De start van de 28ste editie van de Euphony 24 Hours of Zolder verliep niet geheel vlekkeloos. In de tweede ronde kwam de BMW 120d van het Daikin Racing Team in de problemen. Een probleem met het gaspedaal dwong Gaby Uljee om ontzettend traag terug te keren naar de pitlane. De Nederlander Jos Menten was bijna achter in de Daikin wagen gecrasht. Gelukkig kon Menten op tijd remmen en naar links uitwijken: “Bij mijn uitwijkmanoeuvre kwam ik echter in contact met de AD Sport Porsche #8. Ik wist niet zeker of de wagen beschadigd was geraakt, dus ik kwam binnen voor een check-up. Gelukkig hebben we maar enkele minuten verloren in de pitlane. De wedstrijd is nog lang!”
Na enkele minuten verdween de ProSpeed Competition Porsche #22 uit de wedstrijd na een zware crash. Christian Kelders ging van de baan en raakte de bandenmuur. Meteen over and out voor de ProSpeed Porsche. Ondertussen pakte Anthony Kumpen autoritair de leiding. Hij bouwde stelselmatig zijn voorsprong uit op Marc Duez en Marc Goossens, die een mooie strijd uitvochten voor de tweede plaats.
Bij S&P Racing verliepen de eerste wedstrijduren verre van probleemloos. Terwijl de Porsche 996 Biturbo #14 uitviel met een versnellingsbakprobleem, kreeg de Porsche 996 GT3 R #27 af te rekenen met een nukkige ontsteking. De wagen viel ver terug in het klassement. Ook bij Garage Pino Racing loopt het niet gesmeerd. De Porsche 997 GT3 Cup #55 staat regelmatig in de box met versnellingsbakproblemen.
Vijf minuten voor het verstrijken van het tweede wedstrijduur diende de wedstrijdleiding de Safety-Car op de baan te roepen. Het is nog onduidelijk welke wagen aan de basis lag van het olie- en of benzinespoor van post 18 tot post 2. De HIBN.tv BMW #66 verloor benzine, terwijl de AD Sport Porsche #9 olie verloor.
Eenmaal de Safety-Car de piste verlaten had, ontspon zich opnieuw een mooie strijd om de tweede plaats tussen de Eurotech Marcos en de SRT Corvette. De GLPK Racing Corvette leidt op dit moment met twee ronden voorsprong.