Eerste 24 uren voor B&S Racing Performance.
Lang zag het er naar uit dat B&S Racing Performance niet mee zou doen aan de Euphony 24 uren van Zolder. Een week voor de wedstrijd belden we Jeroen van den Heuvel op met de vraag of hij interesse had om in de aanloop van de 24 uren mee te helpen bij de afstelling. Jeroen bleek hier wel oren naar te hebben en reisde op woensdag af naar Zolder. Tijdens de afstelling wisten we Jeroen te motiveren om in te stappen tijdens de 24 uren. Het enige wat ons nog restte was een 4e coureur. Na een telefoontje met Dries de Smet van www.24u.be kwamen we in contact met Wim Verjans. Wim bleek geïnteresseerd te zijn en besloot om mee te doen. De rijders bezetting was compleet in de vorm van Guido Buskens, Michel Kolen, Jeroen van den Heuvel en Wim Verjans.
B&S Racing Performance stond aan de vooravond van haar eerste 24 uren race. De vooruitzichten waren goed, immers de motor was volledig nagekeken, de versnellingsbak gereviseerd en het schakelsysteem geëvolueerd. Net voor de start viel de datalogging weg en tijdens het eerste half uur scheurde een ventiel uit: de eerste pitstop was een feit. De datalogging was reeds gearriveerd per koerier en kon geplaatst worden. Tevens werd de set-up aangepast en we waren weer in de race. Bij de eerste tankstop vatte de auto vuur door een fout van de tanker van Circuit Zolder.
De problemen begonnen nu pas echt! Na veel problemen met de koeling en het motormanagement konden we uiteindelijk de wedstrijd vervolgen. Jeroen wist een zeer goede stint te rijden en Wim was op weg om een goede stint neer te zetten toen het noodlot toesloeg: de versnellingsbak begaf het omstreeks 05.30 uur. Wim en het team deden nog verwoede pogingen om tot de pits te geraken maar helaas, er restte enkel een opgave. De teleurstelling was enorm, vooral omdat we alles in het werk gesteld hadden om aan deze wedstrijd deel te nemen, maar we hebben enorm veel geleerd. Op naar de volgende wedstrijd van het Mediagroup Van Dyck Belcar Kampioenschap...
(B&S Press)