RacingWorld.be

First Motorsport vs. GPR - een heroische strijd op anderhalf uur van het einde

Spanning bij First MotorsportHet zal erom spannen, dat staat als een paal boven water. Dat een Porsche ging winnen, wisten we praktisch op voorhand, maar het was ontzettend moeilijk om een favoriet naar voren te schuiven. Elke klasse had zijn eigen protagonisten, en deze hebben het allemaal waargemaakt. Lange tijd streed de AD Sport Porsche 996 Biturbo #228 mee voor de algemene overwinning, maar zij hebben de voeling met de twee leiders verloren. Vooraan gaat het tussen twee Divisie I Porsches, namelijk die van First Motorsport en GPR.

Pino Sperlinga vs. Jo Jamers, een heroïsche strijd, die de geschiedenisboeken van Zolder zal ingaan. Het Italiaanse charisma tegenover het rationele Limburgse denkwerk. Het leverde, en levert nog steeds, een prachtig tactisch schaakspel op, waarbij GPR schaak staat. Behoudends problemen bij de #50 van Haane, Stielstra, Verbist en Vancampenhoudt, mogen we zelfs stellen dat we richting schaakmat gaan voor GPR...

"Wij stellen onze strategie volledig af op die van onze concurrent", vertrouwt Jo Jamers ons toe. "Het is niet aan ons om aan te vallen, wij kijken gewoon wat ze bij GPR doen. Pino is een ervaren strateeg, en hij geeft zich niet zomaar gewonnen, daar kan je van op aan. Maar ook wij hebben ons huiswerk goed gemaakt. Indien we onze voorsprong van twee ronden kunnen behouden, dan zal Gosse de wagen over de finish mogen dragen. Moet ik toch een noodgreep doen, indien de overwinning in het gedrang zou komen, dan stuur ik Stefan opnieuw op pad."

Pino Sperlinga bekijkt het nuchter: "Op dit moment zitten wij in het kamp van de underdog. Zij hebben een comfortabele voorsprong. Daarnet heeft Marc een fantastische stint afgewerkt, en toen hebben we besloten om Guillaume nog twintig minuten te laten rijden. De laatste stint zal voor Maxime Soulet zijn. Hij is onze joker, en hopelijk kan hij de wedstrijd nog in ons voordeel doen kantelen. Maar wat er ook gebeurt, we doen een goede zaak in het kampioenschap, en dat mogen we natuurlijk ook niet vergeten."

Marc Goossens werkte met de GPR Porsche #56 een sterke stint af. Hij wist ongeveer één ronde goed te maken, maar moest dan het stuur overlaten aan Dumarey: "Ik kan niet helemaal volgen wat onze strategie is, maar we zien wel wat ervan komt."

Beide wagens moeten nog een pitstop afwerken. Het verschil bedraagt 4 minuten, wat neerkomt op een dikke twee ronden. Spanning troef. GT3 in Zolder? Fantastisch!

Foto: Marnik Mouchaers

Bookmark and ShareVZW 24u.be - Mark Kessen op zondag 9 september 2007 om 14:21.
Circuit ZolderMedigroep Van DyckPriorwebEuro PrintingMouchaers Media Services