Het lijkt wel alsof de combinatie FIA GT - Belcar de équipe van (GL)PK geen geluk mag brengen. Twee jaar geleden eindigde de helft van het avontuur mineur. In Zolder ging Longin van de baan, na een contact met een tragere deelnemer. Maar in Oschersleben eindigden ze knap derde. PK Carsport hoopte hierop verder te borduren, maar zette wel alles op een goed resultaat in het FIA GT kampioenschap.
Anthony Kumpen: "We hebben alles op het FIA GT kampioenschap gezet. Het waren voor ons twee volledig gesplitste races. Dat zag je ook aan het programma. We hebben enkel de verplichte rondjes gedaan. De eerste 12 uur zouden voor Kurt en David zijn, de rest voor mij en Bert. Jammer genoeg is het niet zo gelopen, zoals wij het wilden. Twee keer pech. In Adria worden we tot drie maal toe geramd. Kan je dat geloven? Eerst Bertolini, toen één van die BMS Astons, en dan nog een Jet Alliance Aston. Dan hoor je dat in Zolder alles goed gaat, dan kom je op het circuit aan... en dan vliegt de wagen in brand."
Kurt Mollekens zat op dat moment achter het stuur van de Corvette Z06. Hij geeft tekst en uitleg: "We bleven constant 1:38" draaien. Ik zat echt in een goed ritme. Zonder het probleempje eerder in de race hadden we zeker nog vooraan meegevochten. Goed, terug naar het incident. Ik zat op tempo richting de Sacramentsheuvel. Daar haal je een goede 160 à 170 km/u. Ik zag Duval met zijn lichten knipperen... we reden al een tijdje samen, dus ik vond het abnormaal dat hij zoveel signalen gaf."
"Ik schakelde van twee naar vier, want de derde versnelling was er niet meer... ik keek achter me, en ik zag een enorme vuurzee. De cockpit vulde zich met rook... ik wist dat een linkse bocht zou volgen, dus ik liet het gas los, en stuurde naar links. Op dat moment zag ik bijna niets meer, en de rook was verstikkend. Ik ging over de gele kerbs, en zag rechts dat ik kort bij de muur stond, in het gras. Veilig genoeg om uit te stappen. Natuurlijk wil je zo snel mogelijk uit een brandende auto! Jammer dat het zo moest eindigen", sluit Mollekens af.
Foto: Bert Keersmaekers