Russell Racing behaalde met het kwartet Hans, Kurt, Frank Thiers & Guy Van Mol tijdens de Euphony 24 Hours of Zolder 2006 een anonieme 12 plaats algemeen en 6de in Klasse 2. Geen normaal resultaat gezien de familie Thiers de reputatie heeft om steeds hoog te scoren tijdens de jaarlijkse Zolderse etmaalrace. Met de 26ste trainingstijd stond het viertal tijdens de start in de buik van het peloton.
Frank Thiers: "Als je er de archieven van de voorbije 24 Uren van Zolder bijhaalt, zal je merken dat we het tijdens de trainingen steeds zéér kalm aan doen. Het heeft ons inziens geen enkel nut om het materiaal af te peigeren tijdens de trainingen om vooraan op de startgrid te staan. De wagen moet immers nog 24 zware uren afwerken en véél teams krijgen achteraf technische problemen door het materiaal vooraf extra te gaan belasten. Dat is trouwens ook de reden waarom we met de RS-motor aan de kant laten en opteren voor een gewone Supercup-krachtbron. In tegenstelling tot ProSpeed ook tijdens de trainingen. De wagen raakte amper één dag voor de wedstrijd klaar en we hebben ons tijdens de trainingen bezig gehouden om een goede set up te vinden. Ook doken plots bandenproblemen op. Door een staking in Engeland was er een beperkte voorraad Dunlops aanwezig waardoor we tijdens de trainingen de Michelin-rubbers uittestten. Maar dit bleken Cupbanden te zijn die normaliter na een dikke 30 minuten wedstrijd opgebrand zijn. Ook bleek de maat van deze banden te smal voor onze velgen. Het zijn op zich zéér goede rubbers. Maar onze wagen schoof te geweldig, waardoor we terug op Dunlop zijn overgeschakeld in de hoop dat we banden konden overnemen van een team dat vroegtijdig de handdoek moest werpen. Het feit dat bij Ham Car een wagen forfait moest geven gaf ons de kans om de wedstrijd op Dunlop af te werken."
"Tijdens het eerste gedeelte van de wedstrijd verliep alles vrij vlot. We konden vrij makkelijk vanuit de buik van het peloton oprukken naar de voorste gelederen en iedereen hield zich prima aan de vooropgestelde afspraken. Op een bepaald moment lagen we op een 6de plaats algemeen en 3de in Klasse 2. Alles zat op schema. Tot Kurt plots kreeg af te rekenen met een losgekomen klem van de batterij waardoor de servo van het stuur uitviel en hij achterop de Daikin-BMW knalde. De voorsteven en de radiator dienden te worden vervangen waardoor we 35 minuten in de box toefden en ver terugvielen in het klassement. Deze achterstand hebben we nooit meer kunnen overbruggen. We konden nog een zevental plaatsen winnen, maar méér zat er niet in. Als we de verloren tijd gaan omrekenen dan verliezen we een dikke 20 ronden. En die zouden ons in staat hebben gesteld een plaats te bemachtigen binnen de top zes en een podiumplaats in Klasse 2. Het heeft niet mogen zijn, maar we hebben ondanks alles toch een mooie wedstrijd gereden en zijn tevreden. Oosterlinck heeft terug een prima wagen afgeleverd die in staat was om ondanks een Supercup-motor mee te vechten voor een podiumplaats."
Ook Guy van Mol, die tijdens de 24 Hours of Zolder zijn jaarlijkse race meepikt was tevreden over de prestaties: "De wagen was perfect en ik heb Oosterlinck dan ook gefeliciteerd voor zijn inbreng. De wagen heeft een goede baanligging, goede remmen en de mechaniek liet ons niet in de steek. Zelfs na 24 uren wedstrijd gaf de Porsche nog een zéér frisse indruk. Alleen de losgetrilde batterijklem heeft voor de gekende problemen gezorgd. Door het feit dat ik jaarlijks maar één wedstrijd win zit ik in een bevoorrechte situatie om de Belcar te evalueren. En ik moet zeggen dat er elk seizoen steeds rapper wordt gefietst tijdens de 24 Hours of Zolder. Ik schrik me te pletter als ik zie waar je pas staat als je (maar) 1'40" draait tijdens de trainingen. De kwaliteit gaat er sterk op vooruit en ook die van de piloten verbetert jaarlijks. De zogenoemde 'rijdende chicanes' verminderen zienderogen en dit jaar lag het ritme terug véél hoger dan vorig seizoen. In ieder geval ben ik tevreden over de wagen, de broers Thiers en mijn eigen prestatie. Volgend seizoen mag je me terug verwachten."
PDS/Russell press