Het ziet er naar uit dat de eerste twee opgaves een feit zijn. De eerste opgave komt meer dan waarschijnlijk op naam van de fabrieks-Ginetta, met aan het stuur Ginetta-baas Lawrence Tomlinson, Richard Dean, Danny Watts en Nigel Moore. Na 4 uur en 10 minuten wedstrijd parkeert Danny Watts de Britse sportwagen op de piste. De Ginetta G50R spuwt vuur, waarna de wedstrijd geneutraliseerd wordt met een 'Code 60'. Stefan Coppens was onze man op de juiste plaats en brengt jullie een fotoreportage van de brandende Ginetta.
A+ Racing heeft zonet bevestigd dat Jeffrey Van Hooydonk en co de strijd opgeven. Na zowat 3 uur wedstrijd gleed Eric De Doncker van de baan en beschadigde daarbij de volledige voorkant van de Dodge Viper Competition Coupé. Voor de tweede maal in drie dagen tijd begint het A+ Racing team aan herstellingswerkzaamheden, nadat op donderdag de andere Viper de muur inging... maar het mag allemaal niet baten. Om 20u15 loopt de melding binnen dat het team de handdoek werpt.
Naast Gravity Racing International hebben we vooraan nog een protagonist verloren. De GPR Pino Racing Porsche staat stil in de box met een stukke aandrijfas. Het team probeert de wagen zo snel mogelijk op te lappen, maar waarschijnlijk gaan hier meer dan twintig minuten verloren. Alsof dat nog niet genoeg is, kwam Christian Kelders té snel de pitlane ingedoken, waardoor de #1 Porsche straks een stop & go penalty van 3 minuten moet uitzitten.
De ProSpeed Competition Porsche neemt de leiding nu over, voor de Ferrari van Sport Garage en de Porsche van MPM Racing by Verbist.
Foto's: Stefan Coppens & Martijn Wouters & Valentin Meuwissen