WS-Racing keert terug naar de Mediagroep van Dyck Belcar Orignal. Het team rond Ward Sluys heeft besloten om de 'oude' Seat Leon Cupra in te zetten in de 24 Hours of Zolder. In het verleden bewees de kleine bolide haar betrouwbaarheid. Dit jaar moet een goed resultaat mogelijk zijn. WS-Racing beschikt over een homogeen rijderskwartet, dat in staat moet zijn om een sterke prestatie neer te zetten. Ward Sluys wordt op de Seat Leon Cupra bijgestaan door Dries Heyman, Johnny Vanzeebroeck en Dimitri Vanbeneden. De wagen gaat van start in Klasse 3, onder het startnummer 52.
"Naar aanleiding van de 24 Hours of Zolder hebben we gekozen om de 'oude' Seat van stal te halen", vertelt Ward Sluys. "Onze technische crew heeft zich over de wagen ontfermd. De Seat is vooral aangepast op gebied van remmen. Daarnaast hebben we ook rekening gehouden met het comfort van de piloten. De bedoeling is om de temperatuur in de cockpit naar beneden te brengen."
Het aantrekken van 'nachtuil' Dries Heyman is een strategisch goede zaak van WS-Racing, dat naar eigen zeggen op alle weersomstandigheden voorbereid is. Voor Heyman wordt het de vierde deelname aan de Euphony 24 Hours of Zolder. In zijn eerste deelname finishte hij dertiende algemeen met een Renault Clio. In 2004 stapte Heyman, die in het dagelijkse leven algemeen directeur bij Transporama Publishing is, over naar een potentere machine. De Oost-Vlaming reed zich de voorbije twee jaar in de kijker met een Porsche van JES Competition. De meeste mensen onthouden vooral de sterke stints die hij afwerkte in het donker, wat hem de bijnaam 'nachtuil' opleverde. Bij zijn Porsche-debuut eindigde hij op de zestiende plaats. Vorig jaar kwam Heyman als elfde over de streep.
"We hebben geen vast patroon vooropgesteld. Het team zal zich aanpassen naargelang de weersomstandigheden en de stand van zaken in de race", aldus Heyman. "Wij profiteren van het lage benzineverbruik, de kennis van het circuit en de perfecte balans tussen de piloten. Ward en Johnny zijn regenspecialisten. Ik ben snel in het donker en Dimitri is snel bij droog en licht. Het grote voordeel van onze wagen is dat we regelmatige tijden kunnen rijden. De Seat is pijlsnel in de regen en we kunnen tijd winnen in de pits. Wij moeten maar om de 2 uur naar de pomp, en zijn niet verplicht om de banden te wisselen."
Tot op heden is Heyman aan een sterk seizoen bezig: "In de 25 Uren VW Fun Cup ben ik 8ste geworden op 152 deelnemers. In de Proximus 24 Hours of Spa reden we met First Motorsport gedurende tien uur aan de leiding in de G3 klasse. Met de Porsche 996 GT3 Cup kon ik zelfs de Aston Martin en de Dodge Vipers achter me houden. In primeur kan ik ook al meegeven dat ik met First Motorsport de 24 Uren van Dubai zal rijden, in januari 2007."
Foto: Marnik Mouchaers & Martijn Wouters