Punten scoren en zo hoog mogelijk eindigen in GTB was het vooropgestelde doel van PPC/TT voor de 24 uren. Niemand had durven verhopen dat een tweede plaats algemeen het resultaat zou zijn na afloop van de 24 uren. "Ik kan alleen maar mijn team, en dan bedoel ik alle medewerkers van PPC/TT, voor het vele werk bedanken en deze overwinning met hen vieren", rondt Rudi Penders deze editie van de 24 uren af.
Met de puntenverdeling na 6 en 12 uren in het achterhoofd vertrokken de troepen van Rudi Penders met een sterke strategie in het achterhoofd. "Het moest een heel regelmatige wedstrijd worden, vanaf het begin", verklaart Rudi zelf. "We stelden een schema op voor iedere piloot vertrekkende van ons vooropgesteld doel: de overwinning in GTB. Wij konden enkel scoren door rustig en regelmatig te rijden en zonder in de fout te gaan of de wagen te belasten."
"Gezien we na 6 en 12 uren telkenmale de helft van een de punten van een Belcar wedstrijd konden scoren, speelden we daar op in", gaat Bart Couwberghs verder. "Ik heb om 23.00 en 05.00 even het ritme verhoogd om onze score veilig te stellen."
"En anderzijds heb ik dan weer gevraagd om vooral overdag te rijden", pikt Franz Lamot erop in." Uiteindelijk loonde het strategische denkwerk van het team. Na zowel 6 als 12 uren werd de GTB-klasse gewonnen en met respectievelijk een 6de en 3de plaats algemeen scoorde het team nog eens goed in het GT-kampioenschap.
Kurt Dujardyn kon dan zelfs even het genoegen proeven om de Euphony 24 uren van Zolder te leiden. "Inderdaad", legt de minzame West-Vlaming uit. "Bij het krieken van de dag lagen we zowaar op kop. Jammer genoeg gooide een stukke aandrijfriem roet in het eten en vielen we terug naar de derde plaats, nu goed dat blijft een voortreffelijk resultaat met een GTB-Porsche temidden van veel krachtigere wagens."
Het laatste deel van de wedstrijd was nagelbijten voor de PPC/TT crew. Op pure snelheid kon niets meer gewonnen noch verloren worden en het aftellen naar de finishvlag kon beginnen. In laatste instantie kaapte het team van Rudi Penders nog de tweede plaats weg wat hen ook aan kop brengt van het GT-kampioenschap. "We kunnen alleen maar uitermate gelukkig zijn", vertellen Franz, Bart, Kurt en Rudi in koor. "Dit succes is de vrucht van een prima voorbereiding, een schitterende technische crew, een homogeen en vriendschappelijk pilotenteam en misschien ook wat geluk... Het zal nu zaak zijn om dit resultaat te verzilveren door het GTB-kampioenschap op onze naam te schrijven. Het algemene kampioenschap zal moeilijk zijn, maar je weet maar nooit..."
(JC/PPC & TT Racing)