Naarmate de sessie vorderde, droogde de baan op. Enkele teams namen op het einde de gok om slicks te monteren. De onpare nummers waren duidelijk in het voordeel, want de baan was exclusief aan hun voorbehouden tijdens het laatste kwartier. Zo zagen we onder andere de GS Motorsport naar voren stormen. Kenneth Heyer kwam op het juiste moment over de streep en kwam als derde door, achter GPR en Gravity.
Ook GPR en Gravity Racing International wisselden op het juiste moment naar droogweerbanden. Duez maakte optimaal gebruik van zijn rubbers, en kon voldoende temperatuur opbouwen om de rest van het veld achter zich te laten. "Gewoon goed", glimlachte Duze in de pitlane, nadat hij de voorlopige pole realiseerde.
PK Carsport verloor de strijd om de pole, en Kurt Mollekens werd verwezen naar de vierde plaats, nipt voor de G-Force Porsche van Markus Palttala. Palttala van zijn kant was een beetje teleurgesteld met de vijfde plaats: "Ik kwam één rondje te kort. 30 seconden scheelde het. Net op het moment dat de vlag getoond werd, waren mijn banden op temperatuur. Anders had ik me ook kunnen moeien in de strijd om de pole."
Racing For Belgium sloot de voorlaatste kwalificatiesessie als zesde af, voor de #52 ProSpeed Competition Porsche, de #45 G&A Racing Mosler en de #229 CEO Racing Porsche (leider Div III). NGT Racing maakt de top tien compleet. Daarmee zijn de Porschisten van Marc Maton de beste leerlingen in Div II.