Met een 13de trainingstijd (1'37"00) en de 12de plaats als eindresultaat heeft A+ Racing op het eerste zicht een anonieme wedstrijd gereden. Maar de crew heeft zich geen moment verveeld. Vooral de Daikin-Viper van het kwartet Alexandra Van de Velde/ Stephanie Boden/Niels Lagrange/Eric De Doncker eiste enorm veel aandacht door mogelijk vervuilde benzine. Ook de weg van de gele A+Viper ging niet over rozen. Het vast duo Tom Van de Plas/Wim Lumbeeck, aangevuld met Guido Werckx en Werner Moonens hadden een strikte strategie opgesteld om vooral remmen en benzine te sparen. De Viper is nu eenmaal een gulzig addergebroed. En een groot verbruik betekent immers ook extra tijdsverlies.
"Dat wisten we bij aanvang en dat gebruiken we ook niet als drogreden", doet Wim Lumbeeck zijn verhaal. "De Viper van AD Sport verbruikt evenveel en werd vierde algemeen. Maar zij hebben wel een dik uur minder stilgestaan dan wij. Ik wil ons zeker niet vergelijken met de bemanning van AD, maar wel hen als target gebruiken om steeds te verbeteren. Het verschil in eindresultaat is voor een deel te wijten aan het feit dat wij méér problemen kenden met de remmen en méérmaals nieuwe remblokken moesten laten monteren. Nadien hebben we een andere soort gebruikt en was het beter. Anderzijds hebben we ook 45 minuten verloren door een losgekomen steun van de achterbrug. En zoiets heb je niet onder controle. We hadden gegokt op een plaats binnen de top 10 en dat is niet gelukt. Als ik die verloren tijd bij ons resultaat voeg, kom ik uit op de achtste plaats. En daar horen we thuis, want na één uur wedstrijd toefde ik reeds in 8ste positie algemeen. En toen was er nog niemand uitgevallen. En daarom ben ik een beetje ontgoocheld in het resultaat. Anderzijds zijn we de derde niet-Porsche in de uitslag en dat vertelt véél over de kwaliteit en voordelen van Porsche tijdens dergelijke afmattende wedstrijden".
"Waarover ik zeker enorm tevreden ben, is de inzet van het ganse team tijdens deze loodzware wedstrijd. Ik denk dat wij nu, na onze reorganisatie één van de beste teams zijn op gebied van inzet, gedrevenheid en aanvalskracht. Je zou voor minder de moed verliezen als de Daikin-Viper voor de zoveelste maal binnenkomt met problemen door vervuilde benzine. Zelden zag ik zo'n bende enthousiaste mensen die één geheel vormen. Dat belooft voor de toekomst. Onze chrono's mogen nu gezien worden en stilaan komen we waar we wilden staan", besluit Wim Lumbeeck.
"We hadden onszelf een normtijd van 1'40" opgelegd en dat lukte prima", treedt Tom Van de Plas zijn kompaan bij. "Zonder die pech aan de achterbrug had dit volstaan om een goede prestatie neer te zetten. De komst van Guido Werckx en Werner Moonens betekenden ook een grote meerwaarde voor ons team. Ze pasten zich zéér goed aan. Net als Niels Lagrange en Eric De Doncker op de Daikin-Viper trouwens. Niettegenstaande de pech die beide wagens kenden, ben ik als teameigenaar toch tevreden dat we de twee Vipers aan de finish brachten. En dat is niet alleen door de inbreng van de piloten, maar mede door de inzet van het ganse team".
PDS/A+