Een welverdiende tweede plaats in de klasse TB was het mooie resultaat waar het Brother Racing Team niet van had durven dromen daags voorafgaand aan de 24 uren van Zolder.
Na een aardig verlopen kwalificatie moest de Brother equipe vanaf plaats 4 in TB de start aangaan. (plaats 39 algemeen) Deze werd door gastcoureur Roger Grouwels genomen en verliep op het eerste gezicht zonder problemen. Totdat na een uur en tien minuten koers de rechter voorwielophanging het begaf. Een moeizame start dus! Maar na vijfenveertig minuten reparatie kon de BMW E46 met nummer 92 weer het Zolderse asfalt opsturen." Bij het aanremmen van de Villeneuve chicane voelde ik een hevige vibratie in mijn stuur, ik dacht aan een lekke band'',aldus Roger Grouwels. Na deze interventie liep alles lekker volgens plan.
De coureurs wisselden zich om het anderhalf uur af om zo iedere stint fit aan te vangen. Rond middernacht sloeg de pechduivel weer toe, ditmaal hadden de achterste wiel bevestigingen het begeven. Ook hier werd een half uur verloren. Tegen vier uur in de ochtend kwam Rene Wijnen ditmaal opnieuw met problemen aan de voorwielophanging de box aansturen. Deze moeizame reparatie koste rond de veertig minuten. Tevens werd vastgesteld dat het met de koppeling slecht gesteld was!
Vanaf dit tijdstip moest de auto ontzien worden en de ronde tijden moesten drastisch omlaag. Ook onze mede strijders in de TB klasse kwamen diverse malen met ophangingsschaden aan de box. Dit maakte dat het veld in de klasse lekker bij elkaar bleef. ''De wagen liep vanaf dat moment zeer goed en ik had moeite om constante 'langzame' rondetijden te draaien'' vertelde Armand Essers naderhand. Rond half drie zondagmiddag werd uit voorzorg het linker wiellager en de achterste remblokken vervangen. Dit ter voorkoming van problemen. Tegen die tijd lag de E46 rond de dertien ronden voor op de Daikin-Mini van de vier amazones. Team eigenaar en eerste rijder Robert de Hoen had dan ook de eer om de bolide om vijf uur over de zo welverdiende eindstreep te rijden.
''Een fantastisch gevoel. Wie had dat gedacht na de reeks problemen die we gehad hebben. De laatste ronde was fantastisch. Deze tweede plek is voor het gehele team dat ontzettend hard heeft gewerkt in de voorbereidingen en tijdens de race zelf". Bijkomend voordeel is dat het Brother-Racing-Team in de tussenstand van het Belcar kampioenschap de derde plek in Tourisme en de tweede plek in de TB klasse heeft weten te behalen. Ook de twee gastrijders, Roger Grouwels en Rene Wijnen , die normaal gezien in de Dutch Supercar Challenge uitkomen, was dit een uiterst geslaagd weekend. "Een pracht resultaat'' vertelde Rene Wijnen die in het begin moeite had met de BMW en hun Dodge Viper beter gewend is, na de eerste tests op Zolder. Met goede verwachtingen wordt alweer uitgekeken naar de twee laatste manches in Spa en in Zolder.
'Uitrijden' is het devies vertelt Armand Essers. "Als we dit zo kunnen volhouden zit er wellicht een verrassing in voor de beslissing van de TB klasse voor ons eerste seizoen met de M3 ".
(BR)