RacingWorld.be

Menzo 24 Hours of Zolder: reacties na de warm-up

Pedro Lamy - Sport Garage: "Een leuke auto, maar een beetje moeilijk om te besturen. De ABS die af en toe tussenkomt, het is even wennen hoor! Was mijn rondetijd goed? Er zit nochtans meer in de wagen hoor! Als ik straks in mijn ritme kom, zal ik even kijken wat de mogelijkheden van dit beestje zijn. We moeten ook niet vanachter vertrekken, ondanks het feit dat ik niet de verplichte nachtrondjes gereden heb tijdens de kwalificaties. In 2004 heb ik nog gewonnen, dus ik vermoed dat ik de baan nog wel ken..."

Michael De Keersmaecker - G&A Racing: "We maken zeker kans. Iedereen heeft kunnen zien hoe fragiel de Porsches waren in Francorchamps en ook de Ferrari's zijn niet 100% betrouwbaar. Eerlijk is eerlijk, de concurrentie zal zwaar zijn. We werken onze eigen wedstrijd af en laten ons niet beïnvloeden door het strijdgewoel. Of de wagen het dit jaar wél volhoudt? Vorig jaar kregen we af te rekenen met een materiaalfout, terwijl onze uitval in Spa te wijten was aan de gevolgen van een eerder incident. De Mosler staat in dezelfde configuratie als waarmee we in 2006 succes hadden."

David Loix - ProSpeed Competition: "Dit is het meest professionele Porsche-team van de bende, dus ik verwacht een geweldige auto. In Francorchamps hadden we nog af te rekenen met een kapotte aandrijfas, maar dat zou opgelost moeten zijn. De warm-up hebben we bestaat aan een reeks kleine checks. Je weet wel: radio, drankbus, ... dingen waar je vanuit gaat dat ze altijd werken. Wat onze doelstelling is? Minstens een podium, en als het even kan de overwinning."

Patrick Derdaele - Belgium Racing: "Je kan er gerust van uitgaan dat dit een zware wedstrijd wordt. Ik ga straks eerst racen met de Ultima in de DSMEC om vervolgens de 24 uur te doen met een Porsche 996 Biturbo. De Ultima voelt aan een kart, terwijl een Porsche eerder een échte auto is. Voor mij is dit de tweede wedstrijd met de Biturbo, nadat Albert en ik deelgenomen hebben aan de 6 uur van Senegal. Vijf uur reden we op kop, tot we moesten opgeven met een klapband... maar zoals ik al zei: het is een lange en zware wedstrijd. Voorspellingen kan je niet maken. Mensen die redeneren weten dat de 24 uur van Zolder enkel en alleen over 'uithouding' gaat. De auto is degelijk, ik heb een goed gevoel, maar de prijzen worden pas verdeeld aan de meet."

Marc Maton - team manager NGT Racing: "De warm-up is voor ons niet zo schitterend verlopen. De versnellingsbak en de koppeling blijven de achillespezen van deze auto. Gelukkig hebben we het probleem tijdens de warm-up geconstateerd! Hopelijk kunnen mijn rijders het materiaal sparen en hebben we een probleemvrije race."

Ward Sluys - NGT Racing: "Het was even wennen! Remmen, tussengas en schakelen moet perfect gesynchroniseerd verlopen, of het materiaal heeft zwaar te lijden. Gelukkig heb ik met Bart Couwberghs een goede leermeester. Ik denk dat we met ons kwartet op het podium kunnen finishen, als we van problemen gevrijwaard blijven. In Zolder is het altijd de regel dat degene die het minste in de pits staat, de meeste kans op het podium heeft."

Maxime Soulet - GPR Pino Racing: "We zijn de titelverdediger en de uittredend winnaar. We hebben dus een reputatie hoog te houden. Doelstelling? Lach je ermee? De overwinning natuurlijk!"

Pino Sperlinga - team manager GPR Pino Racing: "De schakelbak is onder handen genomen na de 24 uur van Spa en naar mijn gevoel hebben we het perfecte pakket om deze wedstrijd tot een goed einde te brengen!"

Bookmark and ShareVZW 24u.be - Mark Kessen op zaterdag 30 augustus 2008 om 10:41.
Circuit ZolderMedigroep Van DyckPriorwebEuro PrintingHastings McKay Associates