Leo Van Sande debuteerde in 1994 in de 24 Uren van Zolder. Hij werd toen met de Porsche 911 van Poco Corse meteen 6de. In 1995 vervoegde hij de rangen van AD Sport en wist opnieuw de finish te halen binnen de top 10. In 1996 volgde dan de ontgoocheling: de opgave met de PCA Porsche. Dan bleef Leo Van Sande een aantal jaren langs de zijkant toekijken, om in 2002 opnieuw aan de start te verschijnen. Met de Porsche 993 van RTM Racing haalde hij de finish, op een 16de plaats.
De overstap naar het 996 model van Porsche bracht Van Sande geen geluk. Zowel in 2003 (RTM Porsche) als in 2004 (PSI Porsche) dienden Leo en zijn ploegmaats vervroegd de handdoek te gooien. Dit jaar staat Van Sande opnieuw aan de start met de PSI Porsche. "Ik rij uiteraard samen met Markus Palttala op de Porsche GT2-R van PSI Motorsport. De 3de, desgevallend 4de piloot is nog niet gekend", aldus Leo Van Sande. "Onze Porsche zal uitgerust zijn met een handgeschakelde 6-bak en een turbomotor die desgewenst zo'n 700 pk kan opleveren."
"Mijn persoonlijke objectief is in eerste instantie om de finish te halen zonder problemen. Maar we hebben ambitie en ik mik zelfs op een podiumplaats. Verder moeten we er ook voor zorgen dat we in de tussenklassementen na 6u en na 12u goed scoren, om zo onze plaats in het kampioenschap te verstevigen."
(DDS)
Foto: Martijn Wouters