Danny Dubois is de geknipte man om de 28ste editie 24 Hours of Zolder te leiden. Dubois kan terugvallen op een jarenlange ervaring als wedstrijdleider. Volgens de sympathieke Limburger is systematiek de kern van het geheel: "We proberen alles tot in de puntjes voor te bereiden. Het is ons doel om voor de start een antwoord te hebben op alle mogelijke situaties die zich tijdens de wedstrijdweek kunnen voordoen. Toch gebeuren er soms onverwachte zaken. Maar door alles goed te plannen creëer je tijd om die problemen aan te pakken."
Hoe zit het dan met de veiligheid en de bezoekers? "We verwachten natuurlijk veel toeschouwers. Daarom is het noodzakelijk om ervoor te zorgen dat het hele circuit een veilige plaats voor iedereen is. Dit jaar zijn er extra EHBO-posten en is er ook extra personeel voorzien. We hebben ons ook tot doel gesteld om het volk in de pitlane te beperken. Hiervoor hebben we strengere controles,zowel in de boxen als als in de pitlane. Enerzijds blijft ons doel om een wedstrijd te zijn die bereikbaar is voor het publiek. Anderzijds willen we garanties geven voor een vlotte, veilige en overzichtelijke raceweek", vertelt Dubois.
Voor de Euphony 24 Hours of Zolder ligt het reglement iets anders dan voor de normale Belcar-wedstrijden. Danny geeft tekst en uitleg: "We hebben besloten om geen beperking op te leggen op het aantal banden dat in de kwalificatie en de warm-up gebruikt mag worden. Hierdoor kan er misschien een grotere kloof ontstaan tussen de topteams en de andere deelnemers, maar op een wedstrijd van tweemaal rond de klok is dat zeker niet doorslaggevend. De teams die aan de start komen met diesel-wagens kunnen niet bijtanken aan de pomp. Voor hun is een andere oplossing voorzien."
Voor Dubois staat het winnende merk al vast. Op de naam van het team zullen we moeten wachten tot zondagnamiddag 17u00: "Ik kan jullie al één ding vertellen. Het is groen, of het is grijs?! Naast de Corvette's van GLPK en SRT verwacht ik ook een sterke prestatie van het Rudolph Racing Team. De Dodge Viper SRT/10 is zeker en vast niet te onderschatten in een etmaalrace als deze."
Nieuw aan deze 24 Hours of Zolder is het wegvallen van de showgrid. Er is wel een gridopstelling voorzien, met beperkte toegang voor genodigden. Deze maatregel werd deels getroffen op vraag van de piloten, maar ook in functie van tijd die de organisatie voor handen heeft.