RacingWorld.be

Limburgs First Motorsport hofleverancier tijdens de 24 Hours of Zolder

First Motorsport brengt niet minder dan drie wagens in stelling voor de 24 Hours of Zolder. Daarmee is Jo Jamers één van de grootste leveranciers voor de komende etmaalrace. Vorig seizoen gooide het Limburgse team grote ogen door in de toenmalige Divisie 3 telkens de volle puntenpot te pakken na 6, 12 en 24 uren wedstrijd. First legde hierdoor de basis voor de titel van het duo Haane/Meert. Jamers ontpopte zich toen eens te meer als een meester tacticus.

Eén Porsche 997 GT3 Supercup In Divisie 1 (Belcar Group GT3) voor het kwartet Haane/Stielstra/Verbist/Vancampenhoudt en twee Porsches 996 GT3 Supercup voor Jeuris/Vetters/Dirk Van Rompuy/Tom Van Rompuy en Nelissen-Grade/ Van Uytsel/ Frank Beliën/De Vries in Divisie 2 (Belcar Promotion).Dit zijn de strijdrossen en hun menners voor de belangrijkste wedstrijd van het seizoen.

Jo Jamers: "In het Divisie 1-kampioenschap spelen we geen rol van betekenis meer. Dus gaan we resoluut voor het eindresultaat. De puntendeling na 6 en 12 uren wedstrijd interesseren me geen barst. Voor de Porsche 997 ga ik dus een strategie uitdokteren die me in staat moet stellen om na 24 uren een goed resultaat neer te zetten. Naast de vaste bemanning, Haane en Stielstra heb ik met François Verbist en Stef Vancampenhoudt twee supersnelle piloten aangetrokken die véél ervaring hebben met Porsches en die, indien nodig eens flink aan de boom kunnen schudden. Op de uitlaat na, heb ik geen gebruik gemaakt van de upgrade kit die momenteel beschikbaar is. Enerzijds wil ik eerst zien van de andere teams in hoeverre deze zware investering van 30.000 € zal renderen en anderzijds is het reeds laat op het seizoen en spelen we toch niet meer mee in het titeldebat. En tijdens de 24 Hours of Zolder zal deze upgrade niet van doorslaggevende aard zijn. Ik ga met de 997 wel voor een goede chrono tijdens de kwalificaties. Het is publicitair interessant om tijdens het begin van de wedstrijd mee vooraan te fietsen. Nadien hoop ik mijn eigen koers te varen. Wat de strategie betreft heb ik hulp van twee Belgische ingenieurs die ook nauw betrokken zijn bij het testwerk van het F1 team van Toyota. Verder hebben we véél geoefend op de pilotenwissels en het monteren van nieuwe remblokken. Tijdens de Belcar Midsummer Race zette ik trouwens met 53 seconden de snelste pitstop achter mijn naam".

"Wat de twee andere Porsches betreft in Divisie 2 heb ik evenwel een andere strategie in het achterhoofd. Ook hier beschik ik over twee homogene teams. Momenteel bekleden we de derde en vierde positie in de tussenstand. We gaan trachten het gat met de leiders (NGT) te verkleinen en doorstoten naar plaatsen 2 en 3. De Porsche van GS Motorsport telt momenteel een voorsprong van respectievelijk 3 en 4 punten op onze wagens. Hierbij moeten we dus wel scoren tijdens de tussensprints na 6 en 12 uren wedstrijd en een gans andere strategie inbouwen dan met de Divisie 1-Porsche. In dit geval vind ik het spijtig dat er geen dubbele punten meer te verdienen zijn".

"Het wordt in ieder geval een zéér open wedstrijd met veel zegekandidaten. Ik gok op een plaatsje binnen de top 5 algemeen", besluit teambaas Jo Jamers.

PDS/First

Bookmark and ShareVZW 24u.be - De redactie op maandag 3 september 2007 om 11:10.
SRO BelgiumMedigroep Van DyckPriorwebEuro PrintingCKW Media