NGT Racing heeft dit weekend een heel mooi resultaat in de 24 uur van Zolder behaald. Het Grimbergse team reed praktisch van start tot finish aan de leiding in Division 2 en eindigde bovendien vijfde algemeen, een sterk resultaat met de Porsche 996 GT3 Cup. Het kwartet Couwberghs, Neyens, Bonnaerens en Colman bracht bovendien het minst tijd (23'42") door in de pits van alle deelnemers en maakte de race met amper twaalf pitstops rond. Vanzelfsprekend blijft NGT na deze vijfde opeenvolgende zege het klassement in D2 aanvoeren en staat het team een stap dichter bij een eerste titel.
Marc Maton was voor de race heel duidelijk: "Om te winnen dien je eerst te finishen en finishen in een wedstrijd over 24 uur vereist een zeer verstandige en behoudende aanpak. Het team heeft zich prima voorbereid, onze jongens hebben de afgelopen dagen en weken weer bijzonder hard gewerkt en ik wil dat mijn rijders dit werk respecteren. Het heeft geen zin om besttijden na te jagen of te vechten voor een positie als er nog 23 uur dienen afgelegd te worden. In die optiek krijgen de rijders een vast ritme mee en daar dient iedereen zich aan te houden. Bovendien vermijd je zo onnodige slijtage van diverse onderdelen en blijf je vanzelfsprekend uit de pitlane."
Klokslag 16u00 vertrok Marc Neyens als negentiende met de zilvergrijze Porsche en hij kweet zich perfect van zijn opdracht. "Zoals iedereen overigens. Alle rijders verdienen een pluim voor het werk op de piste, maar Heinz Bonnaerens misschien nog het meest. Heinz rijdt niet veel, maar heeft ons dit weekend nogmaals verrast. Niemand heeft een fout gemaakt en de wagen heeft ook geen schade opgelopen", gaat Marc Maton verder.
Rond de klok van tienen dook de NGT Porsche de top-10 binnen om er te blijven. "We hebben amper drie minuten ongepland stilgestaan, met wat vlug slijtende remplaketten, legt Bart Couwberghs uit. "Maar ja, dat was ook echt het enige euvel dat we kenden."
NGT schoof nog drie plekjes op en finishte uiteindelijk als vijfde. "Een resultaat dat de vrucht is van het werk van iedereen. Leveranciers, sponsors, de teamleden en de rijders dragen ieder hun deel van het werk bij en alleen als alles in elkaar past en je kan dan nog op wat geluk rekenen, kan je zo'n resultaat neerzetten. Ik ben trouwens heel trots op het feit dat we maar twaalf stops gemaakt hebben en dat we het minste tijd van alle deelnemers in de pist doorbrachten, dit mogen de jongens en meisjes – stuk voor stuk gepassioneerde vrijwilligers - van het team op hun rekening zetten! Ik wil ook speciaal onze mekanieker Steven De Mayer bedanken die bij de laatste voorbereidende training geblesseerd raakte en partner Renoprotec die in de weken voor de 24 uren prachtig werk heeft geleverd. Een minder moment tijdens deze 24 uur was voor mijn de opgave van Stef Vancampenhoudt, waar we in het verleden knappe resultaten mee behaald hebben en die ons nog steeds nauw aan het hart ligt. Ik had hem en heel het team van First de zege zeker gegund."
De Belcar neemt nu een pauze van drie weken alvorens voor de voorlaatste race het seizoen richting Spa te trekken.