In de Divisie GT is het de Chrysler Viper GTS-R van Kuismanen en Vosse die aan de leiding gaat. Deze heren delen ook de leiding in de Drivers Challenge (zie ons eerder bericht). In deze GT Divisie zijn het Rudi Penders en Franz Lamot die momenteel op een zeer verdiende tweede plaats staan met hun Porsche. Regelmaat en betrouwbaarheid zijn de trefwoorden die hen op deze plaats brachten. Zowel Penders als Lamot hebben ervaring met etmaalraces en zullen tijdens de komende Euphony 24 Uren van Zolder hun huid duur verkopen en een gooi doen naar de koppositie in het klassement voor het GT kampioenschap.
Ook Marc Goossens en David Hart, derde in de tussenstand, zijn dat van plan met hun Corvette C5-R. Ze zullen daartoe worden bijgestaan door Guy Verheyen. 'Vliegende Fin' Markus Palttala en zijn kompaan Leo Van Sande komen met hun Porsche na vier wedstrijden op de vierde plaats post vatten. Verrassend sterk is de gedeelde vierde vijfde plaats van de Ultima GTR met als vaste rijders Erik Qvick en Christophe Geoffroy. Oostendenaar Qvick bewijst hier nogmaals mee dat hij wel degelijk een wagen kan ontwikkelen. Vorig jaar was een leerjaar, dit jaar proeven ze zowat elke race van de champagne.
De duo's Menten/Bouvy, Wauters/Wauters en het RS trio Maes/Tanghe/Verbist zijn namen die vertrouwd klinken in de huidige top tien van deze divisie. De Marcos van Noorman/Van Dongen vinden we terug op een mooie achtste plaats, ondanks een tegenvallend resultaat tijdens de Spa Euro Race. Knap is ook de 10de stek van de First Motorsport Porsche van De Sterck/Van Rompuy. Ook zij dienden al met pech af te rekenen, tijdens het weekend van de LMES 1000km.
Maar de grootste pechvogels tot op heden zijn de gebroeders Thiers. Het begon al tijdens het New Race Festival, waar ze noodgedwongen met een nulscore Zolder dienden te verlaten. Tijdens de twee wedstrijdweekends in Spa verging het hen goed, maar bij de uitstap naar Brands Hatch werden ze nogmaals gekweld door de pechduivel. De resultaten die ze in het verleden behaalden tijdens de Zolderse etmaalrace laten echter het beste vermoeden voor Frank, Kurt en Hans. Zij werden in 2003 & 2004 immers vierde algemeen en tevens GTB winnaar. Bovendien won Kurt Thiers deze wedstrijd in 1991 en behaalde hij er nog diverse ereplaatsen.
De actuele stand in de Divisie GT (top 15):
1. Kuismanen/Vosse - Chrysler Viper GTS-R - GTA - 138 ptn
2. Lamot/Penders - Porsche 996 GT3 RS - GTB - 122 ptn
3. Goossens/Hart - Chevrolet Corvette C5R - GTA - 105 ptn
4. Palttala/Van Sande - Porsche 996 GT2 - GTA - 98 ptn
4. Qvick/Geoffroy - Ultima GTR - GTB - 98 ptn
4. Menten/Bouvy - Porsche 996 GT2 - GTA - 98 ptn
7. Wauters/Wauters - Porsche 996 biturbo - GTA - 85 ptn
8. Noorman/Van Dongen - Marcos Mantis - GTA - 60,5 ptn
9. Maes/TangheVerbist - Porsche 996 biturbo - GTA - 60 ptn
10. De Sterck/Van Rompuy - Porsche 996 Supercup - GTB - 56,5 ptn
11. Thiers/Thiers - Porsche 996 GT3 RS - GTB - 53,5 ptn
12. Kumpen/Longin - Chrysler Viper GTS-R - GTA - 49 ptn
13. De Laet/Vollebergh - Porsche 996 GT3 RSR - GTB - 48,5 ptn
14. Verhoeven/Muytjens - Porsche 996 Supercup - GTB - 40,5 ptn
15. Schreurs/Vanierschot - Porsche 996 GT3 R - GTB - 33 ptn
Top 5 in klasse GTA:
1. Kuismanen/Vosse - Chrysler Viper GTS-R - 69 ptn
2. Goossens/Hart - Chevrolet Corvette C5R - 55,5 ptn
3. Menten/Bouvy - Porsche 996 GT2 - 50 ptn
4. Wauters/Wauters - Porsche 996 biturbo - 49 ptn
5. Noorman/Van Dongen - Marcos Mantis - 38 ptn
Top 5 in klasse GTB:
1. Lamot/Penders - Porsche 996 GT3 RS - 76,5 ptn
2. Qvick/Geoffroy - Ultima GTR - 64 ptn
3. De Sterck/Van Rompuy - Porsche 996 Supercup - 38,5 ptn
4. De Laet/Vollebergh - Porsche 996 GT3 RSR - 35,5 ptn
5. Thiers/Thiers - Porsche 996 GT3 RS - 34,5 ptn