze rijden nog steeds rond, weliswaar in 48ste stelling.
(MK)
Fotografie: Marnik Mouchaers & Dirk Serneels