De stoelendans rond de Euphony 24 Uren van Zolder is momenteel volop aan de gang en vele teams beschikken dus nog niet over de gegevens betreffende de wagenbezetting. Wat we wel met zekerheid weten, is dat de GLPK-Viper ondanks de zware crash van Longin in Francorchamps zeker terug aan de start komt. Omdat ze geen kans meer maken op een goede einduitslag in het FIA-kampioenschap, gaat het team alles in het werk stellen om deze Zolderse etmaalrace te winnen. Datzelfde weekend is het trio Longin/Kumpen/Hezemans dus ook met de Corvette aan de slag in het Duitse Oschersleben. Hezemans blijft in Duitsland terwijl Kumpen/Longin constant zullen pendelen. In Zolder worden ze bijgestaan door Val Hillebrand en een nog te bepalen vierde piloot. Hieromtrent waren al vergevorderde gesprekken met Marc Duez.
Peter Beckers zal dan waarschijnlijk toch de nieuwe BMW E46 niet klaarkrijgen voor de 24 uren, waardoor de ‘oude’ E36 wordt opgefrist en voorzien van een nieuwe krachtbron. Geen zotte kosten volgens de BMW-concessiehouder, omdat deze nieuwe onderdelen volgend seizoen verhuizen naar de BMW Compact in de Zolder Touring Cup. Onder de banier van MSE zal Beckers opnieuw beroep doen op de Serge Cassiers en vader en zoon Van Samang.
Velen hadden hun twijfels, maar volgens Albert Vanierschot zal de nieuwe Porsche Boxster, voorzien van een krachtbron uit de GT3 Supercup zeker op de startgrid staan tijdens de Euphony 24 Uren van Zolder. De master himself zal het nieuwe GTB-monster besturen, samen met Verbergt en Hemroulle. De broers Wauters worden in de 996 Biturbo bijgestaan door Schreurs en Bruynoghe terwijl nog een atmosferische 996 (met de grote luchthapper op het dak) zal worden bemand door Lémeret/Cloet/Van Den Broeck/Herman. Verder doet AD Sport ook nog de service voor de Porsche GT3 van het kwartet Van Craeynest/Grutman/Pelle/Cook. Drukke tijden voor de tuner uit Lummen.
(CZ-bsn)