RacingWorld.be

A+ Racing gaat voor een top tien klassering

A+  Dodge Viper GT3  Tijdens de laatst verreden Belcar Midsummer Race verklaarde Wim Lumbeeck dat een lage 1'37" met de Dodge Viper GT3 het streefdoel was op korte termijn. A+ Racing zat op dat moment midden in een reorganisatie en de snelste chrono van het team was toen 1'38"561. Nog een ambitie van de tandem Van de Plas/Lumbeeck was een plaats binnen de top 10. Maar een herstructurering eist telkens zijn tol. Er gingen kostbare seconden verloren tijdens de pilotenwissel en Lumbeeck moest naar het einde van de wedstrijd toe nog van het gas wegens falende remmen. Ze werden tenslotte als 14de afgevlagd, maar de progressie was voelbaar. Tijdens de afgelopen adempauze van twee maanden werd er druk gesleuteld richting 24 Hours of Zolder.

En de beide Vipers van A+ Racing stonden ook aan de start van het Duitse ADAC GT3-kampioenschap dat twee manches betwistte in het kader van de Champ Cars op Circuit Zolder. Met een 11de en 8ste plaats in dit zéér competitief kampioenschap was de ganse crew van A+ Racing uiteraard in de wolken. De Daikin-Viper met Van de Velde/Boden sloot het weekend af met een 12de en 6de plaats. En met een snelste chrono van 1'37"169 in wedstrijd bewees Wim Lumbeeck dat het vooropgestelde streefdoel wel degelijk mogelijk was op korte termijn. Stephanie Boden slaagde er zelfs in om tijdens de kwalificatie 1'35"936 op de klokken te zetten. Dit bewijst meteen dat men niet stilzat afgelopen maanden.

Samen met Werner Moonens en Guido Werckx zal het duo Van de Plas/Lumbeeck nu ook trachten om de Zolderse etmaalrace tot een goed einde te brengen. Moonens en Werckx zijn ervaren mannen en hadden geen aanpassingsproblemen tijdens hun testsessies met de Dodge Viper.

Tom Van de Plas: "De wedstrijden van de ADAC GT3 hebben we gereden om te zien hoever we momenteel staan naar volgend seizoen toe als ook de Belcar races zal organiseren van 60 minuten. En we waren héél gelukkig na afloop. De herstructurering begint zijn vruchten af te werpen. De dames zijn nog steeds iets sneller, maar het ganse team heeft bewezen dat we mits een goede voorbereiding zéér degelijke wedstrijden kunnen afhaspelen. We hebben deze zomer véél progressie gemaakt. Het team loopt gesmeerd en we draaien goede chrono's. Afgelopen donderdag hebben we dan nog uitgebreid getest met andere remmen voor de 24 Hours. We hebben ook een verbruikstest gedaan aan het tempo die we ons tijdens deze loodzware wedstrijd zullen opleggen. Uiteraard blijft de Viper een gulzige en zware wagen. In functie daarvan gaan we dan ook onze wedstrijd afstellen. Alleen tijdens de kwalificaties gaan we harder op het gaspedaal stampen. Maar verwacht ons tijdens het eerste deel van de race niet vooraan. Ook niet tijdens de tussenspurts na 6 en 12 uren wadstrijd. We rijden niet in functie van het kampioenschap, maar willen vooral uitrijden en een goed resultaat neerzetten. Vandaar dat we een eigen strategie opstellen waar we niet van afwijken. En onze ambitie blijft uiteraard een plaats binnen de top 10 met beide wagens. Maar ik verwacht tijdens de 24 Hours wel zware oppositie uit de hoek van Divisie 2 & 3. Deze wagens worden gevaarlijke outsiders. Ze zijn minder gulzig en zullen een pak minder tijd in de pitlane vertoeven. Ondertussen heeft ook de piepjonge Niels Lagrange zijn eerste testkilometers verorberd in de Dodge Viper en die zijn zéér positief verlopen. Hij heeft een zéér groot aanpassingsvermogen en reed probleemloos de opgelegde rondetijden. Niels zal Stephanie Boden en Alexandra Van de Velde komen versterken in de Daikin-Viper".

Foto: Marnik Mouchaers

Bookmark and ShareVZW 24u.be - De redactie op vrijdag 31 augustus 2007 om 15:45.
SRO BelgiumMedigroep Van DyckPriorwebEuro PrintingHastings McKay Associates