De opdracht die het kwartet Maton/Bonnaerens/Sluys/Meys voor de Zolderse etmaalrace meekreeg was uitrijden en zoveel mogelijk punten sprokkelen voor het kampioenschap in de originele Porsche 996 GT3 Supercup. En daar is het voltallig team van NGT Racing in geslaagd. Om het pas gereviseerde materiaal optimaal te sparen en geen onnodige risico's te nemen kreeg Heinz Bonnaerens tijdens de trainingen een viertal ronden de tijd om een deftige chrono op de tabellen te zetten. Een 25ste tijd bracht hen een plaats op midden in het 50-koppig startveld. Het is trouwens niet van kapitaal belang om vooraan te staan voor een wedstrijd over 24 uren. Ook de strategie was vrij eenvoudig. De piloten moesten de normtijd van 1'45 respecteren om zodoende het materiaal te sparen. En dit heeft duidelijk zijn vruchten afgeworpen.
Na zes uren wedstrijd konden ze reeds belangrijke punten sprokkelen tijdens de eerste tussensprint. Ook na 12 uren kon NGT zijn puntentotaal reeds verdub-belen. Uiteindelijk strandden ze op de 11de plaats algemeen en 5de in GTB. Dit resulteert voor NGT Racing dat ze in het kampioenschap van de 13de plaats opschuiven naar een voorlopige 7de stek in de tussenstand van de Klasse GTB. En met nog twee wedstrijden te gaan is een plaatsje binnen de top 5 geen utopie. Geen slechte uitgangspositie tijdens het debuutjaar van NGT in de Klasse GTB waarin ze met een originele Supercup moeten optornen tegen méér dan 20 gespierde concurrenten. En er had misschien nog iets méér ingezeten. Tijdens de eerste tankbeurt viel de electriciteit uit van het tanksysteem, waardoor ze onvrijwillig méér dan een ronde aan hun broek kregen. Op twee uren van de geblokte vlag doken dan plots remproblemen op achteraan, wat hen nog eens extra 5 ronden kostte. En dat er bij een 24 uren-race ook steeds een nodige dosis geluk aan te pas komt kon ook NGT Racing ervaren. Een uitstap in de zandbak en een aanrijding met een collega-concurrent zorgden voor wat opschudding, maar ondanks een flink hertekende zijflank en een gehavende achtervleugel werd hierbij amper tijd verloren. De eindbalans is dus zéér positief en zowel het rijderskwartet als de rest van de ganse crew verdienen een dikke pluim met het behaalde resultaat. De doelstelling van NGT om tegen het einde van het seizoen bij de beste teams te behoren die met een originele GT3 Supercup onderweg zijn is in zicht.
(PDS/NGT)