"Hopen op een goede klassering, dat doen we toch allemaal", begint Peter Theuws het verhaal. "Vorig jaar was ik één van de piloten van de Ultima. Dit jaar help ik aan de zijlijn. We hebben ons tot doel gesteld om een deftige race te rijden. Het was vooral de bedoeling dat de piloten fun zouden hebben. 's Nachts hebben we enkele kleine problemen gekend, maar onze technische crew kon die het hoofd bieden. In een 24 uren race kom je meestal bovendrijven als je geen problemen kent, en als de piloten er een strak tempo op nahouden."
"Een dikke pluim voor onze piloten, want ze hebben werkelijk fantastisch werk afgeleverd. We staan op dit moment op een mooie vierde plek en zullen tweede finishen in de GTB klasse. Natuurlijk is het jammer dat we net naast het algemene podium zullen grijpen, maar dit resultaat had niemand verwacht. In de aanloop naar de race hebben we niets aan het toeval overgelaten. Vorig jaar zijn we erin geslaagd om uit te rijden, en dit jaar zal het opnieuw lukken. Dat mag je best wel bijzonder noemen. Een Ultima GTR is niet te vergelijken met bijvoorbeeld een Porsche. Als je met een Porsche rijdt kan je vertrouwen op onderdelen en ervaring die honderden etmaalraces tot een goed einde hebben gebracht. Het is niet mogelijk om naar Ultima te bellen voor zulke speciale onderdelen", gaat Theuws verder.
"Eerlijk gezegd zijn we zelf een beetje verbaasd van de goede betrouwbaarheid. Na problemen met de versnellingsbak in de kortere races hadden we verwacht dat dit opnieuw de achilespees van de Ultima zou vormen in deze 24 Uren van Zolder. Onze mecano's hebben echter het tegendeel bewezen. Wees er maar zeker van dat we zullen genieten van de champagne", sluit Theuws af.
(MK)