Terwijl Anthony Kumpen en Bert Longin naar Italië reizen, moet de groene Corvette Z06 ook gerund worden. Hoe zal het allemaal in zijn werk gaan? Anthony Kumpen geeft tekst en uitleg: "We hebben twee groepen die aan de auto's werken. In Italië ontfermt de vaste FIA GT-crew zich om de C5-R, terwijl de jongens van Fred Gonitz zich bezighouden met de Z06 in België. In totaal vliegen we twee keer op en neer. Woensdag werken we de vrije trainingen en de verplichte nachtkwalificatie af in Zolder. Veel tijd om te slapen zullen we niet hebben... want we moeten ten laatste om 5u50 in Charleroi staan om in te checken voor onze vlucht naar Venetië. Rond 8u20 landt onze vlucht in Italië en trekken we met een huurauto naar Adria, voor de administratieve controle."
In Adria wordt de race op zaterdag verreden. Dat betekent dat de trainingen en kwalificaties plaatshebben op vrijdag: "Donderdagavond slapen we in Italië, om vrijdag de trainingen en kwalificatie af te werken. De kwalificatiesessie staat gepland van 18u05 tot 18u20. Daarna vertrekken we naar Venetië, waar we het vliegtuig instappen richting Charleroi. We zullen landen om 22u55, wat betekent dat we om 01u00 aankomen op Circuit Zolder."
Kumpen en Longin blijven tot zaterdagvoormiddag op Circuit Zolder: "Voor de start van de wedstrijd zullen we een aantal incentives met onze sponsors bijwonen", gaat Kumpen verder. "Om 14u00 vertrekken we opnieuw naar Adria, ditmaal met een privévlucht. De bedoeling is dat we om 16u00 ter plaatse zijn. Het startschot van de FIA GT-race wordt om 19u45 gegeven. Na twee uur racen haasten we ons opnieuw naar het vliegveld om vervolgens om 22u30 richting Luik te vertrekken. Als alles naar wens verloopt, komen Bert en ik om 00u30 aan op Circuit Zolder. Eén van ons zal dan instappen in de Corvette Z06."