Danny van Dongen – Eurotech Racing – Marcos LM600: "Normaal gezien zou ik een dubbele stint gereden hebben, maar plots sprong het alarmlampje van het oliepeil aan. Ik ben meteen de pitlane ingereden. Het olieverbruik is gestegen, maar normaal gezien is alles in orde. Het is wel erg druk op de piste. Bovendien is het moeilijk rijden met zoveel troep op de baan. Vooral de Eerste Linkse ligt er enorm vettig bij!"
Frank Vancraeynest – AD Sport – Porsche 996 Biturbo: "Bij het uitkomen van de Jacky Ickx begon de wagen olie te verliezen. We weten nog niet waarom aangezien we niet bij de wagen kunnen komen. De auto ging goed, echt een leuke wagen om mee te racen. Op dat moment reden we vijfde in de klasse, dus misschien hadden we wel voor een leuk resultaat kunnen zorgen. Voor mij is dit de tweede keer op rij dat ik niet kan rijden in de 24 Hours of Zolder door een vroegtijdige opgave. Jammer, maar helaas!"
Jos Menten – CEO Racing – PSI Experience – Porsche 996 GT3 RSR: "Het was niet de versnellingsbak zelf die ons in de steek heeft gelaten, maar wel een kabel van de schakelbak. We hebben ongeveer een tiental ronden verloren, en kunnen opnieuw aan een inhaalrace beginnen. Voor middernacht zullen we wel terug de top twintig induiken."
Kris Wauters – AD Sport – Porsche 996 Biturbo: "Na het contact tussen Menten en Schreurs kregen we te kampen met vibraties. Hierdoor is de versnellingsbak waarschijnlijk stukgegaan. We hebben alle opties overlopen, maar we zullen niet herstarten. Het is perfect mogelijk om de versnellingsbak te vervangen, maar gezien onze positie in het kampioenschap is dat het risico niet waard. We zouden ongeveer veertig ronden verliezen, maar dat garandeert niet dat de vibraties weg zijn. Die vibraties zouden later in de race ook nog voor problemen kunnen zorgen voor andere vitale onderdelen. We werpen dus de handdoek... that's racing."
Guido Dumarey – GPR – Porsche 997 GT3 Cup: "Ik denk niet dat we kunnen stellen dat ons wedstrijdbegin probleemloos is verlopen. We hebben verschillende problemen gehad met de koppeling en de versnellingsbak. Dat heeft ons echt achteruitgeslagen. Toch geven we de moed niet op. We staan nog steeds vijfde in onze klasse, en met nog 18 uur te gaan is een goed resultaat nog steeds mogelijk. De wagen voelt goed aan nu, en we kunnen een strak tempo aanhouden."