RacingWorld.be

G&A Racing gaat met Mosler voor overwinning in Klasse 2

G&A Racing - Mosler MT 900 RDe nagelnieuwe Mosler van G&A Motors is niet alleen één van de mooiste bolides van het Belcarveld; Het is ook een van de snelste wagens die tijdens de Euphony 24 Hours of Zolder over het asfalt zal scheuren.
Deze exoot verwonderde vriend en vijand door tijdens de roll out zonder enige vorm van fijnafstelling reeds de chrono's te benaderen van de snelste wagens in Klasse 2.

Tijdens de Belcar Midsummer Race waarin het duo Kenis-De Keersmaecker de Mosler liet debuteren moest deze noodgedwongen vroegtijdig het strijdperk verlaten met een klapband.
"Eigenlijk is dit niet méér dan een roll out en een doorgedreven training. De Mosler is pas klaar en we rijden hier onze eerste meters. De fijnafstelling moet nog gebeuren en we moeten de wagen nog leren kennen. Maar als ik zie dat we zonder enige voorbereiding 1'35 draaien, denk ik dat de Mosler een enorm potentieel heeft. Hiermee moeten we wedstrijden winnen in de nabije toekomst", was de uitleg die Kenis letterlijk gaf na de eerste wedstrijdmeters van zijn nieuw strijdros. De buitenlandse uitstap naar EuroSpeedway viel in het water toen De Keersmaecker op vakantie zijn voet brak.

G&A Racing - Mosler MT 900 ROndertussen werd het testwerk opgevoerd en werd de fijnafstelling door de meester zelf gedaan.
"We hebben reeds getraind in droge en natte weersomstandigheden", verduidelijkt teambaas Guino Kenis. "In de regen hebben we een goede set up gevonden terwijl we ook in droge omstandigheden reeds een tweetal seconden vooruitgang boekten. We moeten in staat zijn om vlot een 1'36" te rijden terwijl we tijdens de kwalificaties een 1'33" op te tabellen moeten kunnen zetten. Echter niet zonder risico, want de reglementen spreken niet bepaald in ons voordeel. De achtervleugel is te smal waardoor ik bij de afdaling van de Sacramentshelling reeds driemaal de controle over de wagen verloor wegens gebrek aan downforce. In ieder geval is het de bedoeling om ons duidelijk in de kijker te rijden. Met de chrono die we voor ogen hebben staan we mogelijk op de tweede startrij en op de pole in Klasse 2. In het kampioenschap spelen we uiteraard geen rol van betekenis meer, maar we kunnen nog flink wat keet schoppen en ons de rol van scheidsrechter toe-eigenen. Indien we vrij blijven van problemen kunnen we onze Klasse winnen tijdens de komende etmaalrace en de titelpretendenten flink wat punten afsnoepen. Ook in de algemene rangschikking kunnen we met de Mosler hoog eindigen en zodoende véél publiciteit meepikken. Ik heb de Mosler gekocht om wedstrijden mee te winnen, en ik zal dit seizoen de daad bij het woord voegen".

Wat de bemanning betreft heeft G&A Racing gekozen voor het vaste duo Kenis-De Keersmaecker dat wordt bijgestaan door Joel Schuybroeck en Guy Verheyen. Schuybroeck is geen onbekende bij G&A Racing terwijl Verheyen vorig seizoen nog mee aan de basis lag van de overwinning van de SRT-Corvette in deze etmaalrace.
"Ik denk dat ik over een homogeen en ervaren pilotenkwartet beschik die deze missie tot een goed einde kan brengen", besluit Guino.
En Michaël de Keersmaecker doet er momenteel alles aan om in de beste omstandigheden aan de start te komen. De voet zal goed worden ingetaped en zou normaliter geen probleem mogen vormen. Tijdens de rustperiodes zal Michaël wel regelmatig terug te vinden zijn op de massagetafel.

G&A Racing Press - Foto's: G&A Racing Press

Bookmark and ShareVZW 24u.be - De redactie op vrijdag 18 augustus 2006 om 16:04.
SRO BelgiumMedigroep Van DyckPriorwebEuro PrintingHastings McKay Associates