In september is het weer zover, de langste wedstrijd van het Belcarseizoen komt eraan met de 24 Hours of Zolder. 24 uur lang zal het Limburgse asfalt het strijdtoneel zijn van een slijtageslag voor wagen en piloot. Na de vele lovende reacties de voorbije jaren hebben we ook dit jaar weer het initiatief genomen om de live-coverage te verzorgen van de 24 Hours of Zolder.
Ook in 2007 is alles uitgebreid te volgen via www.24u.be. De website bestaat inmiddels zes jaar en is van een schuchter prive-initiatief van enkele autosportliefhebbers uitgegroeid naar een volwaardige nieuwssite. 24u.be is uniek door zijn structuur en werking... louter op basis van vrijwilligers en dankzij de inzet van enkele steunpilaren, waaronder Circuit Zolder, SRO Belgium en onze serviceprovider Priorweb. De resultaten die de werkgroep vzw 24u.be boekt, overstijgen elk jaar opnieuw de verwachtingen. Vorig jaar bezochten meer dan 70.000 mensen de website, een stijging van meer dan 50 % in amper drie jaar tijd!
Onze crew zal, net zoals de voorgaande jaren, berichten over de wedstrijd en de randgebeurtenissen van deze unieke etmaalrace in Zolder. De eerste 24 Hours of Zolder in GT3-spec wordt er eentje voor de geschiedenisboeken. Reportages, wedstrijdverslagen en live-verslagen worden zowel in de aanloop naar als tijdens de wedstrijd gratis aangeboden door de journalisten en redactiemedewerkers. Dit alles wordt aangevuld met sfeer- en wedstrijdbeelden vastgelegd door onze eigen fotografen.
Voor de 24 Hours of Zolder 2007 is er een samenwerkingsovereenkomst afgesloten tussen SRO Belgium en vzw 24u.be, de werkgroep achter de website van de 24 Hours of Zolder, afgesloten. Dankzij de inspanningen van SRO Belgium en Patricia Indekeu krijgen alle deelnemers dit jaar GRATIS een teampagina aangeboden.
Wat houdt deze teampagina in? Elk team krijgt de mogelijkheid om maximum acht sponsors in de kijker te stellen. Iedereen weet wat voor een belangrijk marketingmiddel autosport is. 'Race on Sunday, Sell on Monday', luidt het spreekwoord. De visibility wordt vergroot en de sponsor bereikt ook de fans die niet aanwezig zijn op het circuit. Dat is een interessante troef voor de ondernemingen die achter het team staan.
Naast het in de picture plaatsen van de sponsors, biedt de teampagina nóg voordelen. De uitslagen in elke trainingssessie verschijnen op de teampagina, zodat de fans en partners in één oogopslag de prestaties van hun favoriete team kunnen terugvinden. Ook alle persberichten die door het team uitgestuurd worden, staan vermeld op de teampagina. Daarnaast is er nog een belangrijk voordeel! Tijdens de wedstrijd voorziet www.24u.be opnieuw 'live-tracking' in het Nederlands. Alle belangrijke gebeurtenissen op en rond het Zolderse asfaltlint worden meegedeeld aan de bezoekers, en worden integraal op de teampagina gepubliceerd. Ook de nieuwsberichten die het team aanbelangen, verschijnen op de teampagina.
Wij kijken alvast uit naar een spannende en open race en hopen jullie weer talrijk digitaal te mogen begroeten via 24u.be!
See you in Zolder!
De redactie