RacingWorld.be

Press Release G&A Racing

G&A Racing - BMW V8Ondanks het vele testwerk en research is het probleem met de cardans nog steeds niet van de baan op de BMW V8. Guino Kenis is ervan overtuigd dat de beperkte koeling aan de basis ligt van het steeds terugkomend probleem. In de toekomst zal dan ook worden gezocht om de cardans van extra koeling te voorzien zodat het vet door de hitte niet meer kan stollen. Ook de concurrentie sukkelt nog steeds met hetzelfde probleem, maar die hebben een andere strategie en malen tragere ronden af. En het woordje ‘traag’ staat niet bepaald in het woordenboek van de G&A-baas.

Guino Kenis: “Ik heb de jongens voor de keuze gesteld. Ofwel de V8 met het gekende risico, of we halen de zwarte M3 Groep A vanonder het zeil die een héél stuk betrouwbaarder is. Ze kozen uiteindelijk voor de V8 die uiteraard mooier en een stuk sneller is. Tijdens de trainingen was er geen vuiltje aan de lucht en lukten we op oude banden de tweede chrono in Divisie Toerisme op amper een dikke seconde van Severich. Een nieuw setje banden had ons zeker de pole opgeleverd, maar dit is onbelangrijk tijdens een wedstrijd over 24 uren. De Keersmaecker lukte een perfecte stint en nestelde zich vrij vlug aan de leiding in Divisie Toerisme en in de top 10 van het klassement. De opgelegde 1’45” werd gereden met de vingers in de neus. Toen Smets overnam verloren we een tweetal ronden met een losgekomen wielbout. Even later verloren we echter anderhalf uur doordat een lager van de cardan uit het chassis was gescheurd. Meteen was de leiderspositie weg en was een goede klassering veraf. Coekelbergs was dan op zijn beurt betrokken in een aanrijding terwijl ik tijdens mijn eerste stint werd geconfronteerd met een defecte wiellager. De tweede stint van De Keersmaecker was dan ook meteen de laatste toen terug een cardan het begaf. Hij raakte niet meer in de stands en moest de handdoek in de ring werpen. Een spijtige zaak. We kwamen goed terug op de concurrentie en een podium-plaats had er nog ingezeten.”

G&A Racing - BMW Z3“De Z3 daarentegen gaf geen krimp. Maar ook hier ging kostbare tijd verloren toen Daelemans na 2 uren wedstrijd betrokken raakte in een aanrijding en we anderhalf uur verloren om de achterbrug volledig te vernieuwen", gaat Kenis verder. "Philip was achteraf in de Villeneuve genoodzaakt om nog tweemaal de zandbak in te sturen om een aanrijding te vermijden. Dit kostte ons nog eens 20 minuten extra om een nieuw voorfront te monteren. Lumbeeck, Verdonck en Schuybroeck werkten perfecte stints af, maar de kloof was te groot om te overbruggen. Zonder die twee schadegevallen had de Z3 kunnen meefietsen voor een podiumplaats in GTB. En met de V8 hadden we zonder problemen zeker de Divisie Toerisme kunnen winnen. Spijtig ook voor de BMW V8 van Georg Severich die reeds uitviel tijdens de warm-up. Dit wens je niemand toe.”

(PDS/G&A)

Bookmark and ShareVZW 24u.be - Mark Kessen op donderdag 1 september 2005 om 11:16.
SRO BelgiumMichelinPriorwebEuro PrintingHastings McKay Associates