RacingWorld.be

Geslaagde 24 Hours of Zolder voor G&A Racing

G&A-baas Guino Kenis heeft niet gelogen in de voorbeschouwing van de Euphony 24 Hours of Zolder. Daarin verklaarde hij dat, ondanks het feit dat de Mosler nog in volle ontwikkeling is deze toch in staat moet zijn om 1’33 op de tabellen te zetten en de overwinning een haalbare kaart was. Tijdens de kwalificaties klokte Kenis een 1’33”431 die goed was voor de pole in Klasse 2 en een vierde tijd algemeen na de ongenaakbare Corvettes en Marcos die in Klasse 1 rijden. De zwakke schakel situeerde zich in het rijderskwartet dat uiteindelijk een trio werd. Michaël De Keersmaecker stelde alles in het werk om, ondanks een breuk in de linkervoet toch nog aan de start te komen. Maar ondanks de bijstand van dokter en kinesist slaagde de onfortuinlijke JDK-rijder er niet in om het koppelings-pedaal te bedienen. Ook Guy Verheyen kwam niet in optima forma aan de aftrap terwijl Joel Schuybroeck last had van een buikgriep. Na de start spurtte Guino Kenis weg van de rest en moest enkel in de twee Corvettes, de Marcos en even later ook de AD Sport-Porsche biturbo zijn meerdere ervaren. De BMW-dealer uit Turnhout bleef de Klasse 2 aanvoeren tot even later de Mosler de box kwam opzoeken met een defecte gaskabel. 30 lange minuten tikten weg voor de prachtige bolide terug de baan opging en meteen op achtervolgen was aangewezen.

Guino Kenis: “Ik vind het een spijtige zaak dat Michaël de wedstrijd moest volgen vanuit de pits, maar de andere piloten hebben een prima job gedaan. Op het einde is Joël dan ook letterlijk door de knieën gegaan. Ik ben dan ook uiterst tevreden met de podiumplaats. De BMW’s van GS Motorsport en KS Motorsport kenden geen problemen. Als ik rekening hou met de 30 minuten die we verloren, had ik de Klasse 2 kunnen winnen en eindigen op een vierde plaats algemeen. Maar daar lig ik niet wakker van. Het voornaamste is dat we een prachtige wedstrijd reden met héél snelle rondetijden en een goede strategie. Daardoor kon ik in laatste instantie nog de Porsche van ProSpeed voorbij gaan en de Mosler op het podium hijsen. En de wagen was nog relatief fris na 24 uren wedstrijd. Ik klokte tijdens mijn achtervolging op Penders op het einde van de wedstrijd nog zéér snelle chrono’s. Ik heb het aangedurfd om de basis van de Mosler op gebied van remmen en schokdempers te veranderen en dat heeft me geen windeieren opgeleverd. Ik ben nu méér dan ooit gemotiveerd om de twee resterende wedstrijden te winnen. Ik weet dat het mogelijk is. Nu gaan we nog uitgebreid testen met een nieuwe achtervleugel om de downforce te verbeteren. Ook aan de temperatuur in de wagen moeten we nog iets doen. Ik heb ongeveer elf uur achter het stuur gezeten en ben 4 kg. afgevallen. Ook de samenwerking met de ganse crew van G&A stemt me zéér gelukkig. Iedereen is zoals in de goede oude tijd terug zéér gemotiveerd en de samenwerking verliep perfect. De investering die ik deed met de aanschaf van de Mosler is groot. Ik hoop dan ook dat de reglementen voor de komende jaren evolueren in die richting. Ik ben in ieder geval klaar voor 2007 en mogelijk komen we nog met een tweede identiek exemplaar op de proppen. De Mosler is niet alleen de mooiste wagens van het veld; Hij moet ook een potentiële winner worden. Ik hoop dat de prachtige strijd in de Klassen 2 en 3 de heren van de RACB Sport niet is ontgaan”.

PDS/G&A press

Bookmark and ShareVZW 24u.be - De redactie op dinsdag 29 augustus 2006 om 17:08.
Circuit ZolderMedigroep Van DyckPriorwebEuro PrintingHastings McKay Associates