Reeds vroeg in de wedstrijd zien we twee verschillende strategieën. Zowat alle teams opteerden tijdens de eerste safety-car fase voor een vroege pitstop. Maar als iedereen dezelfde strategie toepast, is er natuurlijk voor niemand een voordeel... tenzij er een vreemde eend in de bijt zit! Bij ProSpeed gokte men voor de #52 op de alternatieve strategie. Bouvy bleef buiten, spaarde benzine, en bleef zo lang mogelijk op de baan. Na drie uur rijden staat er daarom maar 1 pitstop op de teller van de Porsche 997 GT3 Cup. Met als gevolg... dat de protagonisten nu ook de leiding hebben overgenomen.
David Loix leidt op dit moment een goede 45 seconden voorsprong op Yves Lambert, in de Gravity Racing International Mosler #25. Derde ligt Albert Vanierschot, met een achterstand van slecht één rondje. Vanierschot houdt er een strak tempo op na, en bij een uitschuiver van één van de Divisie 1 auto's, staat de Porsche Biturbo klaar om het commando over te nemen. Het hogere verbruik speelt de AD Sport Porsche dus niet al teveel parten.
David Hart maakte een kleine slipper in het begin van zijn stint, en verloor daarmee een aantal plaatsen. Na goed een uur rijden heeft hij heel wat posities kunnen goedmaken. Nu toert de Nederlander met de PK Carsport Corvette rond op de vierde plaats, op anderhalve ronde van de leider. Opvallend is de mooie strijd tussen de diverse merken. Competitiviteit troef, want vier verschillende merken strijden vooraan om de leiding!
In Divisie II is het nog steeds NGT Racing dat het tempo oplegt. De Porschisten van Marc Maton doen het goed, en hebben inmiddels een stevige voorsprong uitgebouwd op de First Motorsport Porsche met het startnummer 150. De merkgenoten van GS Motorsport toeren op dit moment rond op de derde plaats in hun klasse.
Divisie III is een kolfje naar de hand van AD Sport. Zoals eerder gezegd toeren ze rond op de vierde plaats algemeen. Een uitstekende prestatie van de AD-boys! Tweede in deze divisie is de CEO-Racing Porsche 996 GT3 RS, op voet gevolgd door de het exemplaar van de familie Thiers.
De top 10 algemeen:
1. #52 ProSpeed Competition - Porsche 997 GT3 Cup
2. #25 Gravity Racing International - Mosler MT900R
3. #50 First Motorsport - Porsche 997 GT3 Cup
4. #228 AD Sport - Porsche 996 Biturbo
5. #1. PK Carsport - Corvette Z06
6. #56 GPR - Porsche 997 GT3 Cup
7. #55 GPR - Porsche 997 GT3 Cup
8. #28 AD Sport - Dodge Viper Competition Coupé
9. #99 G-Force Racing - Porsche 997 GT3 Cup
10. #51 ProSpeed Competition - Porsche 997 GT3 Cup
Foto's: Martijn Wouters