Alle hens aan dek, zou men denken op minder dan een week voor de 24 uren van Zolder. Maar veel GT3-geweld kregen onze Zandvoortse huurders niet over de vloer. Volgens een GT kenner zou het zelfs aangeraden zijn om niet te veel te testen met die fragiele GT3's zo kort voor de Limburgse etmaal race.
BGTC en 24 uur van Zolder:
Fam. Thiers (Ferrari F430 GT3), Bert Longin (Gravity Mosler MT 900), Michael De Keersmaecker/Patrick Smets (G&A Mosler MT 900 R), François Bouillon/Jean-Claude Voets/Jean-Claude Perrin/Thierry Blaise (Porsche 996 GT2-R), Steve Vanbellingen/Marnix Vandermaessen (Ginetta G50) en Koen Leyssens/Steve Vanbellingen (Ginetta G50).
Dunlop Sport Maxx Endurance Cup :
Yannick Roggeman/Gino Van der Biest/Ward Sluys (Seat Leon), Reyskens/Cuyvers (BMW), Alain & Patrick Franssen (BMW M3 E46), Patrick Derdaele (Ultima GTR), Werner Van Herck (Mazda RX7), Harry Van de Water/Geert Dierckx (BMW M3), Bruno Vermeeren/Luc Van de Casteele (Renault Mégane), Jordy Dodemont (Renault Clio), Jean-Paul De Coster/Jan De Vocht (Porsche 996 GT3) en Jan De Vocht (Porsche 996 GT3).
Allerlei :
Boelen/Beliën/Beliën (BMW Z4), Iain Dockerill (Peugeot 407 Silhouet), Nigel Greensall (Peugeot 407 Silhouet), Polderman (Renault Clio), Udalenkov (BMW Z4 GT4), Schmickler/Asch (Lamborghini Gallardo), Carl Duvelier (Ligier-Honda), David Houthoofd (Radical), Niek Jansen (BRL V6), Adriaans/Hendriks/Adriaans (Cobra), Jo Quartier/Roland de Bargigli/B. Quartier (BMW M3), Martin Quartier/Jan Janaert/Frank Librecht (Norma-Honda M20), Dumont/Schmit/Baumert (BTCS-BMW), Bas Barenbrug (DSC-BMW M3), John v/d Voort/Peter Claassen (DSC-BMW M3), G. Surinx (BTCS-Honda Civic Coupe CRX), Patrick Derdaele (Porsche GT3 RS), enkele mini's, twee Seat Ibiza's, één Ford Escort, één VW Polo en één ...
Formule:
Cornelissen (F3 - Ralt RT3), Ruggieri (F.Renault 2.0), Natale (F.Renault 2.0), en één Brabham BT28 Formule 2.
"Crash boom bang"
De witte BMW Z4 GT4 uit de stal van G&A Racing ging even de boer op bij het uitkomen van de "kanaalbocht" om vervolgens richting "Bianchi bocht" loeihard rechts in de vangrails te beuken. Buiten een behoorlijk gedeukte Russische ego bleef de piloot OK. De BMW werd met aanzienlijke schade van het circuit getakeld.
Iemand of iets vergeten? Sorry.
Bij leven en welzijn, tot donderdag 2 oktober.
Ronald Janssens
www.RJ-online.be