RacingWorld.be

SRT ruim op kop met vier uur te gaan - Verrassingen in de andere klassen

Lange tijd zag het ernaar uit dat GLPK Racing autoritair de 28ste editie van de Euphony 24 Hours of Zolder ging winnen... maar een versnellingsbakprobleem besliste er anders over. De Corvette C5-R stond bijna een vol uur binnen voor een vervanging van de schakelbak. Ook ProSpeed Competition bleef niet van problemen gespaard. De 'Pink Porsche' kreeg tweemaal te kampen met problemen aan de cardanas. Eerst verving het team de rechtercardanas. Enkele uren later was de linkercardanas aan de beurt. De Porsche 996 GT3 RS viel terug tot op de negende plaats.

Ook andere teams hebben de voorbije uren tijd verloren in de pitlane. De CEO Racing – PSI Experience Porsche GT3 RSR werd het slachtoffer van versnellingsbakproblemen. Bij CEO Racing zagen we ook de andere Porsche terugvallen in het klassement. Ook zij kregen te kampen met een kapotte schakelbak. De enige overgebleven AD Sport Porsche, met aan het stuur Bruynoghe/Leest/Herman/Lémeret, kende problemen met een defect aan de ophanging. Op dit moment toeren ze rond op de zeventiende plaats.

WS-Racing was bezig aan een mooie wedstrijd. In de kleinste wagen van het veld kwamen Sluys/Heyman/Vanzeebroeck/van den Broeck de top twintig binnengedoken. Jammer genoeg werd de wagen ver teruggeslagen door een olielek en een nukkige koppeling. Het is nog niet duidelijk of zij hun wedstrijd kunnen verderzetten. Ook zagen we nog de opgave van de Van Herck Mazda RX-7, de Ham Car Porsche #30, de Ham Car Porsche #32, McDonald's Porsche #16. Met vier uur wedstrijd te gaan zijn er nog 28 wagens in koers.

In Klasse 1 zijn er nog maar drie wagens actief. Het SRT team maakte optimaal gebruik van de technische malheur bij GLPK. Cloet/Duez/Soulet/Hart hebben de leiding genomen met twaalf ronden voorsprong op de Eurotech Racing Marcos LM600. GLPK volgt op twintig ronden. Hezemans zit op dit moment in de Corvette. De Nederlander blijft pushen en probeert het gat met SRT en Eurotech te sluiten... Toch ziet het er naar uit dat de wedstrijd vooraan in een definitieve plooi is gevallen.

Door de cardanasproblemen bij ProSpeed Competition heeft GS Motorsport de leiding genomen in Klasse 2. Steve Vanbellingen volgt met de KS Motorsport BMW M3 Silhouette op twee ronden van Willie Moore. ProSpeed Competition volgt op twaalf ronden. In Klasse 3 heeft NGT Racing de leiding genomen. Het kwartet Maton/Bonnaerens/Colman/Campenhoudt is erin geslaagd om de First Motorsport Porsche #50 te passeren, na een uitstapje van die wagen in de gravelbak. GS Motorsport houdt de derde plaats stevig in handen. De Porsche 997 GT3 Cup van BonGou-Speedlover houdt de leiding stevig in handen in Klasse 4.

Bookmark and ShareVZW 24u.be - Mark Kessen op zondag 27 augustus 2006 om 13:07.
SRO BelgiumMedigroep Van DyckPriorwebEuro PrintingCKW Media