Anthony Kumpen, Bert Longin, Mike Hezemans en Kurt Mollekens zijn derde geëindigd in de 24 uren van Zolder. Tot half wedstrijd lag het team aan de leiding met 13 ronden voorsprong maar dan begaf de versnellingsbak het en begonnen de rijders aan een onmogelijke achtervolging. De zege zat er niet meer in voor de snelste wagen op de omloop. De derde plaats is een ontgoocheling.
De wedstrijd ging nochtans prima van start voor GLPK. Anthony Kumpen zette meteen druk en nam al na twee ronden de leiding. “ Alles verliep zeer vlot. Ik liet enorm snelle rondetijden optekenen en ondanks het hoge tempo was er geen enkel probleem. Tot vannacht de versnellingsbak het begaf. Nadat de zesde en de vijfde versnelling het had laten afweten besloten we om de versnellingsbak te wisselen. Een helse opdracht voor het team dat enorm hard heeft gewerkt om de wagen terug klaar te krijgen. Dat hun werk goed was kan je afleiden uit de rondetijden. Ronde na ronde kwamen we korter maar het was een onbegonnen opdracht. We zijn allemaal bijzonder hard ontgoocheld. We doen alles zelf in het team, behalve het werk aan de motor en versnellingsbak besteden we uit. En net iets wat we zelf niet in handen hebben gaat dan stuk. ”
Mike Hezemans was de eerste die met een probleem geconfronteerd werd. “ Rond half vijf liet de zesde versnelling het opeens afweten. Zomaar plots, zonder enige waarschuwing. Even later ben ik binnengekomen en heb ik het stuur overgegeven aan Kurt Mollekens. De rest van het verhaal is gekend. Het is enorm balen dat je als snelste wagen niet kan winnen. En het is nog erger als je er als team niets kan aan doen dat je niet wint. Maar als en eigenlijk tellen niet. We hebben niet gewonnen en dat is bitter. ”
Kurt Mollekens reed om half zes vanochtend de Corvette C5-R de pits in, het team kon aan de slag. “ Nadat ik het stuur had overgenomen van Mike kon ik nog behoorlijk doorrijden. Een zesde versnelling die het niet doet is geen ramp. Maar na 20 minuten in mijn stint liet ook de vijfde versnelling het afweten. Toen bleek dat het terminaal was. Na overleg via de boordradio werd besloten om binnen te komen voor een andere versnellingsbak. Een klein uur later kon ik terug de baan op. ”
Ook Bert Longin is ontgoocheld. “ De race verliep perfect. Iedereen was supergeconcentreerd, alles verliep vlot tot er dan iets gebeurt waar je niets kan aan verhelpen. Autosport is en blijft een mechanische sport en je moet als rijder altijd rekening houden dat één of ander onderdeel het kan begeven. Voor het kampioenschap heeft dit geen gevolgen. We pakken de volle pot na 6 en 12 uren en verliezen enkele punten omdat we niet winnen. We wilden winnen en verdienden die zege ook. Maar het mocht niet zijn. ”