RacingWorld.be

GLPK leidt halfweg de wedstrijd voor SRT en Eurotech Racing

GLPK Racing - Corvette C5-REven voor de eerste wedstrijdhelft van de Euphony 24 Hours of Zolder verstreken was, kwam de GLPK Corvette binnen. Het team verwijderde de achterbody, en ging naarstig aan het werk. Het ziet er naar uit dat de Corvette af te rekenen had met een nukkige versnellingsbak. Het team verloor wat tijd in de pitlane maar Kurt Mollekens had bij het verlaten van de pitlane nog steeds een voorsprong van tien ronden op de SRT Corvette. Marc Goossens volgde met de Eurotech Racing Marcos LM600 op elf ronden.

Daikin Racing Team - BMW 120 DieselDe voorbije uren hebben we nog de opgaven genoteerd van de Accent Racing Porsche. Na een mooi wedstrijdbegin moest het team de handdoek werpen nadat de radiator en andere vitale onderdelen aan de voorkant onherstelbaar beschadigd raakten. Ook Belgium Racing bleef niet van pech gespaard. De Ultima GTR viel ver terug in het klassement. Daikin Racing, dat bezig was aan een mooie remonte, viel even voorbij halfweg uit. Steffi Halm parkeerde de Duitse wagen in het gras in de Villeneuve Chicane.

In Klasse 2 heeft zich een mooie strijd ontsponnen. Het verschil tussen de eerste en de vijfde plaats bedraagt slechts vier ronden. Zoals verwacht leidt ProSpeed Competition de debatten, voor de GS Motorsport BMW V8 GTR en de CEO Racing Porsche #29. Ook in Klasse 3 is er nog niets beslist. Op dit moment rijdt de First Motorsport Porsche aan de leiding, voor het BonGou-Speedlover exemplaar. GS Motorsport volgt op anderhalve minuut. Close racing na 12 uur wedstrijd dus!

GPR - Porsche 997 GT3 CupIn Klasse 4 ziet het er goed uit voor de BonGou-Speedlover Porsche 997 Cup #69. Zij leiden met ruime voorsprong voor de WS-Racing Seat Leon Cupra. Derde in de klasse is voorlopig Daikin Racing, maar zoals eerder vermeld parkeerde Steffi Halm de wagen in het gras. Na een tussenkomst van de interventiewagen werd de wagen achter de vangrail getrokken. De Porsche GT2-R van JMT Racing toert rond op de vierde plaats, voor de Porsche 997 GT3 Cup van GPR.

Verder was er nog een korte interventie van de Safety-Car. De ambulance moest iemand afvoeren die onwel was geworden in de pitlane. Een neutralisatie van tien minuten was het gevolg.

Foto's: Martijn Wouters

Bookmark and ShareVZW 24u.be - Mark Kessen op zondag 27 augustus 2006 om 05:14.
SRO BelgiumMedigroep Van DyckPriorwebEuro PrintingHastings McKay Associates